Paus JPII weer in ziekenhuis

refo

Bericht door refo »

Wat is de definitie van 'bisschop' eigenlijk?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Oorspronkelijk gepost door refo
Het woord komt van het Griekse episkopos en dat betekent zoveel als opziener.

Wat voor definitie de rk aan geven, moet je maar aan een van hen vragen. :)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Oja voor ik het vergeet

Refo geef me nog effe de periode door dat er hinderden jaren geen Paus was :)
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Oorspronkelijk gepost door refo
Het woord komt van het Griekse episkopos en dat betekent zoveel als opziener.

Wat voor definitie de rk aan geven, moet je maar aan een van hen vragen. :)
Een goede Bisschop is rechtvaardig, streng, maar ook heel bewogen ,mild, wijs, en man van Apostolische gezag, pastoraal, en vooral hij kan LUISTEREN !!!!
Bar Yamino

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Een goede Bisschop is rechtvaardig, streng, maar ook heel bewogen ,mild, wijs, en man van Apostolische gezag, pastoraal, en vooral hij kan LUISTEREN !!!!
Waarom nou weer geen vrouw ... :t

Heb pas trouwens boekje gevonden over pausin Johanna. Ben er nog niet aan begonnen, maar ik ben erg benieuwd. :du
Lambertus

Bericht door Lambertus »

lekker antwoord !

Wanneer zij Christus ook al weer Gij zijt Petrus en op deze rots........

Ik praat dus over de perode van het NT en niets en niemand en ookde RK heeft nooit gezegd dat er een Paus was ten tijde van het OT

aldus gezegd en geshreven Di Bartolomei

:,:,
Marjan

Bericht door Marjan »

Heb pas trouwens boekje gevonden over pausin Johanna. Ben er nog niet aan begonnen, maar ik ben erg benieuwd. :du
Als het de roman is over pausin Johanna mag je het op mijn gezeg weggooien.
Snertboek.
Maar er schijnt wel zo iemand bestaan te hebben en dat is wel een interessant idee :D Ze hebben sindsdien niet voor niets die stoel...
Be yourself, there are plenty of others.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
lekker antwoord !

Wanneer zij Christus ook al weer Gij zijt Petrus en op deze rots........

Ik praat dus over de perode van het NT en niets en niemand en ookde RK heeft nooit gezegd dat er een Paus was ten tijde van het OT

aldus gezegd en geshreven Di Bartolomei

:,:,
Vanaf St Petrus zijner altijd Pausen geweest in ondoorbroken lijn tot nu toe.
Mariken

Bericht door Mariken »

Lambertus
Mag jij als nederlander achter de zwitserze garde komen of mogen alle nederlanders dat?
En zo ja hoezo is die regel er?
groet
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Pausin Johanna

Ja da´s een mooi verhal he ? maar er niets van bekend inhet vaticaan
en ik moet ff kijken maar er is een Latijnse uitspraak waarbij even gevoeld wordt of de nwe Paus "balle" heeft ....help me herinneren ik zoek het op

Ook gaat het verhaal en nu bevind ik me op glad ijs dat dit een gerucht is door de de niet RK om de RKK in discrediet te brengen

Ik heb de muur gezien en de boekn van de Pausen gelezen (welke ook door niet RK gescheven zijn ) en nog van die bevestigen deze Pausin

Maar nogmaals help me herinnern want ik heb hier nog wat liggen ove de test vcan de Paus (wat overigens absurd is)
Marjan

Bericht door Marjan »

Pausin Johanna

Ja da´s een mooi verhal he ? maar er niets van bekend inhet vaticaan
en ik moet ff kijken maar er is een Latijnse uitspraak waarbij even gevoeld wordt of de nwe Paus "balle" heeft ....help me herinneren ik zoek het op

Ook gaat het verhaal en nu bevind ik me op glad ijs dat dit een gerucht is door de de niet RK om de RKK in discrediet te brengen

Ik heb de muur gezien en de boekn van de Pausen gelezen (welke ook door niet RK gescheven zijn ) en nog van die bevestigen deze Pausin

Maar nogmaals help me herinnern want ik heb hier nog wat liggen ove de test vcan de Paus (wat overigens absurd is)
De roman die over pausin Johanna ging had wat historische gegevens toegevoegd. De RKK zou de pausin hebben weggepoetst door wat in de boeken te knoeien. Als het echt gebeurd is, zou het ook wel een blamage zijn. Maar het scheen in het leger en zo ook wel te gebeuren dat een vrouw zich als man voordeed. Als je wat ambities had als vrouw kon je toch geen kant op toen. Het mooiste wat je kon bereiken wat abdes van een klooster maar dan had je het wel gehad.
Die stoel bestaat toch echt? Ik ga toch eens wat pausenboeken opzoeken.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Mariken

Achter de muren van het Vaticaan ligt een kerkhof welke een jaar of 500 oud is De geshiedenis is een lang verhaal maar heeft ook weer alles te maken met het feit dat naast het Vaticaan de kerk der Friezen staat
Deze kerk was een bedevaartskerk voor bedevaartgangers ind de tijd van Bonifatis (dit effe heek koert gezegd Het is inderdaad zo dat wanner je je meldbij de Zwitserse Garde aan de linker kant van het Vatcicaan dan mag je al Nederlander achter de Zwiterse Garde komen

[Aangepast op 24/2/05 door Lambertus]
Bar Yamino

Oorspronkelijk gepost door Marjan

Als het de roman is over pausin Johanna mag je het op mijn gezeg weggooien.
Snertboek.
Maar er schijnt wel zo iemand bestaan te hebben en dat is wel een interessant idee :D Ze hebben sindsdien niet voor niets die stoel...
't Is van ene Emmanuel Rhoidis, oorspronkelijk in Athene verschenen in 1865. Het ziet er niet uit als een roman ...
Marjan

Bericht door Marjan »

Mariken

Achter de muren van het Vaticaan ligt een kerkhof welke een jaar of 500 oud is De geshiedenis is een lang verhaal maar heeft ook weer alles te maken met het feit dat naast het Vaticaan de kerk der Friezen staat
Deze kerk was een bedevaartskerk voor bedevaartgangers ind de tijd van Bonifatis (dit effe heek koert gezegd Het is inderdaad zo dat wanner je je meldbij de Zwitserse Garde aan de linker kant van het Vatcicaan dan mag je al Nederlander achter de Zwiterse Garde komen

[Aangepast op 24/2/05 door Lambertus]
Dat had dochter moeten weten... !
Maar ja, ze heeft geen muntje in de fontein gegooid dus ze zal niet meer in Rome komen, toch?
Plaats reactie