Paus JPII weer in ziekenhuis

Lambertus

Paus JPII weer in ziekenhuis

Bericht door Lambertus »

Hopelijk dat de doktoren hem weer snel op de been krijgen
http://www.nu.nl/news/487481/21/Johanne ... eo%29.html
Adorote

Bericht door Adorote »

Dat velen voor deze Dienaar mogen bidden .
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Dat velen voor deze Dienaar mogen bidden
Amen
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik wenste de man toe dat hij met pensioen kon gaan en zijn laatste dagen in vrede slijten op een bankje in de zon ipv door te werken met zijn laatste beetje kracht. Maar ja, dat schijnt niet te kunnen of hij schijnt het zelf niet te willen.
Be yourself, there are plenty of others.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

De Paus kan aftreden als hij dat wil maar zal dit niet doen daar het pontificaat voor het leven is en hij zijn lijden ondergaat tot het bittere end

Ik vind dat heel respectvol
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
De Paus kan aftreden als hij dat wil maar zal dit niet doen daar het pontificaat voor het leven is en hij zijn lijden ondergaat tot het bittere end

In het latijn heet dat een contradictio in terminis.

Taken doen waar je niet toe in staat bent, verdient geen respect. Die moet je neerleggen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door refo

Taken doen waar je niet toe in staat bent, verdient geen respect. Die moet je neerleggen.

In het Christendom nemen we elkaar daar niet de maat in.Het geloof en dienaar des Heren zijn is oneindig meer dan een taak, zo geen taak maar Heilige roeping.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door refo

In het Christendom nemen we elkaar daar niet de maat in.Het geloof en dienaar des Heren zijn is oneindig meer dan een taak, zo geen taak maar Heilige roeping.
Als onze predikant er zo aan toe was, zou hij de preekstoel niet meer op mogen.

[Aangepast op 24/2/05 door Miscanthus]
RvP

Bericht door RvP »

Bijzonder dat hij doorgaat ondanks al zijn ziek zijn en zijn ouderdom.

mvrgr.

RvP

[Aangepast op 24/2/05 door RvP]
Marjan

Bericht door Marjan »

Pastoors en bisschoppen en zo gaan toch wel met pensioen?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Refo
Refo
Mischien een ideetje dat je het Vaticaan effe aanschrijft en zegt dat ie niet in staat is om zijn taak uit te voeren ?

Meer dan ooit is er binnen het Vaticaan gesproken over een eventueel emiraat echter is de Paus niet geestelijk ziek (alhoewel andere dit betwijfelen )

Indien je je gedachte , je meningen nog schriftelijk kan vastleggen en de curie hiermee accoord gaat zie ik geen reden om te zeggen dat iemand niet in staat is om.....

Gelukkig wel zeg want stel ...en ik zeg stel dan zou je ook kunnen denken (en dit gaat ver dat weet ...laten we maar stoppen met mediche behandeling want ach hij is niet meer in staat om....

groetjes
Marjan

Bericht door Marjan »

Refo
Refo
Mischien een ideetje dat je het Vaticaan effe aanschrijft en zegt dat ie niet in staat is om zijn taak uit te voeren ?

Meer dan ooit is er binnen het Vaticaan gesproken over een eventueel emiraat echter is de Paus niet geestelijk ziek (alhoewel andere dit betwijfelen )

Indien je je gedachte , je meningen nog schriftelijk kan vastleggen en de curie hiermee accoord gaat zie ik geen reden om te zeggen dat iemand niet in staat is om.....

Gelukkig wel zeg want stel ...en ik zeg stel dan zou je ook kunnen denken (en dit gaat ver dat weet ...laten we maar stoppen met mediche behandeling want ach hij is niet meer in staat om....

groetjes
Oef! Jij houdt zeker niet van doordraven? :,

Maar je hebt wel gelijk, als je de man ziet denk je dat hij "niks meer waard" is, terwijl het misschien vooral lichamelijke zwakte is.

En mijn vraag over pastoors en zo?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ach marjan doordraven doe ik niet hoop ik en ik ben echt niet met een Vatican promotie bezig hoor :)

Maar ik bekijk het menselijke ervan (hoop ik ) die vraag over pastoors ? kga ff kijken
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Ja Marjan daar heb je gelijk in pastoors priesters en bischoppen gaan met emiraat

En ja de Paus is een bischop echter is de paus de Bischop van alle bischoppen en dit is een uitzondering

Overigens mischien leuk om te weten maar wist je dat Rome zelf ook een bischop heeft die in geval van overlijden van de paus de hoogste bischop is op dat moment

Echter zijn het een aantal bischoppen die de taken van de Paus overnemen ten tijde van een pausloze periode en de camerlengo samen met de curie handelen de dagelijkse gang van zaken af in het Vaticaan

Ook is het zo dat er in die periode geen nwe zaken besloten mogen worden en ook de eventuele nog te bespreken zaken vinden geen doorgang

groetjes
RvP

Bericht door RvP »

Wordt er nu al gekeken naar een nieuwe paus of doet men dat niet uit een soort van respect ofzo?

mvrgr.

RvP
Plaats reactie