Homoseksualiteit

Orchidee

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Orchidee »

Daar kan ik me wel wat bij voor stellen!
Ds Egas is ook " ogg achtig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Maanenschijn

Re: RE: Re: Homoseksualiteit

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:Daar kan ik me wel wat bij voor stellen!
Ds Egas is ook " ogg achtig!Afbeelding
Wat is dat, 'OGG achtig'?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wie het vatte kan die vatte het...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
pierre27

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:Daar kan ik me wel wat bij voor stellen!
Ds Egas is ook " ogg achtig!Afbeelding
Niks mis mee.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Gelukkig wordt er in verschillende kerkgenootschappen tijdens het gebed voorbede gedaan voor ds. Kort.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Hoopvol schreef:Gelukkig wordt er in verschillende kerkgenootschappen tijdens het gebed voorbede gedaan voor ds. Kort.
Precies. Niet alles hoeft via de krant en zeker niet een krant die de wereld niet leest. Ik ken predikanten die voorbede hebben gedaan en dat staat openbaar op Youtube. Dat hoort de wereld ook niet snel, maar om te zeggen dat er 'eindelijk' een dominee het opneemt voor ds. Kort is niet correct.
Fides Quaerens Intellectum
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben niet tegen voorbede voor ds. Kort, en ook niet tegen vrijheid van meningsuiting, maar ik vind het een erg eenzijdig artikel. Het gaat totaal niet in op de onhandige reactie op de media door ds. Kort en ook niet op de onduidelijkheden en verwarring scheppende uitdrukkingen in de brief van ds. Kort. En dan bedoel ik met onhandige reactie niet alleen de gang van zaken in het bewuste tv-programma, maar ook het afwijzen van interviews in serieuze kranten.

Een ingezonden opinie-artikel in het RD is mijns inziens een flauwe manier om het eigen gelijk te bevestigen. Laat de dominee liever zijn standpunt uitleggen bij Jinek. En de geachte dominee licht evenmin toe hoe deze zonden dan zijns inziens zou moeten worden uitgebannen, daar zou hij zich dan wel even op moeten voorbereiden.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:Ik ben niet tegen voorbede voor ds. Kort, en ook niet tegen vrijheid van meningsuiting, maar ik vind het een erg eenzijdig artikel. Het gaat totaal niet in op de onhandige reactie op de media door ds. Kort en ook niet op de onduidelijkheden en verwarring scheppende uitdrukkingen in de brief van ds. Kort. En dan bedoel ik met onhandige reactie niet alleen de gang van zaken in het bewuste tv-programma, maar ook het afwijzen van interviews in serieuze kranten.

Een ingezonden opinie-artikel in het RD is mijns inziens een flauwe manier om het eigen gelijk te bevestigen. Laat de dominee liever zijn standpunt uitleggen bij Jinek. En de geachte dominee licht evenmin toe hoe deze zonden dan zijns inziens zou moeten worden uitgebannen, daar zou hij zich dan wel even op moeten voorbereiden.
Wat een onhandige reactie...
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

De schijnwerper mag ook wel op die meneer Houtzager gericht worden. Hij zegt nooit lid van de gemeente van ds. Kort geweest te zijn. Hoewel het niet handig is snap ik wel dat men wat minder vriendelijk reageert op een buitenstaander die de boel komt opschudden.

In feite doet hij hetzelfde als wat hij ds. Kort verwijt, namelijk niet tolerant naar de ander zijn.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/26/sc ... t-a4037387

NRC heeft gesprekken gevoerd met oudleerlingen van de Gomarus over hun ervaringen als homo op een reformatorische school. Toch wel schokkend om te lezen.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Op Twitter al weer veel ophef hierover en kamerleden die minister Slob aan de tand willen voelen.
Als we als reformatorische scholen serieus genomen willen worden dan moeten wel zelf ook voorkomen om zo met leerlingen om te gaan. Laten we i.p.v. heel verontwaardigd te zijn op zelf in de spiegel kijken en afvragen of we wel goed omgaan met deze leerlingen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik vind het zo gek nog niet dat ouders worden geinformeerd. Die zijn bijbels gezien namelijk in de eerste instantie verantwoordelijk voor het opvoeden en begeleiden van het kind. Verder goed dat openlijk het bijbelse standpunt word uitgedragen. Ook kun je net als vloeken, stelen, heterosexuele zonden, enz., op een christelijke school uiteraard ook niet toestaan dat homosexuele zonden worden uitgedragen (bijvoorbeeld door hand in hand te gaan lopen).

Wat ik wel kwalijk vind zijn de scheldpartijen, de lacherigheid en het gebrek aan bewogenheid met de medemens. Waarheid moet met liefde samengaan. Anders is het hard en afstotelijk.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik denk niet dat het zo moet zijn dat een vertrouwenspersoon ouders inschakelt. Een vertrouwenspersoon heeft geheimhouding. Wel kan er worden aangedrongen op openheid naar de ouders.

We moeten eerlijk tegen elkaar durven zeggen dat er veel gezinnen zijn waar homofilie bespreekbaar is, maar ook dat er ook gezinnen zijn waar dit niet kan. Als er geen thuisomgeving is waar dergelijke gevoelens bespreekbaar zijn, moet school niet als een breekijzer fungeren.

Ik heb wel vraagtekens bij een situatie dat leerlingen op school hand in hand lopen, maar thuis niks willen zeggen. Dat is natuurlijk naïf en onverstandig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
parel

Re: RE: Re: Homoseksualiteit

Bericht door parel »

Maanenschijn schreef:Ik denk niet dat het zo moet zijn dat een vertrouwenspersoon ouders inschakelt. Een vertrouwenspersoon heeft geheimhouding. Wel kan er worden aangedrongen op openheid naar de ouders.
.
Dat! Ik heb het ook weleens meegemaakt dat een vertrouwenspersoon op een (andere) reformatorische school mijn ouders dingen had verteld zonder dat met mij te overleggen. (Het ging gelukkig niet over dit onderwerp). Ik heb het wel ervaren als een breuk in het vertrouwen en ben vervolgens niet meer naar haar toegegaan.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Als ik zo het stukje lees, krijg ik het idee dat er meer was dan de geaardheid alleen.
Maar goed dit soort stukjes doen het natuurlijk lekker in een maatschappij waar de secularisatie welhaast voltooid is.
Plaats reactie