Ds Egas is ook " ogg achtig!

Wat is dat, 'OGG achtig'?Orchidee schreef:Daar kan ik me wel wat bij voor stellen!
Niks mis mee.Orchidee schreef:Daar kan ik me wel wat bij voor stellen!
Precies. Niet alles hoeft via de krant en zeker niet een krant die de wereld niet leest. Ik ken predikanten die voorbede hebben gedaan en dat staat openbaar op Youtube. Dat hoort de wereld ook niet snel, maar om te zeggen dat er 'eindelijk' een dominee het opneemt voor ds. Kort is niet correct.Hoopvol schreef:Gelukkig wordt er in verschillende kerkgenootschappen tijdens het gebed voorbede gedaan voor ds. Kort.
Wat een onhandige reactie...DDD schreef:Ik ben niet tegen voorbede voor ds. Kort, en ook niet tegen vrijheid van meningsuiting, maar ik vind het een erg eenzijdig artikel. Het gaat totaal niet in op de onhandige reactie op de media door ds. Kort en ook niet op de onduidelijkheden en verwarring scheppende uitdrukkingen in de brief van ds. Kort. En dan bedoel ik met onhandige reactie niet alleen de gang van zaken in het bewuste tv-programma, maar ook het afwijzen van interviews in serieuze kranten.
Een ingezonden opinie-artikel in het RD is mijns inziens een flauwe manier om het eigen gelijk te bevestigen. Laat de dominee liever zijn standpunt uitleggen bij Jinek. En de geachte dominee licht evenmin toe hoe deze zonden dan zijns inziens zou moeten worden uitgebannen, daar zou hij zich dan wel even op moeten voorbereiden.
Dat! Ik heb het ook weleens meegemaakt dat een vertrouwenspersoon op een (andere) reformatorische school mijn ouders dingen had verteld zonder dat met mij te overleggen. (Het ging gelukkig niet over dit onderwerp). Ik heb het wel ervaren als een breuk in het vertrouwen en ben vervolgens niet meer naar haar toegegaan.Maanenschijn schreef:Ik denk niet dat het zo moet zijn dat een vertrouwenspersoon ouders inschakelt. Een vertrouwenspersoon heeft geheimhouding. Wel kan er worden aangedrongen op openheid naar de ouders.
.