Ja je herhaalt jezelf inderdaad. Niet met antwoorden maar met gedraai. Wordt in de Bijbel niet continue een grote scheidslijn getrokken? Je kan daarnaast ook totaal niet duidelijk maken wat het verschil in separeren is tussen oudvaders en hedendaagse dominees. Nog niet een verschil van je gehoord. Terwijl die het wel juist deden volgens jou.Jehan Cauvin schreef:Het lijkt me niet nuttig om dingen te gaan herhalen. Zie voorgaande berichten.Simon0612 schreef: Welke selectie maken hedendaagse dominees dan? Ze richten zich tot de onbekeerden en tot de bekeerden. Dat is geen selectie, dat is separatie, zoals het hoort. Hiervan zijn inmiddels meerdere voorbeelden gegeven uit de prediking van Jezus.
De grond van de zaak is dat dominees een scheidslijn TREKKEN. Dit is niet hun taak, mijns inziens.
Wat vindt je van dit gedeelte uit een preek dan? Kan dit volgens jou wel of niet?
Wij zijn bang dat hier mensen zitten of staan, die denken en zeggen: 'Ja, mijn einde is nog ver weg, de maat van mijn leven is nog ruim genoeg. Ik heb nogal wat leven en gezondheid in mijn lijf, nog volop melk in mijn melkvaten , en mijn beenderen zijn nog vol merg. Ik dank
God dat ik niet behoor tot al die afgaande mannen of vrouwen. Ik lijd niet aan niersteen, ik heb geen jicht en ben niet zwak. Mijn leven zal beslist nog wel een poosje duren.’
Wij hebben een woord tot u te zeggen: ‘Mens, wie de dood het verst uit zijn gedachten bant, is er dikwijls het meest dichtbij. Als er hier zo iemand zit, die de dood zo vér mogelijk weg schuift, dan is die er meestal heel dichtbij. In Lukas 12 lezen we van zo iemand: ‘Mijn ziel’, zei hij, ‘u hebt veel goederen, die opgelegd zijn voor vele jaren; neem rust, eet, drink, wees vrolijk. Gebruik uw goederen met blijdschap.’ Maar och arme! ‘In deze nacht’, zei de Heere, ‘zal men uw ziel van u afeisen’ (vers 19-20).