Als ik hoor dat koptische of katholieke gelovigen door IS worden onthoofd om Christus' wil,merel schreef:Dat zijn geen christenen?Rh1990 schreef:Zou je dan ook zo ver willen gaan dat we blij moeten zijn dat er nog een Roomse of orthodoxe kerk in bijv. Irak of Saoedi Arabië is? Ja er is tenslotte nog een soort kerk. Zo kom je nu een beetje op me over.John Galt schreef:
Ik zou me zorgen maken over andere dingen. Op de schaal van de wereldkerk is links-GG nog steeds behoorlijk rechts. Als jij op Cape Irizaki bent, zit je op het uiterste westpuntje van Japan. Maar voor ons is het nog steeds "het verre oosten".
Als ik boeken lees van katholieke of orthodoxe monniken, die aangevochten werden door de boze,
dan denk ik: De duivel vindt het de moeite waard om ze te bestrijden en te vervolgen. God vindt het de moeite waard om ze in die strijd en moeite te bemoedigen en soms uit te redden. Moet ik ze dan afschrijven omdat ze niet in mijn theologische straatje passen?
Ik ben ervan overtuigd dat er in de hemel mensen zijn waarvan ik nu mijn christelijke gereformeerde hoofd zou schudden en denken: Die?