Bent u wel eens op een corona verpleegafdeling van een ziekenhuis geweest? Ik al een paar keer en over die mensen hoef je in algemene zin niet zoveel zorgen te maken. Ligtijd zo’n 4 tot 5 dagen en dan naar huis. Er zijn verdrietige uitzonderingen. De paar procent die ( vaak binnen een dag) doorverwezen worden naar de IC zijn degenen die echt ernstig ziek zijn.Habitat schreef:Ik hoop dat u gelijk heeft met uw stelling dat we ons minder zorgen hoeven te maken over de Britse variant dan wij nu doen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat de afname van de ziekenhuisbezetting zo bedroevend langzaam gaat, dat ik de Britse variant niet nodig heb om mij zorgen te maken.huisman schreef:Oneens vanwege m.i. de te grote angst voor de Britse variant. Ik vind het wel te toevallig dat de dag na het besluit van de avondklok de resultaten van het massaal testen van Lansingerland bekent worden gemaakt. De uitbraak met de Britse variant is daar bijna beperkt gebleven tot de bekende school. Voor een veel besmettelijker variant zou je toch iets anders verwachten.
https://nos.nl/l/2365479
Het grootste probleem is in de verpleeghuizen. Meer dan de helft van alle sterfgevallen komt uit deze huizen.
Dat los je niet op met een avondklok. Ik was dankbaar dat de SGP tegen stemde en duidelijk liet zien dat de schade door het virus wel eens minder kon zijn dat de sociale en psychische schade.
......en natuurlijk ga ik ook in deze de overheid gehoorzamen ondanks dat deze maatregel volkomen overbodig en niet proportioneel is.