Leen jij?

Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

wat lenen betreft ben ik echt een angsthaas. 'k spaar liever eerst en dan uitgeven. De hypotheek gaf mij al slapeloze nachten.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Dit was een lening tijdens mijn studente leven!! ik had het wel nodig, ik kreeg weinig studiefinanciering. Had het niet zo breed met mijn bijbaantje!!
blondje

Bericht door blondje »

ik leen geen geld van andere, wat je niet hebt kan je dan ook niet uitgeven, zo makkelijk is dat gewoon. en geld uitlenen aan iemand dat doe ik al helemaal niet, daar heb ik wel van geleerd
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Ik leen geen geld. Heb wel eens in het rood gestaan, maar met telebankieren, met 1 daggie weer opgelost. Ik zat net te bedenken dat ik wel bij mijn vriend kan gaan lenen. Zeg ik gewoon dat hij het later weer terug krijgt als we in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.......:, :,
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Ik sta rood :t , maar daar kan ik me nu nog geen zorgen over maken. Met zo weinig studiefinanciering kan ik gewoon niet rondkomen. Nog max. 3 jaar leren en dan terug betalen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door refo
Vuistregel:

Leen voor iets wat steeds duurder wordt (auto's)
Spaar voor iets wat steeds goedkoper wordt (computers)
Voor de goede orde: dit gaat over investeringsgoederen en niet over consumptiegoederen zoals (bijvoorbeeld) benzine.

;)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Soms op school, gaat meestal niet hoger dan 50 cent voor drinken ofzo. Verder heb ik er een hekel aan om in de schuld te staan.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door refo
Oorspronkelijk gepost door refo
Vuistregel:

Leen voor iets wat steeds duurder wordt (auto's)
Spaar voor iets wat steeds goedkoper wordt (computers)
Voor de goede orde: dit gaat over investeringsgoederen en niet over consumptiegoederen zoals (bijvoorbeeld) benzine.

;)
Zoals ik al elders schreef: ik leen wel voor benzine. En dat bevalt me prima.
Lecram

Bericht door Lecram »

Wat vinden jullie van deze stelling:

lenen is geen probleem, zolang er bezit tegenover staat
HansB

Bericht door HansB »

Als je bezit hebt, is dat een soort onderpand. Als je dan de lening niet terug kunt betalen, raak je dat bezit kwijt. Dus je leent dan toch van jezelf?
Plaats reactie