Ik denk dat jij "onder de indruk" anders vertaalt dan de minister zelf. Jij vertaalt dat waarschijnlijk met: de minister zou nachten lang hebben lopen roepen om zijn zielenheil, of iets in die strekking.Lilian1975 schreef:Mara schreef:Dat is niet zoals de houding van een christen hoort te zijn!Lilian1975 schreef: nee.
Maar vergeven is wat anders dan vergeten. En dan vind ik het inderdaad moeilijk te begrijpen waar mensen wel op geregelde afstand samenkomen en die NB vergevingsgezind waren, in feite in een verdachtenhoekje worden gezet, omdat ze op veilige afstand naar de kerk gaan .
Als de Heere nu eens met ons zo zou handelen?
Dat je het niet eens bent met de huidige beperkingen, is wel duidelijk.
Maar waarom moet je zo zuur doen over een minister?
Ik ben vooral zuur over de oppervlakkige houding van christenen. Waarin elk onderscheidingsvermogen ontbreekt. En daar dus ook naar gehandeld wordt. Weet je. Als hij echt zo onder de indruk was van hetgeen hij hoorde. Zou het vervolg heel anders zijn geweest. Denk je niet?
En echt wat hij met zijn huwelijksfeest gebeurde. Ik lig er geen nacht wakker van. In die zin kan ik het hem ook niet vergeven. Maar als hij daarna zo onder de "indruk" te zijn geweest zo gemakkelijk oproept en aandringt tot geen fysieke diensten waar nb de afstand 10 keer zo groot was op zijn bruiloft... geeft dat aan dat die indruk anders was als velen interpreteren...
Ik ben het inderdaad niet eens met de huidige beperkingen. En ook niet met de gelaten houding hierin van velen. Eigenlijk vind ik dat persoonlijk nog kwalijker.
En dat past volgens jouw mening niet bij het oproepen tot digitale diensten.