Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%

Totaal aantal stemmen: 86

Forummer

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Forummer »

Lilian1975 schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef: nee.
Maar vergeven is wat anders dan vergeten. En dan vind ik het inderdaad moeilijk te begrijpen waar mensen wel op geregelde afstand samenkomen en die NB vergevingsgezind waren, in feite in een verdachtenhoekje worden gezet, omdat ze op veilige afstand naar de kerk gaan .
Dat is niet zoals de houding van een christen hoort te zijn!
Als de Heere nu eens met ons zo zou handelen?
Dat je het niet eens bent met de huidige beperkingen, is wel duidelijk.
Maar waarom moet je zo zuur doen over een minister?

Ik ben vooral zuur over de oppervlakkige houding van christenen. Waarin elk onderscheidingsvermogen ontbreekt. En daar dus ook naar gehandeld wordt. Weet je. Als hij echt zo onder de indruk was van hetgeen hij hoorde. Zou het vervolg heel anders zijn geweest. Denk je niet?
En echt wat hij met zijn huwelijksfeest gebeurde. Ik lig er geen nacht wakker van. In die zin kan ik het hem ook niet vergeven. Maar als hij daarna zo onder de "indruk" te zijn geweest zo gemakkelijk oproept en aandringt tot geen fysieke diensten waar nb de afstand 10 keer zo groot was op zijn bruiloft... geeft dat aan dat die indruk anders was als velen interpreteren...
Ik ben het inderdaad niet eens met de huidige beperkingen. En ook niet met de gelaten houding hierin van velen. Eigenlijk vind ik dat persoonlijk nog kwalijker.
Ik denk dat jij "onder de indruk" anders vertaalt dan de minister zelf. Jij vertaalt dat waarschijnlijk met: de minister zou nachten lang hebben lopen roepen om zijn zielenheil, of iets in die strekking.

En dat past volgens jouw mening niet bij het oproepen tot digitale diensten.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

En waarom zou ik dan als christen verheugd, dankbaar of wat dan ook moeten zijn voor elke andere indruk dan het buigen voor de Christus?
Alles buiten Hem is verderfelijk. Hoe intens een indruk ook kan zijn.

Verder dacht ik bet. De afstandsregels kan niemand volledig houden. Ook niet als je twee bezoekers in huis had. En bijvoorbeeld samen een maaltijd nuttige. Dat is ook de reden waarom ik geen nacht wakker lag en hem in feite ook niets hoefde tevergeefs. Het is gewoon onmogelijk.
Wat jammer is. Is dat door excuses aan te bieden op politiek correcte gronden in feite gesuggereerd wordt dat het wel mogelijk is. En als dan op plaatsen waar het wel het makkelijkst vol te houden is ... iedereen het liefst moet wegblijven.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 28 dec 2020, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
samanthi

Bericht door samanthi »

Lilian1975 schreef:
merel schreef:Als je iets vergeven hebt, kom je er niet meer op terug. Dan is het klaar.
Maar als uit het vervolg blijkt dat... neem ik excuses toch wat minder serieus. En valt het lastig om het 1vmet het ander te rijmen.
Soms denk ik ook dat excuses meer uit politieke berekende motieven zijn gedaan dan uit oprecht berouw.
Nee Lilian als iemand zegt, het is mij leed, dan moet je vergeven 70 x 7 x.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

samanthi schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:Als je iets vergeven hebt, kom je er niet meer op terug. Dan is het klaar.
Maar als uit het vervolg blijkt dat... neem ik excuses toch wat minder serieus. En valt het lastig om het 1vmet het ander te rijmen.
Soms denk ik ook dat excuses meer uit politieke berekende motieven zijn gedaan dan uit oprecht berouw.
Nee Lilian als iemand zegt, het is mij leed, dan moet je vergeven 70 x 7 x.
Nogmaals. Het was hem leed om politieke correcte gro den. Niet meer en niet minder.
Marco

Bericht door Marco »

Lilian1975 schreef: Nogmaals. Het was hem leed om politieke correcte gro den. Niet meer en niet minder.
Heeft hij je dat verteld? Zo niet, dan is dit uiteindelijk kwaadsprekerij.
Marco

Bericht door Marco »

Laten we uitkijken voor kleuter-reageren:

Twee kleuters krijgen geen snoepje -> beide tevreden
één kleuter krijgt een snoepje -> andere kind jankt.

Dat zie ik nu in het corona gebeuren ook steeds gebeuren: "ja, maar... <vul maar in> ..mag wél!"

Daar gaat het dus niet om.
DDD

Bericht door DDD »

Lilian1975 schreef:En waarom zou ik dan als christen verheugd, dankbaar of wat dan ook moeten zijn voor elke andere indruk dan het buigen voor de Christus?

Verder dacht ik bet. De afstandsregels kan niemand volledig houden. Ook niet als je twee bezoekers in huis had. En bijvoorbeeld samen een maaltijd nuttige. Dat is ook de reden waarom ik geen nacht wakker lag en hem in feite ook niets hoefde tevergeefs. Het is gewoon onmogelijk.
Wat jammer is. Is dat door excuses aan te bieden op politiek correcte gronden in feite gesuggereerd wordt dat het wel mogelijk is. En als dan op plaatsen waar het wel het makkelijkst vol te houden is ... iedereen het liefst moet wegblijven.
Er kan meer dan je denkt. Ik zat op eerste kerstdag op een apart tafeltje aan de ene kant van de kamer en aan de andere kant zaten twee mensen. De kamer was niet heel groot, maar het was prima mogelijk om vier meter afstand te houden zonder problemen. Als je maar een beetje creatief bent, kan er een hoop. Nu was er reden om extra voorzichtig te zijn, maar dan nog.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Marco schreef:Laten we uitkijken voor kleuter-reageren:

Twee kleuters krijgen geen snoepje -> beide tevreden
één kleuter krijgt een snoepje -> andere kind jankt.

Dat zie ik nu in het corona gebeuren ook steeds gebeuren: "ja, maar... <vul maar in> ..mag wél!"

Daar gaat het dus niet om.
Je snapt hem niet.
Adje

Bericht door Adje »

Lilian1975 schreef: Nogmaals. Het was hem leed om politieke correcte gro den. Niet meer en niet minder.
Hoe weet jij dit zo goed? Heb je de minister daar persoonlijk over (aan)gesproken? Of valt het onder onverhoord oordelen...
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

DDD schreef:
Lilian1975 schreef:En waarom zou ik dan als christen verheugd, dankbaar of wat dan ook moeten zijn voor elke andere indruk dan het buigen voor de Christus?

Verder dacht ik net. De afstandsregels kan niemand volledig houden. Ook niet als je twee bezoekers in huis had. En bijvoorbeeld samen een maaltijd nuttige. Dat is ook de reden waarom ik geen nacht wakker lag en hem in feite ook niets hoefde tevergeefs. Het is gewoon onmogelijk.
Er kan meer dan je denkt. Ik zat op eerste kerstdag op een apart tafeltje aan de ene kant van de kamer en aan de andere kant zaten twee mensen. De kamer was niet heel groot, maar het was prima mogelijk om vier meter afstand te houden zonder problemen. Als je maar een beetje creatief bent, kan er een hoop. Nu was er reden om extra voorzichtig te zijn, maar dan nog.
Er is veel mogelijk. Alleen met eten was de afstand echt geen 1,5 m bij ons terwijl we echt ons best deden er rekening mee te houden. Gezin en twee gasten. En dat bij velen... toen ik de hond uitliet in het donker en her en daar een blik naar binnen sloeg.
Misschien moesten we maar gewoon eerlijk zijn. En toegeven dat het ideaal niet altijd te verwezenlijken is.
Marco

Bericht door Marco »

Lilian1975 schreef:
DDD schreef:

Verder dacht ik net. De afstandsregels kan niemand volledig houden. Ook niet als je twee bezoekers in huis had. En bijvoorbeeld samen een maaltijd nuttige. Dat is ook de reden waarom ik geen nacht wakker lag en hem in feite ook niets hoefde tevergeefs. Het is gewoon onmogelijk.
Er is veel mogelijk. Alleen met eten was de afstand echt geen 1,5 m bij ons terwijl we echt ons best deden er rekening mee te houden. Gezin en twee gasten. En dat bij velen... toen ik de hond uitliet in het donker en her en daar een blik naar binnen sloeg.
Misschien moesten we maar gewoon eerlijk zijn. En toegeven dat het ideaal niet altijd te verwezenlijken is.
En wat heeft dat met maatregels in kerken te maken?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Adje schreef:
Hoe weet jij dit zo goed? Heb je de minister daar persoonlijk over (aan)gesproken? Of valt het onder onverhoord oordelen...

Blijkens het handelen daarna. Want als het je oprecht leed is ga je daarna niet de plekken waar het wel kan verdacht maken. Waarvan je zo onder de indruk van was
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 28 dec 2020, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

@lilian1975:

Ik zie daar geen reden toe. Er zijn heel veel mensen met een extra bureau of campingtafeltje in huis. Twee gasten apart is echt géén probleem, uitgezonderd heel kleine studentenkamers misschien.

Iets anders is, dat met een kind ertussen je ook al snel anderhalve meter verder zit.
Forummer

Bericht door Forummer »

Lilian1975 schreef:
Adje schreef:

Blijkens het handelen daarna. Want als het je oprecht leed is ga je daarna niet de plekken waar het wel kan verdacht maken. Waarvan je zo onder de indruk van was
Dat kan en mag jij niet invullen voor de minister. Je kunt niet in zijn hart kijken. Bovendien is het zijn werk en dus zijn plicht de corona pandemie te bestrijden, onder andere door zeer vervelende maatregelen door te voeren. Maar dat wil niet zeggen dat hij die vervelende maatregelen met plezier doorvoert.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Marco

Bericht door Marco »

Lilian1975 schreef:
Adje schreef:

Dan voeg je weer meteen een intentie aan het handelen. Opnieuw: zo lang je dat niet van hem zelf hebt gehoord, is dit kwaadsprekerij.
Plaats reactie