Misschien dat daarop gehandhaafd kan worden? Ongeacht welk "kamp". Het smijten met teksten is niet toegestaan zonder enige argumentatie? Dus beide kampen moeten tekst beargumenteren. Zodat daarop doorgevraagd kan worden op een belangstellende wijze. Kan dat niet. Dan discussie op slot. Want er is dan ook geen discussie. En los van het feit of je het met argumentatie eens bent? Dus moddereren op discussiewijze zonder in al te persoonlijk gedoe te vervallen?J.C. Philpot schreef:Fijn dat dat hier aan de orde komt. Ik vind de manier waarop soms als met een mitrailleur salvo's bijbelteksten worden afgevuurd, vaak ook nog uit het verband gerukt, en zonder deugdelijke argumentatie of toelichting, ook erg hinderlijk.Erskinees schreef:Eens. Er wordt hier ronduit gestrooid met bijbelteksten waarna soms nog een zinnetje met wat argumentatie volgt. Maar dat is het dan. Dat is echt hele een nare manier van forummen. Vaak is het ook nog schoppen tegen de gereformeerde leer. Maar zoals blijkt zijn er wel meer personen hier die zich daar aan ergeren.Ad Anker schreef: Inderdaad geen zoete broodjes bakken maar dwalingen bestrijden. Inhoudelijk bestrijden is erg lastig. Bijbeltekst na bijbeltekst, oneliner na oneliner komt naar voren zonder nadere uitleg. Dat maakt het bijzonder lastig. In eerder jaren was het echt mogelijk om langdurig en inhoudelijk te spreken over bijv. aanbod van genade, rechtvaardiging etc. Nu wordt dat verstoord door deze manier van discussiëren. Ik vind het een teloorgang en zie het niet als een bloeitijd, ook hier niet. Al laten mensen ons dat wel geloven.
En wbt heksenjacht @Herman. Dat is dan ook uit de lucht. Want die konden zich niet verdedigen. En hier wel vanuit het Woord. En kunnen we dat niet. Wees dan ook eerlijk. Benoem dat. En mensen die fanatiek zijn . Doen dat met de intentie hier om zuiverheid Schrift. Maar een fanatiek iemand moet je niet bestrijden met een fanatiek antwoord met teksten zonder argumentatie (@Samanthi en @Huisman) Dus doorvragen. Verheldering zonder vooroordeel. En beantwoorden met argumentatie. Denk dat hier voor allen nog veel te leren is. Mijzelf inclusief.
@Forummer. Ik heb gisteren niet meer gereageerd. Ik had wel iets gevraagd. Om helder te krijgen hoe je iets bedoelde. Maar dat heb je niet gedaan. Dus stopte de discussie voor mij.
Verder denk ik ook dat het slim is beestje bij naam te noemen. Nu zit ieder te denken wordt ik hier nu mee bedoeld?