Beroepingswerk discussie [5]

Jantje
Verbannen

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

refo schreef:Ik zeg gewoon dat beroepenhijgers nu een nieuw idee voorgeschoteld krijgen en een nieuwe kolom in hun spreadsheet aanmaken.
Ik niet hoor. Dat vind ik niet interessant genoeg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Er is al een website waar dat bijgehouden wordt.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Sinds 30-06-2019. Valt erg mee dus. Was het 3e beroep, dus het valt mee hoor ;-)
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Nathanaël schreef:
HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Sinds 30-06-2019. Valt erg mee dus. Was het 3e beroep, dus het valt mee hoor ;-)
De combi Poederoijen Kerkwijk is langer vacant
Gerrit35

Bericht door Gerrit35 »

Nathanaël schreef:
Het 4e beroep, om precies te zijn: ds. P. den Ouden, ds. Ruijgrok, ds. Van Binsbergen en nu ds. Diepenbroek.
Gerrit35

Bericht door Gerrit35 »

En ja, daar zijn we erg blij mee! :)
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

Gerrit35 schreef:
Nathanaël schreef:
Het 4e beroep, om precies te zijn: ds. P. den Ouden, ds. Ruijgrok, ds. Van Binsbergen en nu ds. Diepenbroek.
Je hebt gelijk! De getalletjes op dominees.nl zitten er zo nu en dan naast ;-)
merel

Bericht door merel »

Geytenbeekje schreef: Gemeenten met meer dan 1000 geef ik persoonlijk gelijk dat ze een dominee beroepen.
Ik niet. Met name een predikant die op een ander vlak al werkervaring heeft, zou daar geschikt voor zijn.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Gerrit35 schreef:
En ja, daar zijn we erg blij mee! :)
Nou dat is toch mooi? Ds Diepenbroek vind ik zelf een prettige dominee om naar te luisteren. Maar het gaat er natuurlijk eigenlijk om wát er gezegd word, maar zoals ik gehoord heb is dat evenwichtig evangelie & wet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

HHKtE schreef:
Nathanaël schreef:
De combi Poederoijen Kerkwijk is langer vacant
Kerkwijk vanaf oprichting meen ik
GGotK

Bericht door GGotK »

Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

Ik vond het interessant om te lezen, ergens ook wel wat pijnlijk.
Overigens vreemd dat de predikant die in de PKN verantwoordelijk is voor het beroepingswerk (ds. K. Dijkstra) niet eens op de hoogte is van het feit dat er in de PKN meerdere proponenten zijn die al jaren op een beroep wachten! Inmiddels heeft hij deze functie toch al een hele tijd, dan zou hij hier toch echt van op de hoogte moeten zijn.
NorahLinde

Bericht door NorahLinde »

Nathanaël schreef:
Ik vond het interessant om te lezen, ergens ook wel wat pijnlijk.
Overigens vreemd dat de predikant die in de PKN verantwoordelijk is voor het beroepingswerk (ds. K. Dijkstra) niet eens op de hoogte is van het feit dat er in de PKN meerdere proponenten zijn die al jaren op een beroep wachten! Inmiddels heeft hij deze functie toch al een hele tijd, dan zou hij hier toch echt van op de hoogte moeten zijn.
Ik vind met name het stuk over/van kandidaat Baarssen opvallend. Hij is behoorlijk actief in allerlei verschillende 'kringetjes' met eigen initiatieven en opvattingen en dan kan ik me zomaar voorstellen dat kerken terughoudend zijn met beroepen omdat ze zich afvragen wat ze dan in huis halen. Als ik dan zijn stuk lees, mis ik wat dat betreft een stukje zelfreflectie. Maar dat kan aan mij liggen. Ik weet ook niet of hij daar pas mee begonnen is toen beroepen uitbleven en of dat voor kerken werkelijk een reden is hem niet te beroepen.
Ik wist niet dat kandidaat Pronk al 49 is, ik had m jonger ingeschat door hoe ik m ken.
Zoals ik in het CGK topic ook al eens zei: laten we bidden dat er voor de juiste mannen een juiste plek komt. Ik geloof niet dat een ieder die zich geroepen voelt ook geroepen is namelijk. :-)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

De kandidaten in de HHK die lang op een Beroep wachten bevinden zich aan de uiteinden van de flanken voornamelijk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gesloten