Ik niet hoor. Dat vind ik niet interessant genoeg.refo schreef:Ik zeg gewoon dat beroepenhijgers nu een nieuw idee voorgeschoteld krijgen en een nieuwe kolom in hun spreadsheet aanmaken.
Beroepingswerk discussie [5]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Delftenaar
Er is al een website waar dat bijgehouden wordt.
-
Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Sinds 30-06-2019. Valt erg mee dus. Was het 3e beroep, dus het valt mee hoor ;-)HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
De combi Poederoijen Kerkwijk is langer vacantNathanaël schreef:Sinds 30-06-2019. Valt erg mee dus. Was het 3e beroep, dus het valt mee hoor ;-)HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Het 4e beroep, om precies te zijn: ds. P. den Ouden, ds. Ruijgrok, ds. Van Binsbergen en nu ds. Diepenbroek.Nathanaël schreef:Sinds 30-06-2019. Valt erg mee dus. Was het 3e beroep, dus het valt mee hoor ;-)HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
En ja, daar zijn we erg blij mee!HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?

Je hebt gelijk! De getalletjes op dominees.nl zitten er zo nu en dan naast ;-)Gerrit35 schreef:Het 4e beroep, om precies te zijn: ds. P. den Ouden, ds. Ruijgrok, ds. Van Binsbergen en nu ds. Diepenbroek.Nathanaël schreef:Sinds 30-06-2019. Valt erg mee dus. Was het 3e beroep, dus het valt mee hoor ;-)HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Ik niet. Met name een predikant die op een ander vlak al werkervaring heeft, zou daar geschikt voor zijn.Geytenbeekje schreef: Gemeenten met meer dan 1000 geef ik persoonlijk gelijk dat ze een dominee beroepen.
-
Nou dat is toch mooi? Ds Diepenbroek vind ik zelf een prettige dominee om naar te luisteren. Maar het gaat er natuurlijk eigenlijk om wát er gezegd word, maar zoals ik gehoord heb is dat evenwichtig evangelie & wet.Gerrit35 schreef:En ja, daar zijn we erg blij mee!HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
Kerkwijk vanaf oprichting meen ikHHKtE schreef:De combi Poederoijen Kerkwijk is langer vacantNathanaël schreef:Sinds 30-06-2019. Valt erg mee dus. Was het 3e beroep, dus het valt mee hoor ;-)HersteldHervormd schreef:Wel heel erg fijn voor de HHG Putten e.o. dat ze een dominee hebben. Hoelang zitten ze al niet zonder?
Ik vond het interessant om te lezen, ergens ook wel wat pijnlijk.GGotK schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/kandidaa ... -1.1702704
Overigens vreemd dat de predikant die in de PKN verantwoordelijk is voor het beroepingswerk (ds. K. Dijkstra) niet eens op de hoogte is van het feit dat er in de PKN meerdere proponenten zijn die al jaren op een beroep wachten! Inmiddels heeft hij deze functie toch al een hele tijd, dan zou hij hier toch echt van op de hoogte moeten zijn.
-
Ik vind met name het stuk over/van kandidaat Baarssen opvallend. Hij is behoorlijk actief in allerlei verschillende 'kringetjes' met eigen initiatieven en opvattingen en dan kan ik me zomaar voorstellen dat kerken terughoudend zijn met beroepen omdat ze zich afvragen wat ze dan in huis halen. Als ik dan zijn stuk lees, mis ik wat dat betreft een stukje zelfreflectie. Maar dat kan aan mij liggen. Ik weet ook niet of hij daar pas mee begonnen is toen beroepen uitbleven en of dat voor kerken werkelijk een reden is hem niet te beroepen.Nathanaël schreef:Ik vond het interessant om te lezen, ergens ook wel wat pijnlijk.GGotK schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/kandidaa ... -1.1702704
Overigens vreemd dat de predikant die in de PKN verantwoordelijk is voor het beroepingswerk (ds. K. Dijkstra) niet eens op de hoogte is van het feit dat er in de PKN meerdere proponenten zijn die al jaren op een beroep wachten! Inmiddels heeft hij deze functie toch al een hele tijd, dan zou hij hier toch echt van op de hoogte moeten zijn.
Ik wist niet dat kandidaat Pronk al 49 is, ik had m jonger ingeschat door hoe ik m ken.
Zoals ik in het CGK topic ook al eens zei: laten we bidden dat er voor de juiste mannen een juiste plek komt. Ik geloof niet dat een ieder die zich geroepen voelt ook geroepen is namelijk. :-)
De kandidaten in de HHK die lang op een Beroep wachten bevinden zich aan de uiteinden van de flanken voornamelijk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.