Waar staan remonstranten voor..
Nou ik vind het nogal wat om voor een slang en voor een adderengebroedsel uitgemaakt te worden. Kon dat niet wat milder gezegd worden, Gerrit?Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eJuist de laatste zin geeft mij een indruk dat er toch bewogenheid achter zat bij de HEERE Jezus in de vorm van een waarschuwing. Met andere woorden: Doe toch niet zo stom, geloof me nou toch! ga toch niet door in je eigengerechtigheid!Oorspronkelijk gepost door MatthijsHun leer is toch ook niet goed te keuren?Oorspronkelijk gepost door RhodéIk vind dit geen christelijke manier van reageren op de standpunten van een ander. Dan deed Ds de Wit het in de Saambinder nog beter.Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Ik citeer van http://www.remonstranten.org (de site van de vrijzinnige remonstrantse broederschap, waar de domina van de begrafenis van Juliana lid van is:
De remonstranten vormen een geloofsgemeenschap ... dienen, en de naaste respecteren en van dienst zijn, is voor remonstranten onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Kortom: waardeloze vrijzinnige slappe kletskoek. De prediking gaat over sociale gerechtigheid, de mensen moeten lief tegen elkaar doen. Alle godstdiensten leiden volgens dit soort kerken allemaal naat het zelfde doel. Geen oproep tot bekering. Kortom::(:(:(:(
Laten we zien op Christus: Markus 6:34 En Jezus, uitgaande, zag een grote schare, en werd innerlijk met ontferming bewogen over hen; want zij waren als schapen, die geen herder hebben; en Hij begon hun vele dingen te leren.
Laten we daarom bidden in plaats van met kotsende smilies te strooien.
[Aangepast op 6/4/04 door Rhodé]
Wat zeg je van deze woorden van de Heere Jezus, Rhodé? "Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?"
Dat is toch ook niet niks?
Misschien een beetje erg vrij vertaald van mij. Ik kan niet de indruk krijgen dat Christus ze haatte of bespotte.
Erg makkelijk deze tekst te gebruiken om naar andere te spuien.
Gr.
[Aangepast op 6/4/04 door gerrit de 2e]
Ja sorry hoor, maar ik walg ook van de leer der remonstranten. Ik vind die mensen niet walgelijk, maar wel wat ze leren.. Dat mag best. Onderbouw maar eens bijbels, dat we onbijbelse dingen moeten respecteren.
Toets die leer toch eens aan Gods Onfeilbaar Woord, dan zie je toch dat het niet deugd!
Liever Turks dan Paaps
Tegen wie moet ik dan waarschuwen in deze topic?? Vertel dat eens?Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Dathenum en Matthijs,
Ja, we kunnen hier wel kotsen en zeggen dat hun leer verkeerd is, maar wat doe je eraan? Jezus waarschuwde hen. dat zie ik je hier niet doen. Jezus is hartenkenner, -jij en ik niet.
Liever Turks dan Paaps
-
- Contacteer:
Mathew Henry zegt van "adderengebroedsel" als betekenis: Zij waren als adders, schoonscheinend, maar venijnig, vol van boosheid, en vijandschap tegen al wat goed was.....Oorspronkelijk gepost door MatthijsNou ik vind het nogal wat om voor een slang en voor een adderengebroedsel uitgemaakt te worden. Kon dat niet wat milder gezegd worden, Gerrit?Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eJuist de laatste zin geeft mij een indruk dat er toch bewogenheid achter zat bij de HEERE Jezus in de vorm van een waarschuwing. Met andere woorden: Doe toch niet zo stom, geloof me nou toch! ga toch niet door in je eigengerechtigheid!Oorspronkelijk gepost door MatthijsHun leer is toch ook niet goed te keuren?Oorspronkelijk gepost door Rhodé Ik vind dit geen christelijke manier van reageren op de standpunten van een ander. Dan deed Ds de Wit het in de Saambinder nog beter.
Laten we zien op Christus: Markus 6:34 En Jezus, uitgaande, zag een grote schare, en werd innerlijk met ontferming bewogen over hen; want zij waren als schapen, die geen herder hebben; en Hij begon hun vele dingen te leren.
Laten we daarom bidden in plaats van met kotsende smilies te strooien.
Wat zeg je van deze woorden van de Heere Jezus, Rhodé? "Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?"
Dat is toch ook niet niks?
Misschien een beetje erg vrij vertaald van mij. Ik kan niet de indruk krijgen dat Christus ze haatte of bespotte.
Erg makkelijk deze tekst te gebruiken om naar andere te spuien.
Gr.
[Aangepast op 6/4/04 door gerrit de 2e]
Ja sorry hoor, maar ik walg ook van de leer der remonstranten. Ik vind die mensen niet walgelijk, maar wel wat ze leren.. Dat mag best. Onderbouw maar eens bijbels, dat we onbijbelse dingen moeten respecteren.
Toets die leer toch eens aan Gods Onfeilbaar Woord, dan zie je toch dat het niet deugd!
Als je dit op de Remonstranten wil toepassen moet je het ook op jezelf toepassen. Overigens vermaant Johannes hen daarna alsnog het goede te doen.
gr.
Wat weten we eigenlijk van de remonstranten? Het enige is meestal dat het mensen van de 'vrije wil' zijn. Verder is het tegenwoordig nogal vrijzinnig allemaal in die kerken. Maar wat Arminius nou echt leerde en vooral waarom, is meestal onbekend. Dat is ook logisch. De Arminianen zijn uit de Synode gegooid. Dus hoefden ze niet meer te luisteren. En noemen we die mensen die gooiden 'vaderen'.
Rhode,
Sorry voor mijn kots; ik kan alleen niet begrijpen waarom mensen naar de kerk gaan als daar alleen een sociaal verhaaltje word verteld, waar alles mag en kan en God's woord niet word gelooft. De door mij gebruikte smiley's zijn niet bedoeld om mensen te verachten, maar om mijn afschuw uit te drukken over kerken die eigenlijk kerkje spelen, zonder God. Het is niet bedoeld om neer te kijken op andere mensen, maar als verbazing dat mensen kunnen prediken zonder in de bijbel te geloven. Maar wellicht had ik me niet zo sterk uit moeten drukken.
En de Remonstraten waar we het over hebben hebben niets met de remonstranten van de 17e eeuw te maken. De huidige remonstrantse broederschap is vrijzinnig en liberaal, onder de remonstranten van de 17e eeuw waren vele Godzalige lieden.
Sorry voor mijn kots; ik kan alleen niet begrijpen waarom mensen naar de kerk gaan als daar alleen een sociaal verhaaltje word verteld, waar alles mag en kan en God's woord niet word gelooft. De door mij gebruikte smiley's zijn niet bedoeld om mensen te verachten, maar om mijn afschuw uit te drukken over kerken die eigenlijk kerkje spelen, zonder God. Het is niet bedoeld om neer te kijken op andere mensen, maar als verbazing dat mensen kunnen prediken zonder in de bijbel te geloven. Maar wellicht had ik me niet zo sterk uit moeten drukken.
En de Remonstraten waar we het over hebben hebben niets met de remonstranten van de 17e eeuw te maken. De huidige remonstrantse broederschap is vrijzinnig en liberaal, onder de remonstranten van de 17e eeuw waren vele Godzalige lieden.