Terug naar de middeleeuwen

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Kena
Ook dáár hebben wij geen rechten toe om dit maar te denken, Limosa.

Het enige waar wij aan denken is geld. Olie. Dat is de grondslag. Uiteindelijk zijn we zelf schuldige aan de gevolgen die wij NU meemaken.

We hebben, nogmaals, makkelijk kleppen hier in veilig mieterig en vooral kneuterige Holland. Een vreselijke irritante eigenschap van ons!
Ik heb het niet over geld gehad hoor, of olie. Het gaat erom dat je een methode vindt om de mensen daar los te weken van hun geschiedenis, alle conflicten in die regio hebben een oorzaak in het verleden.
Hoe zou je dat kunnen realiseren. Zal zeker een generatie of twee overheen gaan denk ik.
Ik snap niet dat mensen zo willen leven. Altijd vol haat tegen alles en iedereen.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Kena
Tuktuktuk, tsss tsss tsss, was jij als westerling je handjes in onschuld en hou jezelf vooral heel dom en naief. ga Amerika toejuichen met hun criminele misdaden (ho ik ben NIET antiVS!!! Alleen Kena kent de geschiedenis errug goed). Vooral geen doodstraf voor die rotzakken die de Vietnamezen misbruikten en vermoorden!

Wat dacht je van die Hollanders die de Indo´s ook zo hebben behandeld? Ook de doodstraf????
Ik zag gisteren toevallig op de Belg een aantal stukjes uit een film/documantaire over het optreden van de Belgen in Congo... Nou. dat was ook niet meer normaal, wat voor gruwelen zich daar hebben afgespeld. Je hoort nu wel van hand afhakkingen door rebellenlegers. Ik kan maar 1 verklaring daarvoor geven nu ze hebben het van de Belgen geleerd....
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Hoe zou je dat kunnen realiseren. Zal zeker een generatie of twee overheen gaan denk ik.
Ik snap niet dat mensen zo willen leven. Altijd vol haat tegen alles en iedereen.
Weet ik niet tukkertje, maar zolang men daar in de structuren uit het verleden vastgebakken blijft zal er niks veranderen. Dat ze zo willen leven snap ik ook niet, dat is alleen te snappen asl je erin opgegroeid ben denk ik.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Mijn oud-fractievoorzitter is theoloog en ook arabist (kenner van alles wat met Arabieren/Islam en ander snoepgoed te maken heeft).

Hem gevraagd naar zijn visie op hetgeen thans gebeurd. Zijn antwoord:

"Rens, ik durf er mijn tong niet aan te branden, juist niet omdat wij de ingewortelde eeuwenoude culturele invloeden nimmer aan de lijve hebben kunnen voelen en in leren denken".

Daar kan ik mee instemmen, ware het niet dat ik de opmerking wil plaatsen dat (met een schuin oog naar het koloniale verleden van vele landen) geen enkel land het recht heeft "in te breken" in een ander land, wat de motieven ook moge zijn.

Olie, delfstoffen of religieuze motieven kunnen en mogen nimmer een reden zijn om een land "in te nemen" of "te bevrijden"

Rens

Er is een dictator afgezet. Rede genoeg lijkt mij
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik was eerst ook 'voor' de oorlog, vanwege de vreselijke tirannie van Saddam. Maar nu twijfel ik wel sterk, als je ziet in welke anarchie het land terecht is gekomen. Nu beginnen de Sjieten ook al. En het terrorisme in Europa neemt sterk toe. Waar houdt het op?

[Aangepast op 5/4/04 door Lecram]
Egbert

Bericht door Egbert »

Goed, het feit ligt er. Saddam is weg, één van de bevolkingsgroepen die er het meest bij gebaat waren zijn nu degene die het hardst schreeuwen en tekeer gaan. Wat is nu wijsheid? De boel de boel laten? dat kan niet, want dan krijg je de grootste moordpartij die je kunt bedenken tussen Sjieten en soennieten en bovendien een burgeroorlog tussen iraki's en koerden. M.i. kunnen ze beter doorgaan op de oude voet en zsm een interimregering aanwijzen die verkiezingen regelen. En de volgende keer uitkijken bij weer zo'n aktie, mijn raad: blijf van het midden-oosten af en hou Israël als énigste betrouwbare partner in ere.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
memento

Bericht door memento »

En de volgende keer uitkijken bij weer zo'n aktie, mijn raad: blijf van het midden-oosten af en hou Israël als énigste betrouwbare partner in ere.
Alsof Israël heilig is. Er is gewoon tussen al die MO landen een groot cultuurverschil met het westen. We kunnen ons daarmee bemoeien wat we willen, maar daar schieten we niet mee op. Daarbij: zijn wij rechter, dat wij in moeten grijpen in MO conflicten?

Eén van de simpelste en waarschijnlijk meest doeltreffendste visies: groot hek om heel het MO, en t probleem lost zich vanzelf op.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door memento
En de volgende keer uitkijken bij weer zo'n aktie, mijn raad: blijf van het midden-oosten af en hou Israël als énigste betrouwbare partner in ere.
Alsof Israël heilig is. Er is gewoon tussen al die MO landen een groot cultuurverschil met het westen. We kunnen ons daarmee bemoeien wat we willen, maar daar schieten we niet mee op. Daarbij: zijn wij rechter, dat wij in moeten grijpen in MO conflicten?

Eén van de simpelste en waarschijnlijk meest doeltreffendste visies: groot hek om heel het MO, en t probleem lost zich vanzelf op.
Heb ik gezegd dat Israël heilig is? Ik dacht het niet. Maar de Israëli's hebben wel het meest democratische systeem van het M.O. en dat al meer dan 50 jaar. Redelijk betrouwbaar dus [vgl. Duitsland] Ook hebben de Israëli's een westerse cultuur met voelhorens in de oosterse cultuur, kan het beter? Bij een eenzijdig kiezen voor de Arabier tegen de Jood los je niks op, krijg je alleen maar een wantrouwen van de jood [die van de arabier hebben we al] terug. Nogmaals Israël is niet heilig en moet eens af van het 2e w.o. syndroom. maar verder een betrouwbare partner
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie