Beeldvorming over moslims veroorzaakt extremisme

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Overigens helemaal jammer, dat je mij in het rijtje extreem plaatst........

Rustig , rustig. :,:,:, Jan , ik kan je mede delen dat Barryvrouw absoluut niet extreem is. ;)
Pff, gelukkig 1 iemand die me kent...:thu
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Benoni

Bericht door Benoni »

Extremistische christenen?

- De Nederlandse "koopman/dominee" die in de "Gouden" Eeuw onder het mom van het brengen van "beschaving" koloniën leegroofde en slavernij vergoelijkte, ja zelfs meende te kunnen rechtvaardigen op grond van de Bijbel.
- Amerikaanse activisten die het gemunt hebben op de levens van mensen die in abortusklinieken werken (geen kwaad met kwaad vergelden!).
- Locale wethouders/raadsleden die weigeren in te stemmen met de bouw van een moskee in hun gemeente (wie weet hoe moeilijk het ooit wordt om kerken te bouwen).

[Aangepast op 25/3/04 door Benoni]
Benoni

Bericht door Benoni »

En dan heb ik het nog geeneens gehad over de kruistochten, over de Inquisitie, over de Reconquista, als gevolg waarvan de moslims en joden uit Spanje werden verdreven. Joden die vervolgens overigens hartelijk welkom werden geheten in het islamitische (!) Osmaanse Rijk ...

Of over christenen die, uit een blinde sympathie voor de staat Israël, buitenrechtelijke executies (Yassin) menen te moeten goedkeuren; een moord nota bene verordonneerd door Sharon, onder wiens verantwoordelijkheid ooit de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila werden uitgemoord.

Om nog even door te gaan: Deze moordpartijen werden uitgevoerd door de Falange, een Libanese "christelijke" militie.

"Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden, zegt de HEERE der heirscharen."

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wat ik bedoel met extreme Christenen, dat zijn mensen, die de Bijbel op een bepaalde manier opvatten, dat ze totaal niks meer te maken willen hebben met de buitenwereld.

Mensen die niet naar de kerk gaan (te modern)
Mensen die niet stemmen (SGP is hun te modern)
Mensen die hun kinderen niet naar school sturen (allemaal zonde, daarzo)

Dát bedoel ik er mee... en verder niks verkeerd bedoeld ofzo...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Benoni
En dan heb ik het nog geeneens gehad over de kruistochten, over de Inquisitie, over de Reconquista, als gevolg waarvan de moslims en joden uit Spanje werden verdreven. Joden die vervolgens overigens hartelijk welkom werden geheten in het islamitische (!) Osmaanse Rijk ...

Mag ik hieruit concluderen dat moslims daar in het midden Oosten eeuwen achterlopen op de westerse beschaving?? En dat Pim gelijk had met zijn bewoording van een achterlijke cultuur??
Benoni

Bericht door Benoni »

Mag ik hieruit concluderen dat moslims daar in het midden Oosten eeuwen achterlopen op de westerse beschaving?? En dat Pim gelijk had met zijn bewoording van een achterlijke cultuur??
Eh ... die gevolgtrekking volg ik niet. Mijn conclusie is een geheel andere: kennelijk is die cultuur zo achterlijk dus niet. Sowieso is het m.i. nogal achterlijk om een hele cultuur als achterlijk te bestempelen.

Met name in de verhouding tot het jodendom heeft de islamitische wereld een heel wat betere staat van dienst dan de zogenaamde christelijke wereld. Er zijn nergens zo vreselijk veel joden vermoord als in Europa.

Het is jammer dat ons historisch bewustzijn zo beperkt is, dat we alleen zien wat zich de laatste (hooguit) vijftig jaar in het Midden-Oosten heeft afgespeeld.

Hoe beschaafd is de westerse "beschaving" nu helemaal? Is wat men in Irak aanricht, bijvoorbeeld, nu zo'n toonbeeld van civilisatie?

[Aangepast op 26/3/04 door Benoni]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Eh ... die gevolgtrekking volg ik niet. Mijn conclusie is een geheel andere: kennelijk is die cultuur zo achterlijk dus niet. Sowieso is het m.i. nogal achterlijk om een hele cultuur als achterlijk te bestempelen.

Met name in de verhouding tot het jodendom heeft de islamitische wereld een heel wat betere staat van dienst dan de zogenaamde christelijke wereld. Er zijn nergens zo vreselijk veel joden vermoord als in Europa.

Het is jammer dat ons historisch bewustzijn zo beperkt is, dat we alleen zien wat zich de laatste (hooguit) vijftig jaar in het Midden-Oosten heeft afgespeeld.

Hoe beschaafd is de westerse "beschaving" nu helemaal? Is wat men in Irak aanricht, bijvoorbeeld, nu zo'n toonbeeld van civilisatie?

[Aangepast op 26/3/04 door Benoni]
Pfff, zal ik nu antwoorden of niet. :t:t:t Laat ik het maar niet doen. Ben in een goeie bui.
Plaats reactie