'Ex-student moet elke baan aanpakken'
Ik kan het onderscheid, ook nog wat anders definieren. Op MBO en HBO leer je een beroep. Op WO niveau hou je je bezig met wetenschappelijk doordenken van theorieen. Lijkt mij dat dit een wezenlijk verschil is tussen het een en het ander, en dat er ook een verschil mag zijn in het benoemen van diegene die het eerste of het tweede doen. Waarbij ik bij de trem studeren annexeer voor het WO.
Wat misschien wel meer meetelt voor die werkgever is het feit dat die broer van jou niet blijft hangen in dat 'onderbetaalde' baantje. Zou gauw de een baan kan krijgen op 'zijn nivo' is'tie weer weg. Weg is de evt. investering en moet het baasje weer op zoek naar een ander werknemer.Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Dit klinkt simpeler dan het is...
Mijn broer is net afgestudeerd van een unversitaire opleiding. Hij is werkeloos, loopt aan de lopende band te solliciteren. Maar op dit moment is er niet veel in zijn richting. Maar hij probeert ook baantjes die niks met zn opleiding te maken hebben... Maar omdat hij nu drs is is hij vaak overgekwalificeerd! Dus gewoon te duur voor de werkgever, de werkgever kan voor een simpel baantje veel beter iemand zonder opleiding gebruiken dan iemand met een opleiding omdat de eerste gewoon een stuk goedkoper is... Tja is logisch voor de werkgever, [censuur] voor mn broer.
Verder is het idee [weliswaar op een andere manier en grondslag] om een soort verplichtte stage aan de onderkant van de maatschappij al meermalen geopperd. Maar toen heette het sociale dienstplicht. Maar wel een goed idee. In het bedrijfsleven wordt dit ook toegepast bij veel belovende figuren. Die hebben een soort stage door heel het bedrijf om dit goed te leren kennen en zodoende op hun tijd een management functie te kunnen vervullen.
ps. ik ben ook MBO'er geweest maar voelde mij absoluut geen student en zou als ik nu nog MBO'er zou zijn er ook geen aanspraak op maken. Ik voel wel voor de suggestie van Herman.
[Aangepast op 12/2/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.