Oorspronkelijk gepost door nursje
Zucht.......
Waarom moet in dit soort dicussies altijd iedereen over 1 kam geschoren worden (zal vast niet de juiste nederlandse vervoeging zijn maar iedereen weet denk ik wat ik bedoel).
Ik vind het altijd erg jammer dat "men" nu massaal bloed wil zien maar over een tijdje hoor je niemand meer. Niet dit geval draait het om jongens het gaat om een tendens die zich in nederland ingezet heeft en waar wij allemaal debet aan zijn met ons ik gerichte gedrag.
Wil je dus dat er dingen veranderen? Begin dan eens bij jezelf ja en niet direct de beschuldigende vinger wijzen.
Roepen en beschuldigen kunnen velen maar het is slechts weinigen gegeven constructief mee te denken en te werken aan een oplossing!
we willen niet NU perse bloed zien.
het zijn problemen die al laaaannnngg spelen.
alleen met dit soort gebeurtenissen worden deze problemen nog eens GOED zichtbaar en komen ze ver boven het maaiveld uit; dus praat je er weer wat eerder over..
voor de rest is het dweilen met de kraan open met dit soort jongens.......
wat betreft die beschuldigende vinger.... dit gaat toch nergens over....
als je zegt dat we ALLEMAAL slecht zijn en GENEIGD tot alle kwaad ben ik het met je eens.
maar deze bekende tekst wil nog niet zeggen dat we de realiteit en de feiten niet mogen aanwijzen en bespreken.
ook de bijbel leert ons excessen en de motivaties om deze op te proberen lossen.
en zolang er nog van die yuppen in Nl en in de politiek ronddole die deze problemen niet willlen zien en erkennen ........ zie ik er geen gat in.
er moet veeeel strenger worden opgetreden.
als je die verhalen op de radio hoort, die beelden op TV en in de kranten ziet blijkt toch maar weer eens....
't is allemal mislukt; de integratie, het normen en waardendebat, die nieuwe politieke partijen voor vrede en veiligheid enz. enz.
en waarom?
omdat de mens ( autochtoon en allochtoon) het niet meer van die Ene God verwacht.
nogmaals: we moeten en mogen de problemen zoals ze er liggen , ook deze schietpartij door een ALLOCHTONE probleemjongere! bespreken en ter discussie stellen.
en door daar scherpe uitspraken over te doen wil ik niet zeggen dat wij zo netjes zijn en niet GENEIGD tot alle kwaad.
de mens heeft echter 100 % zijn eigen verantwordelijkheid voor zijn/haar daden.
en met die verantwoordelijkheid nemen "ze" het in deze eeuw niet zo nauw.....................