Overleden docent in Den Haag
Overleden docent in Den Haag
Hans van Wieren is overleden. De 49-jarige docent van het Haagse Stevin College werd gisteren op lafhartige wijze door het hoofd geschoten door de 17-jarige Murat D. Daar de drie grootste Nederlandse weblogs veel jongeren trekken, hebben zij besloten een dag lang op zwart te gaan, als signaal dat het zo niet langer kan. Ruzie los je op door met elkaar in discussie te gaan, niet door geweld.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Die drie sites zijn op zwart gegaan ja, het FOK!forum heeft de topics over dat onderwerp ook weggehaald maar er zijn er die menen in het condoleanceregister wel gewoon door te kunnen gaan met discussie . . .
Doodstraf is geen straf in mijn ogen. Dan is de dader dood en zal hij niet nog jaren de consequenties (hier op aarde spreek ik dan over he) ondervinden van zijn daden. Iemand doden is wel erg makkelijk!
Maar ik vind het wel weer erg jammer dat gelijk weer alle aandacht uitgaat naar de dader en niet naar het slachtoffer (en al die leerlingen)en zijn familie.
Daar eerst maar eens wat respect voor en dan als dat netjes verwerkt en afgehandeld is maar eens verder kijken naar de strafmaat.
Maar zeer zeker geen doodstraf. Waar moet het in dit land heen als mijn kwaad met kwaad wil vergelden. We doen er jaren over om een geciviliseerd land te worden en dat zouden we dan zo te niet doen?
Dat denk ik dus niet!
Maar ik vind het wel weer erg jammer dat gelijk weer alle aandacht uitgaat naar de dader en niet naar het slachtoffer (en al die leerlingen)en zijn familie.
Daar eerst maar eens wat respect voor en dan als dat netjes verwerkt en afgehandeld is maar eens verder kijken naar de strafmaat.
Maar zeer zeker geen doodstraf. Waar moet het in dit land heen als mijn kwaad met kwaad wil vergelden. We doen er jaren over om een geciviliseerd land te worden en dat zouden we dan zo te niet doen?
Dat denk ik dus niet!
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het is duidelijk wie de dader is, dus krijgt deze straf. Maar welke straf? hij is 17; dus minderjarig. Maakt dat uit?
Wie weet hier wat meer van?
hij kan met die leeftijd ook volgens het volwassenrecht behandeld te kunnen worden.... als hij voldoende "rijp" is
en dat laatse betwijfel ik bij zo'n idioot!!
overigens is dit natuurlijk een verschrikkelijke gebeurtenis en bewijst het maar weer eens hoe het met de normen en waarden in NL is gesteld.
en ... ik hoop dat ik het hier weer eens mag zeggen zonder weer een emmer commentaar over me heen te krijgen van mijn linkse forumvrienden:
Weer een bewijs dat het met het gedachtengoed en de integratie en het moreel van onze allochtone medelanders helemaal verkeerd zit.
deze mensen hebben maar 2 dingen in hun hoofd zitten en dat is eigen eer en wraak.
als een meisje ze afwijst nemen ze wraak , als een leraar ze aanpakt nemen ze wraak, kortom die hele gedachtengang van veel van deze jongens is geheel verkeerd!!
( denk ook aan de brute moord en verbranding van dat 16 jarige meisje uit voormalig bosnie 2 maanden terug)
hoorde vanochtend nog van een collega dat zijn vrouw gisteravond in de trein uit den haag (buitenlandse) jongens had horen zeggen dat het wel een "coole actie" was van die gozer!!
Waar zijn we op weg naar toe? in dit land??
......................
totale chaos?
waar blijven we nou met ons normen en waarden debat???
zouden werk/strafkampen voor dit soort jongens toch een oplossing zijn???
word ook ziek van dat gedebatteer op en in de media over de veiligheid van scholen
kom op zeg !! niks geen detectiepoorten of beveiligingsbeambten
't begint bij de OPVOEDING en het bijbrengen van gezagsrespect en orde!!!
[Aangepast op 14/1/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Tijd om de doodstraf in te voeren. En gauw ook. Dit is geen incident.
Politieke strategie van de kouwe grond ofzo? IJzer smeden als het heet is? Als je over doodstraf wil praten met argumenten in plaats van met emoties moet je een ander topic openen. 'k Vind het niet netjes om daarover in deze topic te beginnen.
Politieke strategie van de kouwe grond ofzo? IJzer smeden als het heet is? Als je over doodstraf wil praten met argumenten in plaats van met emoties moet je een ander topic openen. 'k Vind het niet netjes om daarover in deze topic te beginnen.
is al een discussie over geopend kijk dus ff terug..Oorspronkelijk gepost door limosa
wat een gezeur weer over die doodstraf..
overigens zal dat voor die allochtonen toch niet afschrikken want die sterven allemaal als martelaar voor allah, enn er staan in de hemel 7 maagden op ze te wachten zo wordt ze verteld..
afijn zal voor sommige lezers wel weer gechargeerd overkomen maar ik zie het niet anders dan dat we een BIG problem hebben in Nederland!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Ik vind het verschrikkelijk dat dit gebeurt is... Ik weet niet of hij kinderen en een vrouw had maar ik zou me niet kunnen voorstellen wat zij doormaken. Dat dit gewoon zomaar kan gebeuren...
Maar Billy ik vind het even raar hoe jij praat,
deze mensen hebben maar 2 dingen in hun hoofd zitten en dat is eigen eer en wraak.
als een meisje ze afwijst nemen ze wraak , als een leraar ze aanpakt nemen ze wraak, kortom die hele gedachtengang van veel van deze jongens is geheel verkeerd!!
wie bedoel je met deze jongens? Want dit is een op zichzelf staand incident, ik zeg niet dat het ook niet een teken is dat nederland geweldadiger wordt, maar je moet niet gaan generaliseren.
Ik ben ook zeker niet voor de doodstraf, hier zou je dan alleen maar de familie van de dader mee straffen, en het is juist de dader zelf die zijn fouten in moet zien. En als hij dood is kan dat niet meer... maar ja doodstraf krijgt hij toch niet. En voordat we meteen een straf willen toekennen moet je natuurlijk ook precies alle omstandigheden weten, psychologisch profiel van de dader iig...
wie bedoel je met deze jongens? Want dit is een op zichzelf staand incident, ik zeg niet dat het ook niet een teken is dat nederland geweldadiger wordt, maar je moet niet gaan generaliseren.
Ik ben ook zeker niet voor de doodstraf, hier zou je dan alleen maar de familie van de dader mee straffen, en het is juist de dader zelf die zijn fouten in moet zien. En als hij dood is kan dat niet meer... maar ja doodstraf krijgt hij toch niet. En voordat we meteen een straf willen toekennen moet je natuurlijk ook precies alle omstandigheden weten, psychologisch profiel van de dader iig...
Precies! Ik dacht ook al dat ik in een café zat, toen ik dit las over de doodstraf. Daar worden dit soort one-liners ook geroepen.Oorspronkelijk gepost door limosa
Als we hier de doodstraf hadden gehad, dan was dit niet gebeurd?
Kijk naar de VS, daar hebben ze de doodstraf; en daar gebeuren dit soort dingen niet?
Je hebt gelijk: "niet netjes", maar ook erg goedkoop.
Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Ik vind het verschrikkelijk dat dit gebeurt is... Ik weet niet of hij kinderen en een vrouw had maar ik zou me niet kunnen voorstellen wat zij doormaken. Dat dit gewoon zomaar kan gebeuren...
beste Pink,
had zo'n reactie wel verwacht en verwacht er nog wel meer met hetzelfde geluid
als je de tijd eens neemt en in deze rubriek actueel terugbladert kom je discussie in deze stijl meer tegen en zul je regelmatig postings van mij lezen.
Ik ben absoluut geen rascist, zeg ook niet zoals tukkertje , dat ik het heb gehad met onze gekleurde medemens.......
:sne tukkkeerrrr!!! foei:mad:;)
wel ben ik een ras-conservatief!!
en we moeten gewoon bekennen dat we met name met veel allochtone jongeren een groot integratie/gezags probleem hebben in NL. De verhoudingen liggen gewoon statistisch en realistisch en feitelijk zo dat de grootste criminaliteit en gezagsondermijning bij deze groep ligt.
vraag er anders maar naar bij politiemensen of mensen die regelmatig in PI's of HVB komen. ( gevangenissen)
en DAT wil ik schetsen en ook nu niet onbespreekbaar laten!!
het is geen eenmalig INCIDENT , de handeling ( moord) hoop ik dat het bij dit ene "incident" blijft, maar de gedachten die er aan ten grondslag ligt te weten GEZAGSONDERMIJNING/WRAAK is geen incident!! want het wordt deze jonegns niet eens bijgebracht!
Toe maar "die allochtonen"!!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ik ga je zeggen dat dit nog wel eens uit de hand kan gaan lopen. Zo langzamerhand is de maat een keer vol. Die allochtonen hebben altijd hun mond vol van respect dit , respect dat. Zij hebben nergens respect voor , totaal niet. Ik heb het helemaal gehad met onze gekleurde medemens!:?:?:?:?:?
Wie heeft Pim Fortuyn vermoord?
Ook een allochtoon?
Je schrijft dat jij het "helemaal gehad hebt" met de gekleurde medemens.
Ik heb het helemaal gehad met witte en gekleurde gekken die mensen vermoorden en, en blanke nederlanders die dit soort uiterst trieste gebeurtenissen aangrijpen om gekleurde medemensen te discrimineren.