bejaarden belaagd

Jelle

Bericht door Jelle »

Kijk met zulke dreigementen maakt men mij dus niet bang he.
Ik zou zeggen breekiemarokkaantje probeer het eens.
Ik zeg alleen zorg wel dat je niet in mijn hadne komt want dan kon het wel eens wezen dat ik dat hooffie eens effe van dat rompie til.

Deze opa doet het nou net niet ff in zijn broek, ook al komt marokko met een heel kluppie.
deze confrontatie wil opa wel aangaan, ik garandeer alleen dat ze er niet best vanaf zullen komen.

ik zou in elk geval uitkijken breekiemarokko!!!:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Dit onderwerp is nog maar een keer of dertig behandeld en de rollen zijn altijd hetzelfde. :#
Jelle: alle allochtonen het land uit
Tukkertje: knuppel of zweep (al naar gelang zijn stemming) erop
Breekijzertje: aanpakken maar wel dialogen

Wat los je er nou mee op? :(

http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=2534

[Aangepast op 21/10/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Adje

Bericht door Adje »

ach lebaoth, je moet het maar zo zien: men wil zich graag erg mannelijk voelen (alhoewel ik daar bij breekijzertje niet heel zeker van ben :)), en men denkt dat zo te kunnen bereiken...
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Dit onderwerp is nog maar een keer of dertig behandeld en de rollen zijn altijd hetzelfde. :#
Jelle: alle allochtonen het land uit
Tukkertje: knuppel cq. zweep (al naar gelang zijn stemming) erop
Breekijzertje: aanpakken maar wel dialogen

Wat los je er nou mee op? :(

http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=2534

je lost er niks mee op
MAARRRR..

je kan wel ff je OVERIGENS GEGRONDE frustraties kwijt over die

#$%^$#&^%&^&%$^#^%$^%$^%^$^&%&^$%&^%^&%$^%^$^%??**&^$%#@#%$^*))&^%$###:mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::?:?:?:?:mad::mad::mad::mad::i:i:i:i:i:mad2::mad2::mad2::mad2::-:-:-:-:i:i:i:mad2::mad2::mad2::mad2:

MAROKKANEN

:mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::i:i:i:i:i:i:-:-:?:?:?:?

[Aangepast op 21/10/03 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Harry

Bericht door Harry »

Dit valt me allemaal een beetje tegen. Het onderwerp is superactueel en wellicht is een discussie over dit probleem en de mogelijke oplossingen zinvol. Met het in elkaar slaan verlaag je jezelf tot het niveau van hetzelfde gedrag als van deze mensen. Vrij rabiaat lijkt me dat. Het is overigens zo dat het gros van deze jonge mensen echt maar over één paspoort beschikt, dus de ´Marokkroroute´is geen optie.
Van iemand die zich opa noemt, mag ik toch veronderstellen dat hij weet dat het deporteren van mensen nu niet echt heilzaam is.
Ben wel eens dat de politiek hier steken laat vallen, zowel rechts als links om maar eens een ouderwets onderscheid te gebruiken. Maar de vraag blijft: hoe nu concreet dit probleem aan te pakken? Zonder opnieuw te vervallen in opmerkingen over deporteren, concentratiekampen, in elkaar slaan en meer van dat soort stoere praat.
Adje

Bericht door Adje »

Misschien komt die je niet heel onbekend voor (en dit gaat dan nogwel over mensen die je persoonlijk schade berokkend hebben...)?

43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?
47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?
48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Even lost van het feit dat die acties in het bejaardenhuis echt verwerpelijk zijn: je kunt je natuurlijk wel afvragen hoe het komt dat deze jongeren zich vervelen. Je kunt ook een beetje verdiepen in de belevingswereld van deze mensen, zeg maar als minste daad van naastenliefde. Wellicht dat je een bepaald begrip kunt opbrengen voor veel uitzichtloosheid van deze jongeren. Hoho, dit is geen sof geneuzel, maar een daad van begrip richting je naaste. Neemt niet weg dat repressie gewoon moet worden toegepast. Maar het is niet het enige middel.
Dat is zeker waar Harry, maar heb jij je wel eens afgevraagd waarom die jongens gaan slenteren? Het hele sociale stelsel in Nederland is doorgeschoten. Er is totaal geen prikkel meer. Mij is altijd geleerd, wie niet werkt die zal niet eten. Dat deze stelling misschien te is, zal ik niet ontkennen, maar er schuilt wel waarheid in.

Ik zal maar gewoon eerlijk zijn, als ik dit hoor, gaat mijn bloeddruk naar een onacceptabel niveau en als ik het zag, had de EHBO in de buurt overwerk!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
refo

Bericht door refo »

Voor Pim Fortuin begon het ook uit de hand te lopen. Hij zei er wat aan te gaan doen. Alle partijen namen dat over. nederland werd weer wat rustiger. Maar er gebeurt niets en de ettertjes worden weer etteriger. Overigens zijn er ook veel NL-ettertjes hoor.
Ik denk dat er binnenkort echt dooien gaan vallen. Door een soort veldslag bedoel ik. De politie doet echt helemaal nix. Zie bejaardenverhaal.
Jelle

Bericht door Jelle »

Dat wil nog niet zeggen Adje dat je je alles maar moet laten aanleunen, en dat we dan onze oudevandagen maar in elkaar moeten latenslaan.
Men staat hier altijd maar klaar met tolerantie, nou dat zijn we al jaren geweest en wat is het eind resultaat? Het gaat van kwaad tot erger.
Nee ondanks alle mooie praat en gesmijt met Bijbelteksten zal er hier daadwerkelijk is een keer ingegrepen moeten worden.
Men komt er niet door elkaar alleen maar met de Bijbel om de oren te slaan.
ndonselaar
Contacteer:

Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.

Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doden; maar zo wie doodt, die zal strafbaar zijn door het gericht.
22 Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur.

Zeker moeten we onze naaste liefhebben als onszelf maar wel geldt de gehele Schrift!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
ndonselaar
Contacteer:

Oorspronkelijk gepost door refo
Voor Pim Fortuin begon het ook uit de hand te lopen. Hij zei er wat aan te gaan doen. Alle partijen namen dat over. nederland werd weer wat rustiger. Maar er gebeurt niets en de ettertjes worden weer etteriger. Overigens zijn er ook veel NL-ettertjes hoor.
Ik denk dat er binnenkort echt dooien gaan vallen. Door een soort veldslag bedoel ik. De politie doet echt helemaal nix. Zie bejaardenverhaal.

Inderdaad Refo. De tijd is echt niet ver weg dat mensen met wapens over straat gaan voordat ze gaan winkelen.

Voorbeeld:

Onlangs liep een man uit zijn woning(flat) naar buiten die daar al jaren woont. Komt daar een Marokkaan aanlopen die de man wat in het gezicht gooit en roept 'vuile .... jood'. Het enige wat die man heeft is een wat grotere neus als een ander. Hij durft niks te zeggen of te doen, want je hebt zo 15 tot 20 .... rond je heen.

Hoe nu? De overheid zal moeten leven uit Gods Woord en uit deze waarden en normen moeten leven.
Harry

Bericht door Harry »

Jelle, kom eens met een reeks concrete en haalbare voorstellen!

Ben het eens met de opmerking dat veel verveling voorkomt uit het feit dat een prikkel iets te gaan doen, niet meer aanwezig is. Er heerst een cultuur van lamlendigheid, ook bij autochtone jongeren. Naast de repressie, moet het mogelijk zien deze mensen weer te stimuleren iets te gaan doen. Wellicht die voorgenomen bezuinging op het jeugdwerk terugdraaien.
Ik denk dat het niet goed is om één instantie hiervan de schuld te geven. Ouders, opvoeders, scholen, overheid, brugers (Jawel, gewoon iemand aanspreken), kerken en moskeeën moeten de handen ineenslaan. Groepen mensen weer perspectief bieden. Mensen die dan nog uit de band springen, die moet je keihard aanpakken. Volgens mij kan het een niet zonder het ander.
Wat betreft iemand aanspreken: ik ben daar niet zo´n held in!
Jelle

Bericht door Jelle »

Ten eerste niet criminaliteit goed praten omdat men zich verveelt. Als ik me verveel ga ik ook niet op pad om een ander dan maar lastig te gaan vallen.
Dus dit gedrag is niet te tolereren.
Als tweede ben ik voor de werkverschaffing. Laat jongeren die niets te doen hebben en werkeloos zijn zich maar verplicht laten melden. Er is meer dan zat te doen om stratenn, pleinen en plantsoenen weer schoon te krijgen. Er is genoeg troep op muren en ramen gespoten wat verwijderd moet worden. Gewoon oproepen en niks geen gehang.
Ten derde geef voorlichting aan de ouders waarvan kinderen hangjongeren zijn. het is niet het probleem van de overheid of de gemeenschap die hier voor op moet draaien. Ouders dragen zelf de verantwoordelijkheid voor hun kinderen.
Mijn kinderen moesten vroeger ook van alles doen, geen gehang of wat dan ook maar op straat, gewoon werken, vakkenvullen of weet ik wat voor baantjes er allemaal zijn.

Maar niet alles goed praten. ik weet nog goed als wij thuis vervelend waren of als mijn vader klachten over ons kreeg, nou dan konden we dat nog lang heugen, want hadden we van een ander geen oplawaai gehad dan deed mijn vader dat nog wel. En echt het helpt. Wie niet luisterd moet maar voelen.

En dan het geld. Laat men maar werken voor zijn geld, want ook dat idee is er niet bij de jongeren, de Sociale dienst geeft wel een uitkering. Nou geef die uitkering maar niet aan de jongeren en laat ze maar werken voor een klein loon.

En dan wat doen we er als overheid aan.? Waar zijn de werkkampen die Lubbers ons heeft beloofd. Nee we moeten praten, praten. praten, en praten met de jongeren, of het nu helpt doet er niet toe als we maar praten, dan kunnen de jongeren in elk geval gewoon hun gang blijven gaan.
Nee mensen die praktijk heeft zo langzamerhand toch wel uitgewezen dat praten niet meer helpt. En wil men hier ene keer vanaf komen dan zal er wat anders moeten gebeuren.

Hoe men het ook beziet, deze jongeren moeten nu eindelijk aangepakt gaan worden.
Vooral omdat het een stelletje lafaards zijn, want als enkeleing durven ze niet ze voelen zich sterk als ze met meerdere zijn.
En moeten wij het dan maar goed vinden dat onze ouders door dergelijke jongeren inelkaar geslagen worden, dat ze bestolen worden en bedreigdt worden?
Nee toch?
Een dergelijke laffe streek kan alleen maar door een stel flapdrollen gedaan worden, mietjes die een sterke vent die aan durven en zich dan uitleven om ouderen die niet meer uit de voeten kunnen.

De moraal is ook bij de jeugd ver te zoeken en opvoedgestichten zal zeker oko een goede uitwerking kunnen hebben. Maar niet als men na een jaar weer losloopt en weer zijn gang kan gaan. Zet gewoon een minumum straf in van 5 jaar en liefst langer.
Dergelijke lafaards horen niet in de maatschappij thuis.

En heeft men hulp nodig? ik biedt me graag aan!!!!!

Voor Lebaoth: Opa Jelle wil niet alle allochtonen wat het ook zijn het land uit hebben, wel degenen die zich misdragen want daar zitten we wereklijk niet op te wachten. Ze verzieken de maatschappij en zijn een gevaar voor de maatschappij.

En het gaat mij niet om Marokkaanse jongeren want ook Nederlandese jongeren of van welke komaf moet men op dezelfde harde manier aanpakken.

Alleen al de gedachten aan dergelijke lui doet mij bloed tot kookpunt oplopen.

En dan Breekie: Ik ben niet bang voor bedreiging va wie of wat dan ook. Ik ben gelukkig nog in zodanige gezondheid dat ik nog voor mezelf weet op te komen en me zeker niet laat intimideren.
Maar jou reactie geeft wel aan wat er dus bij onze jongeren leeft, bedreiging en lafheid en het liefst stiekum zodat anderen het niet zien.
Kijk en dat is nu waar onze jongeren vaak alleen maar aan denken. Hoe kan ik een ander bedreigen en bang maken zodat ze niets meer durven doen.

Bah ik walg van dergelijk jeugd.

:?:mad2:

[Aangepast op 21/10/03 door Jelle]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik ben het volkomen met je eens Jelle.

Hier heb je een bruikbare oplossing mijns inziens:

Werkkampen. Steeds meer asielzoekerscentra en legerkazernes komen leeg te staan. Gebruik deze als thuisbasis voor het heropvoedings/werkkamp. Ga van hieruit de criminele jongeren een heropvoedingscursus geven. Laat ze de hele dag keihard werken, zodat ze 's avonds doodmoe in bed vallen. Leer ze hier de normen en waarden bij.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Laat maar..

'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Plaats reactie