bejaarden belaagd

Jelle

bejaarden belaagd

Bericht door Jelle »

Ja, ja Bejaarden belaagd.

Ikhoorde vandaag op de radio (misschien staat het ook wel in de krant, maar ik heb nog geen krant gelezen) dat er in Amsterdam een bejaarden verzorgindshuis is waar ze bijzonder veel last hebben van de Marokkaanse jeugd. Nu hebben we de afgelopen dagen al veel nare berichten gelezen van deze knapen en er schijnt maar geen eind aan te komen.
Nu het bejaardencentrum in Amsterdam wordt belaagt door Marokkaanse jongerne die de oude van dagen bedreigen, bestellen en last vallen. Al diverse malen zijn de oudjes bedreigt en is er ingebroken. Helaas doet de politie hier niets aan en kijkt lijdelijk toe.
Men heeft waarschijnlijk weer de smoes van te weinig mens bezetting of te druk met andere zaken, kijken of je niet 5 km te hard rijdt b.v. en noem maar op.
Het is nattrulijk een schandaal dat men zelfs als bejaarden niet meer veilig in de verzorging kan zitten en men daar dan nog last heeft van dergelijk gespuis.

Toch zal het eens tijd worden om dergelijke jongeren een keihard aan te gaan pakken. Pak ze beet bij kop en kont en mik ze het land uit. Van dergelijk schorem wil ik graag verschoond blijven en dat kan dan beter teruggestuurd worden naar hun eigen vaderland.
Steeds weer opnieuw die slappe lakse houding van de politie. Volgens mij is men zo tolerant dat men zelfs niet meer het lef heeft op een paar flinke optaters uit te delen. Deze gasten moeten nu eens goed aangepakt worden dat ze het voor een tweede keer wel uit een hoofd laten om oude mensen lastig te vallen.

Het zijn gewoon een stelletje slabakken slampampers deze gasten ze durven wel die oudjes aan te pakken maar bij mij zie ik ze niet. Nou ik maak me nu alleen al kwaad over dit gespuis en ze zouden ook niet in mijn buurt moeten komen want dan zouden ze dat daarna nog lang heugen.

Ik hoop dat nu eindelijk eens de koe bij de horens gevat wordt en voor deze gasten is er maar een spoor en dat is een goed spoor een spoor enkele reia naar Marokko.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hoe ouder hoe gekker!? ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Harry

Bericht door Harry »

Beetje rare reactie, Jelle. Je hebt gelijk dat dit gedrag niet te tolereren is en keihard aangepakt moet worden. Dus geen smoesjes van te weinig mankracht en andere prioriteiten bij de politie.
Maar je kunt moeilijk Nederlandse staatsburgers, met een Nederlands paspoort die in Nederland geboren zijn het land uit zetten. Want dat betekent dat iedereen die de fout in gaat, zonder pardon naar de maan kan worden afgeschoten, althans diegene die geen duidelijke etnische afkomst hebben.
Mij lijkt een beter idee: hard aanpakken, strenger straffen en de ouders van deze kinderen op hun verantwoordelijkheden wijzen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Er is maar een oplossing . De zweep erover. Kei, maar dan ook keihard aanpakken. Het kian toch niet zo zijn dat een stelletje marokaanse etterbakken hier het land een beetje gaan terroriseren.

Hoe kan dat toch, alweer die Marokkanen.
En dan zie ik gisteren die Abu Jahjah met zijn scheinheilige kop bij Nova zitten. Wat die man uitkraamd dat is niet normaal. Die zou een mediaverbod moeten krijgen.
Olli

Bericht door Olli »

Dat denk ik ook dat een harde aanpak van zulk soort dingen gewoon noodzakelijk is. En dan maakt het helemaal niet wat voor kleurtje de persoon heeft en waar hij of zij vandaan komt, maar dat moet gewoon worden afgestrafd!!
Dus als een Nederlander zoiets doet moet hij of zij gewoon de zelfde keiharde aanpak krijgen!!
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik pleit voor werkkampen.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

In de polder. Schop in de hand, en landerijen omgraven. Goed voor het milieu etc. Wel ff kogel aan het been voor het ontsnappen.
Olli

Bericht door Olli »

Ja okee, maar dan moet het wel een zware kleigrond zijn. Want het moet natuurlijk wel goed zwaar gaan!!:D:D

Maar het is nog niet zo'n gek idee hoor om ze te laten werken, en wel goed lang natuurlijk!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Is helemaal geen gek idee hoor.

Heb dit al jaren gezegd. Gewoon keihard werken. Lichamelijk zware arbeid verrichten. Daarnaast goed eten, goeie opvoeding etc. Dat zou een heleboel goed maken denk ik.
ajm

Bericht door ajm »

Nou nou, broeders, is dat christelijke naastenliefde? 'k Vind het allemaal wat wrang afsteken bij sommiger bijdragen aan meer theologisch getinte discussies.

Versta me goed: Wie iets verkeerd doet, moet gestraft worden. Ook ik ben voor een behoorlijk harde aanpak van deze jongeren.
Maar dat neemt niet weg dat we hen lief moeten hebben - en die liefde bespeur ik niet in jullie kreten.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ohhhh.

Van hard werken is nog nooit iemand minder geworden. Die randjongeren vervelen zich. Hierdoor gaan ze criminele handelingen verrichten. Dus beul die jongeren af, zodat ze zich niet vervelen en 's avonds moe zijn.

Nu kosten die jongeren geld. Laat ze maar eens geld opleveren.
Harry

Bericht door Harry »

Even lost van het feit dat die acties in het bejaardenhuis echt verwerpelijk zijn: je kunt je natuurlijk wel afvragen hoe het komt dat deze jongeren zich vervelen. Je kunt ook een beetje verdiepen in de belevingswereld van deze mensen, zeg maar als minste daad van naastenliefde. Wellicht dat je een bepaald begrip kunt opbrengen voor veel uitzichtloosheid van deze jongeren. Hoho, dit is geen sof geneuzel, maar een daad van begrip richting je naaste. Neemt niet weg dat repressie gewoon moet worden toegepast. Maar het is niet het enige middel.
Olli

Bericht door Olli »

Nee, daar heb je wel gelijk in, maar de fluwelen handschoen mentaliteit werkt niet!!
Je moet die gasten gewoon hard aanpakken!! En dat kan ook met naasteliefde. Want wat is de eigenlijke bedoeling van straf? Dat degene die in de fout gaat dit niet meer doet en zich voortaan gedraagt en een softe aanpak werkt gewoon vaak niet.

Dat neemt dus niet weg dat je dit dus zonder naasteliefde moet doen. Je kunt die jongens na afloop ook helpen weer goed in de maatschappij te komen.

[Aangepast op 21/10/03 door Olli]
Jelle

Bericht door Jelle »

Weet je waar ik me nog het meeste aan erger, dat is dat de politie daar dus helemaal niets aan doet.
Waarom komen er vanuit de Haagse politiek geen vragen over dergelijk gedrag.?
Ja die hebben het te druk om zich te bemoeien met die mabel, dat schijnt belangrijker en erger te zijn dan dat oude mensen in elkaar geslagen worden , beroofd en bedreigd.
En dan moet ik oko nog bedenken dat iemand misschien werkeloos is en in moeilijke omstandigheden leeft?
geeft dat dan het recht om maar de krimineel uit te hangen, nou dan kan zolangzamerhand heel Nederland wel crimineel worden.

Het is gewoon te erg voor worrden dat er hier ook nog voor de schorem gepleit wordt.
En dan Nederlandse jongens? uiteindelijk zijn ze van marokkaanse afkomst en zijn nog steeds in het ebzit van een Marokkaans en een Nederlandspaspoort, dus eruit mieteren kan heel gemakkelijk en anders verbannen naar de noordpool of siberie, de Russen weet daar met die gasten ook wel raad.

Jammer dat dit geen aandacht heeft van de regering, men mag dus blijkbaar oude mensen gewoon bedreigen zonder dat dat erg is.

Stuur die gasten maar eens mijn kant uit dan zal ik wel eens zorgen dat ze voorlopig maanden lang last zullen hebben dat ze mij zijn tegengekomen.

Normen en waarden daar ontbreekt het tegenwoordig aan en toen ik jong was kwam je zulk gespuis niet tegen en degenen die er wel waren die werden wel even goed aangepakt zodat ze voorlopig niet meer op dergelijke idee-en kwamen.
Men zou eens wat meer de gummiknuppel erover heen moeten laten gaan.
Nog altijd geldt wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Ik mag dan misschien niet meer de jongste zijn maar dergelijk gedrag maakt mij werkelijk wit heet.
Schandalig dat dit kan in ons land.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Weet je waar ik me nog het meeste aan erger, dat is dat de politie daar dus helemaal niets aan doet.
Waarom komen er vanuit de Haagse politiek geen vragen over dergelijk gedrag.?
Ja die hebben het te druk om zich te bemoeien met die mabel, dat schijnt belangrijker en erger te zijn dan dat oude mensen in elkaar geslagen worden , beroofd en bedreigd.
En dan moet ik oko nog bedenken dat iemand misschien werkeloos is en in moeilijke omstandigheden leeft?
geeft dat dan het recht om maar de krimineel uit te hangen, nou dan kan zolangzamerhand heel Nederland wel crimineel worden.

Het is gewoon te erg voor worrden dat er hier ook nog voor de schorem gepleit wordt.
En dan Nederlandse jongens? uiteindelijk zijn ze van marokkaanse afkomst en zijn nog steeds in het ebzit van een Marokkaans en een Nederlandspaspoort, dus eruit mieteren kan heel gemakkelijk en anders verbannen naar de noordpool of siberie, de Russen weet daar met die gasten ook wel raad.

Jammer dat dit geen aandacht heeft van de regering, men mag dus blijkbaar oude mensen gewoon bedreigen zonder dat dat erg is.

Stuur die gasten maar eens mijn kant uit dan zal ik wel eens zorgen dat ze voorlopig maanden lang last zullen hebben dat ze mij zijn tegengekomen.

Normen en waarden daar ontbreekt het tegenwoordig aan en toen ik jong was kwam je zulk gespuis niet tegen en degenen die er wel waren die werden wel even goed aangepakt zodat ze voorlopig niet meer op dergelijke idee-en kwamen.
Men zou eens wat meer de gummiknuppel erover heen moeten laten gaan.
Nog altijd geldt wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Ik mag dan misschien niet meer de jongste zijn maar dergelijk gedrag maakt mij werkelijk wit heet.
Schandalig dat dit kan in ons land.
Jij moet uitkijk!

Ikke weet waar jouw bed slaapt man!

Ikke weet waar jouw huis woont!

Ikke weet dat jij een mercedes rijdt met mooie spiegels erop en ruitewissers en antenne en glanzende laklaag!

Ikke weet dat jij drukker bent.. (misschien wel drukker dan ikke....)

Ikke jou aangeven bij anti-discriminatieplatform!

Ikke straks misschien bij jou langskomen met Abu Jaja en de veertig rovers.

Ikke weet jij huisje in Gouda heeft met veel ruiten erin!

Ikke jouw withete hoofd afkoelen in de Gouwe!

Een 'breekje' van Marokkaantje
Plaats reactie