Een niet christen

Plaats reactie
Daphne

Een niet christen

Bericht door Daphne »

Bid en u zult gegeven worden, klopt en er zal open gedaan worden....

Deze tekst kennen we allemaal. Maar hoe blijkt dit in praktijk?! Ik zit met t volgende... Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!

Ik weet dat het antwoord JA is...
Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon?! Ik snap wel dat we niet in 't 'notitieblokje' (sorry even oneerbiedig gezegd) van God kunnen kijken... maartoch... hoe denken jullie er over?!

Hoever zijn de OSW'ers bekend met deze wonderen?!

Ik zoek naar een duidelijk en niet al te theologisch antwoord....
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Een gebed is nooit zeker van verhoring mits er volkomen geloof bij het gebed is (gegeven). Om het feit dat je er twijfels over hebt is er met bovenstaande eigenlijk al antwoord gegeven.
Overigens kan een mens die 'het geloof' niet bezit een belofte uit het woord nooit voor 100 % geloven.
Ik hoop je geholpen te hebben.

Gr
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Lassie

Bericht door Lassie »

Afgelopen zondag zat ik onder een prediking dat ging over de verloren zoon, voor de meesten onder ons een wel bekende geschiedenis uit de Bijbel.

De dominee had het over bidden. Er zijn genoeg mensen die voor bekenden bidden die niet in geloven. Die niet meer in God geloven. Iedereen kent vast wel een gezin waarin een kind/vader/moeder/oom/tante etc. niet meer gelooft. En je bidt daarvoor. Je gaat je binnenkamer in om er met God over te hebben. Elke keer weer.

"Bidt zonder ophouden, dankt God in alles, dit is de wil van God"
myster

Bericht door myster »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!

Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon
meestal kan dat alleen maar in het buitenland...

:#

[Aangepast op 27/10/04 door anemoon]

Huh? Wat bedoel je daar nu mee?
Dat is geen antwoord dat ik van jou verwachtte.
Ik denk dat bidden altijd helpt, maar dan niet om het gebed maar op het gebed.
groter dan de Helper is de nood toch niet....
wim314

Bericht door wim314 »

ik geloof dat het zeker gezegend kan zijn! Bidden helpt ansich niet...God wel...en daar gaat het om! Dat is geweldig nieuws...dat het niet aan ons ligt.
Ik bid zelf al jaren voor diverse mensen en heb mogen zien dat God soms bijzondere wegen met hen bewandeld....bidt voor alle mensen staat er.....iets om zeker ter harte te nemen
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik heb een paar familieleden,waarvoor ik al een hele tijd bid en ik blijf het doen. Ik zou het zo erg vinden als ze niet terug komen
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!

Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon
meestal kan dat alleen maar in het buitenland...

:#

[Aangepast op 27/10/04 door anemoon]
:pu
gravo

Bericht door gravo »

Bid en u zult gegeven worden, klopt en er zal open gedaan worden....

Deze tekst kennen we allemaal. Maar hoe blijkt dit in praktijk?! Ik zit met t volgende... Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!

Ik weet dat het antwoord JA is...
Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon?! Ik snap wel dat we niet in 't 'notitieblokje' (sorry even oneerbiedig gezegd) van God kunnen kijken... maartoch... hoe denken jullie er over?!

Hoever zijn de OSW'ers bekend met deze wonderen?!

Ik zoek naar een duidelijk en niet al te theologisch antwoord....
Dag Daphne,

Nee, geen notitieblokje van God. Maar eh.... het is toch ook mogelijk om zelf een notitieblokje te hebben. Schrijf je gebed of dat wat je voor iemand hebt gebeden eens op! Met de datum. En laat onder elk gebed een stukje leeg. Dat is de ruimte, die je aan God overlaat.
Wanneer Hij je gebed verhoort, mag je het er bijschrijven.

Wellicht dat je het boekje ooit eens aan degene mag geven, voor wie je gebeden hebt.

Zie het niet als een trucje of een kunstgreep. leg de nadruk op het wit laten van je gebedenboekje. Geef het in handen van God.

Volgens mij zijn de Psalmen ook zo ontstaan. lees maar na.

gravo
Adorote

Bericht door Adorote »

Daphne;

Kort en krachtig JA!!!!

De dringende smeekbede ,en soms onder tranen,zal de Heilige Drievuldigheid altijd verhoren,als dat wordt gebeden met heel het hart.

En hoe de verhoring zal zijn,altijd stukken beter als dat wij kunnen vermoeden .
Daphne

Bericht door Daphne »

Dank voor jullie reacties! Ik heb ze gelezen maar heb nu effe geen tijd om ze te beantwoorden! Ik wil er zeker vandaag op terug komen!!!

Liefs,

Daphne
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Jac. 5:17 Elias was een mens van gelijke bewegingen als wij; en hij bad een gebed, dat het niet zou regenen; en het regende niet op de aarde in drie jaren en zes maanden.
18 En hij bad wederom, en de hemel gaf regen, en de aarde bracht haar vrucht voort.
Plaats reactie