Bid en u zult gegeven worden, klopt en er zal open gedaan worden....
Deze tekst kennen we allemaal. Maar hoe blijkt dit in praktijk?! Ik zit met t volgende... Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!
Ik weet dat het antwoord JA is...
Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon?! Ik snap wel dat we niet in 't 'notitieblokje' (sorry even oneerbiedig gezegd) van God kunnen kijken... maartoch... hoe denken jullie er over?!
Hoever zijn de OSW'ers bekend met deze wonderen?!
Ik zoek naar een duidelijk en niet al te theologisch antwoord....
Een niet christen
Een niet christen
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
-
- Contacteer:
Een gebed is nooit zeker van verhoring mits er volkomen geloof bij het gebed is (gegeven). Om het feit dat je er twijfels over hebt is er met bovenstaande eigenlijk al antwoord gegeven.
Overigens kan een mens die 'het geloof' niet bezit een belofte uit het woord nooit voor 100 % geloven.
Ik hoop je geholpen te hebben.
Gr
Overigens kan een mens die 'het geloof' niet bezit een belofte uit het woord nooit voor 100 % geloven.
Ik hoop je geholpen te hebben.
Gr
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Afgelopen zondag zat ik onder een prediking dat ging over de verloren zoon, voor de meesten onder ons een wel bekende geschiedenis uit de Bijbel.
De dominee had het over bidden. Er zijn genoeg mensen die voor bekenden bidden die niet in geloven. Die niet meer in God geloven. Iedereen kent vast wel een gezin waarin een kind/vader/moeder/oom/tante etc. niet meer gelooft. En je bidt daarvoor. Je gaat je binnenkamer in om er met God over te hebben. Elke keer weer.
"Bidt zonder ophouden, dankt God in alles, dit is de wil van God"
De dominee had het over bidden. Er zijn genoeg mensen die voor bekenden bidden die niet in geloven. Die niet meer in God geloven. Iedereen kent vast wel een gezin waarin een kind/vader/moeder/oom/tante etc. niet meer gelooft. En je bidt daarvoor. Je gaat je binnenkamer in om er met God over te hebben. Elke keer weer.
"Bidt zonder ophouden, dankt God in alles, dit is de wil van God"
Oorspronkelijk gepost door anemoonmeestal kan dat alleen maar in het buitenland...Oorspronkelijk gepost door Daphne
Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!
Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon
:#
[Aangepast op 27/10/04 door anemoon]
Huh? Wat bedoel je daar nu mee?
Dat is geen antwoord dat ik van jou verwachtte.
Ik denk dat bidden altijd helpt, maar dan niet om het gebed maar op het gebed.
groter dan de Helper is de nood toch niet....
ik geloof dat het zeker gezegend kan zijn! Bidden helpt ansich niet...God wel...en daar gaat het om! Dat is geweldig nieuws...dat het niet aan ons ligt.
Ik bid zelf al jaren voor diverse mensen en heb mogen zien dat God soms bijzondere wegen met hen bewandeld....bidt voor alle mensen staat er.....iets om zeker ter harte te nemen
Ik bid zelf al jaren voor diverse mensen en heb mogen zien dat God soms bijzondere wegen met hen bewandeld....bidt voor alle mensen staat er.....iets om zeker ter harte te nemen
:puOorspronkelijk gepost door anemoonmeestal kan dat alleen maar in het buitenland...Oorspronkelijk gepost door Daphne
Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!
Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon
:#
[Aangepast op 27/10/04 door anemoon]
Dag Daphne,Oorspronkelijk gepost door Daphne
Bid en u zult gegeven worden, klopt en er zal open gedaan worden....
Deze tekst kennen we allemaal. Maar hoe blijkt dit in praktijk?! Ik zit met t volgende... Zou God me verhoren als ik voortdurend en vast voor een niet christen bid dat hij Gods liefde (weer) zal ervaren en zich bekeerd?!
Ik weet dat het antwoord JA is...
Zou het gebed meer kracht hebben als er meerderen met mij bidden voor deze persoon?! Ik snap wel dat we niet in 't 'notitieblokje' (sorry even oneerbiedig gezegd) van God kunnen kijken... maartoch... hoe denken jullie er over?!
Hoever zijn de OSW'ers bekend met deze wonderen?!
Ik zoek naar een duidelijk en niet al te theologisch antwoord....
Nee, geen notitieblokje van God. Maar eh.... het is toch ook mogelijk om zelf een notitieblokje te hebben. Schrijf je gebed of dat wat je voor iemand hebt gebeden eens op! Met de datum. En laat onder elk gebed een stukje leeg. Dat is de ruimte, die je aan God overlaat.
Wanneer Hij je gebed verhoort, mag je het er bijschrijven.
Wellicht dat je het boekje ooit eens aan degene mag geven, voor wie je gebeden hebt.
Zie het niet als een trucje of een kunstgreep. leg de nadruk op het wit laten van je gebedenboekje. Geef het in handen van God.
Volgens mij zijn de Psalmen ook zo ontstaan. lees maar na.
gravo