Kom op zeg. Je knalt er zelf met gestrekt been in. Niet kaatsen als je bang bent voor de bal.Mannes schreef:Natuurlijk wist ik dat. Alleen al daarom vind ik het belangrijk om het te zeggen. Dat je vervolgens op niet geheel respectvolle wijze reacties krijgt had ik niet verwacht. Ik ga @DIA steeds beter begrijpen.eilander schreef:@Mannes had natuurlijk kunnen weten dat hij op z'n zachtst gezegd enige tegenstand zou krijgen na zijn bericht over de jeugdverenigingen. Ik deel zijn kritiek ook niet, maar het is op zichzelf wel legitiem om die mening te verdedigen natuurlijk. Het is jarenlang een heel gangbare opvatting geweest ter rechterzijde van onze gezindte.
Het zou deels nog best waarheid kunnen bevatten ook, denk ik.
Lees bv de negativiteit in deze post eens.
‘Ja helaas, bleef het maar bij het verdiepen van Gods woord want daar begint het namelijk ook mee. Zo lang er een ambtsdrager bij is en het gaat om bijbelstudie dan is er niks op tegen natuurlijk. Na verloop van tijd staan er wat mannetjes op uit de kerk die dan voor gaan in gebed en een stukje gaan lezen, daarna is het rondjes varen of voetballen of andere zaken die niks met het kerkelijk erf of de ernst van het leven te maken hebben. Dat ambtsdragersfabriekje snap ik wel..’