Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Die kent me al langer dan vandaag en ziet dat daarom zo ongeveer als compliment. Als eilander het niet goed vindt, zit het wel snor.Mara schreef:Zita schreef:Ik heb meerdere leren en nepleren jurkjes en rokken. Nepleer is vlektechnisch gezien reuze handig.Maar bij het modoverleg zal ik er rekening mee houden, Eilander.
Wat een opsteker voor Zita.eilander schreef:Gelukkig is mijn vrouw wel wijzer, en mijn dochters tot nu toe ook.
Hij dacht natuurlijk: Laat ik het eens aan echte mannen vragen........maar die beginnen tegenwoordig ook al over de jurk van Maxima.....Orchidee schreef:Wie weet
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik ben verstandig, ik bemoei mij niet met de kledingkeuze van mijn vrouw.Mannetje schreef: Maar ik ben ook heel blij dat mijn vrouw zoiets niet wil.
De exacte woorden heb ik er zo niet bij, maar het is geen toonbeeld van goede smaak mijns inziens.
En voor mijMara schreef:Wat een opsteker voor Zita.eilander schreef:Gelukkig is mijn vrouw wel wijzer, en mijn dochters tot nu toe ook.
Dan nu een iets serieuzere reactie. Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.Roos2018 schreef:En voor mijMara schreef:Wat een opsteker voor Zita.eilander schreef:Gelukkig is mijn vrouw wel wijzer, en mijn dochters tot nu toe ook.![]()
Waarom is dat wijs?eilander schreef:Dan nu een iets serieuzere reactie. Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.Roos2018 schreef:En voor mijMara schreef:Wat een opsteker voor Zita.eilander schreef:Gelukkig is mijn vrouw wel wijzer, en mijn dochters tot nu toe ook.![]()
Dat er in andere huizen anders wordt gedacht, weet ik inmiddels ook wel. Daar ga ik niet over.
Zo, iedereen inclusief het koninklijk paar, kan weer opgelucht ademhalen.
Over opstekers gesproken...Mara schreef:Waarom is dat wijs?
Mijn man bemoeit zich nooit met mjn kledingkeuze.
Ik vind dat echt iets uit de oude doos.
Ik hoorde laatst nog iemand een opmerking maken: het was een beste dominee maar hij kon zijn vrouw niet regeren.
Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Gaat dit nu echt altijd tezamen?
Ik bedoel, anno 2018.
Troost je: ik vind het bij haar juist wel heel leuk staan. En ik denk bij Zita ook, maar dan moet je eigenlijk voor de zekerheid even een foto plaatsen.Roos2018 schreef:En voor mijMara schreef:Wat een opsteker voor Zita.eilander schreef:Gelukkig is mijn vrouw wel wijzer, en mijn dochters tot nu toe ook.![]()
Mijn man zegt het als hij het mooi of lelijk vindt. Ik weet wat hij mooi vindt. Toch draag ik ook kleding die hij niet leuk vindt. Voor hem geldt hetzelfde.Mannetje schreef:Zegt je man ook nooit of hij je kleding leuk vindt? Weet jij wat hij leuk vindt bij jou? Hou je daar rekening mee?
En zeg je weleens iets over zijn kleding?
Het punt is wanneer zelf opgelegde wetten maar lang genoeg ruimte krijgen binnen een bepaalde kring (in dit geval de refo wereld), deze verworden tot een norm.Mara schreef: Waarom is dat wijs?
Ik hoorde laatst nog iemand een opmerking maken: het was een beste dominee maar hij kon zijn vrouw niet regeren.
Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Ik bedoel, anno 2018.
Volgens mij moet hier Legging staanRoos2018 schreef:Het punt is wanneer zelf opgelegde wetten maar lang genoeg ruimte krijgen binnen een bepaalde kring (in dit geval de refo wereld), deze verworden tot een norm.Mara schreef: Waarom is dat wijs?
Ik bedoel, anno 2018.
Een van de gevaren is zo´n `ligging oorlog`, wat op zich niks met religie te maken heeft, maar het tot norm stellen en verheffen van een bepaalde subcultuur.
Nu wil ik geen discussie over subcultuur, want die zijn er op RF al genoeg gevoerd, maar het gaat me erom dat het wel belangrijk is om eerlijk hier mee om te gaan, met de nodige zelfreflexie.
Het is wellicht allemaal wel goed bedoeld, maar werkt wel intimiderend naar niet-refo christenen en buitenstaanders.
Ik hoor dat vaak genoeg van deze groep.
En wat vooral jammer en erg is, het maakt deze mensen niet jaloers op de bevindelijk gereformeerde leer.
Nu weet ik wel dat alleen kleding geen doorslaggevende factor is, maar toch ... vraag ik me wel eens af of de refo wereld niet teveel een zuil op zich is geworden, en waar wordt het zoutend zout nog gevonden dat naast de wereldling staat. Midden in de wereld staan, en er toch niet van zijn.
Nee, dat gaat absoluut niet altijd 'tezamen', zelfs niet in de Ger. Gem.Mara schreef:Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Ik bedoel, anno 2018.