Ik zoek een net pak

Orchidee

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Orchidee »

Wie weet

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator

Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Zita schreef:Ik heb meerdere leren en nepleren jurkjes en rokken. Nepleer is vlektechnisch gezien reuze handig. :OO3 Maar bij het modoverleg zal ik er rekening mee houden, Eilander.
eilander schreef:Gelukkig is mijn vrouw wel wijzer, en mijn dochters tot nu toe ook.
Wat een opsteker voor Zita. :huhu
Die kent me al langer dan vandaag en ziet dat daarom zo ongeveer als compliment. Als eilander het niet goed vindt, zit het wel snor.
Laag

Bericht door Laag »

Orchidee schreef:Wie weet Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Hij dacht natuurlijk: Laat ik het eens aan echte mannen vragen........maar die beginnen tegenwoordig ook al over de jurk van Maxima.....
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef: Maar ik ben ook heel blij dat mijn vrouw zoiets niet wil.
De exacte woorden heb ik er zo niet bij, maar het is geen toonbeeld van goede smaak mijns inziens.
Ik ben verstandig, ik bemoei mij niet met de kledingkeuze van mijn vrouw.
Roos2018

Bericht door Roos2018 »

Mara schreef:
eilander schreef:Gelukkig is mijn vrouw wel wijzer, en mijn dochters tot nu toe ook.
En voor mij :hum :nonnon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Roos2018 schreef:
Mara schreef:
Dan nu een iets serieuzere reactie. Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.
Dat er in andere huizen anders wordt gedacht, weet ik inmiddels ook wel. Daar ga ik niet over.
Zo, iedereen inclusief het koninklijk paar, kan weer opgelucht ademhalen.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Roos2018 schreef:
Mara schreef:
Dan nu een iets serieuzere reactie. Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.
Dat er in andere huizen anders wordt gedacht, weet ik inmiddels ook wel. Daar ga ik niet over.
Zo, iedereen inclusief het koninklijk paar, kan weer opgelucht ademhalen.
Waarom is dat wijs?
Mijn man bemoeit zich nooit met mjn kledingkeuze.
Ik vind dat echt iets uit de oude doos.
Ik hoorde laatst nog iemand een opmerking maken: het was een beste dominee maar hij kon zijn vrouw niet regeren.
Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Gaat dit nu echt altijd tezamen?
Ik bedoel, anno 2018.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zegt je man ook nooit of hij je kleding leuk vindt? Weet jij wat hij leuk vindt bij jou? Hou je daar rekening mee?
En zeg je weleens iets over zijn kleding?
- Niet meer zo actief -
eilander
Moderator

Re: RE: Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door eilander »

Mara schreef:Waarom is dat wijs?
Ik hoorde laatst nog iemand een opmerking maken: het was een beste dominee maar hij kon zijn vrouw niet regeren.
Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Ik bedoel, anno 2018.
Over opstekers gesproken...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Roos2018 schreef:
Mara schreef:
Troost je: ik vind het bij haar juist wel heel leuk staan. En ik denk bij Zita ook, maar dan moet je eigenlijk voor de zekerheid even een foto plaatsen.
Roos ken ik niet irl, dus kan ik weinig over zeggen.
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef:Zegt je man ook nooit of hij je kleding leuk vindt? Weet jij wat hij leuk vindt bij jou? Hou je daar rekening mee?
En zeg je weleens iets over zijn kleding?
Mijn man zegt het als hij het mooi of lelijk vindt. Ik weet wat hij mooi vindt. Toch draag ik ook kleding die hij niet leuk vindt. Voor hem geldt hetzelfde.

En wat een geweldige jurk van Maxima! Ik ben dol op kokerjurken en kokerrokken.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Goed, dank voor de reacties allemaal.
Ik denk dat ik hier wel wat aan zal hebben.
Wegens drukte met andere zaken ben ik helaas nog niet verder gekomen dan mijn oude kloffie te verwerken tot stoflappen.
Nadat ze het bij de kringloop niet eens gratis wilden hebben '''Dit is wel heel erg gedateerd mijnheer'' en er tevergeefs een advertentie op Marktplaats heeft gestaan met ''gratis af te halen'' doen de restanten nu dienst als olie en poetsdoeken.
Ben deze week nog wel even bij Blijdestein in Tiel binnen gelopen, (als het u wat zegt) helaas was het bezoek wat van korte duur en kijk ik uit naar een gelegenheid hier wat meer tijd voor uit te trekken.
Momenteel draag ik naar mijn kerkgang een bescheiden colbert, maar zoals ik al zei ga ik alle adviezen hier eens rustig door nemen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Roos2018

Bericht door Roos2018 »

Mara schreef: Waarom is dat wijs?
Ik bedoel, anno 2018.
Het punt is wanneer zelf opgelegde wetten maar lang genoeg ruimte krijgen binnen een bepaalde kring (in dit geval de refo wereld), deze verworden tot een norm.
Een van de gevaren is zo´n `ligging oorlog`, wat op zich niks met religie te maken heeft, maar het tot norm stellen en verheffen van een bepaalde subcultuur.
Nu wil ik geen discussie over subcultuur, want die zijn er op RF al genoeg gevoerd, maar het gaat me erom dat het wel belangrijk is om eerlijk hier mee om te gaan, met de nodige zelfreflexie.
Het is wellicht allemaal wel goed bedoeld, maar werkt wel intimiderend naar niet-refo christenen en buitenstaanders.
Ik hoor dat vaak genoeg van deze groep.
En wat vooral jammer en erg is, het maakt deze mensen niet jaloers op de bevindelijk gereformeerde leer.
Nu weet ik wel dat alleen kleding geen doorslaggevende factor is, maar toch ... vraag ik me wel eens af of de refo wereld niet teveel een zuil op zich is geworden, en waar wordt het zoutend zout nog gevonden dat naast de wereldling staat. Midden in de wereld staan, en er toch niet van zijn.
liz boer

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
Mara schreef: Waarom is dat wijs?
Ik bedoel, anno 2018.
Het punt is wanneer zelf opgelegde wetten maar lang genoeg ruimte krijgen binnen een bepaalde kring (in dit geval de refo wereld), deze verworden tot een norm.
Een van de gevaren is zo´n `ligging oorlog`, wat op zich niks met religie te maken heeft, maar het tot norm stellen en verheffen van een bepaalde subcultuur.
Nu wil ik geen discussie over subcultuur, want die zijn er op RF al genoeg gevoerd, maar het gaat me erom dat het wel belangrijk is om eerlijk hier mee om te gaan, met de nodige zelfreflexie.
Het is wellicht allemaal wel goed bedoeld, maar werkt wel intimiderend naar niet-refo christenen en buitenstaanders.
Ik hoor dat vaak genoeg van deze groep.
En wat vooral jammer en erg is, het maakt deze mensen niet jaloers op de bevindelijk gereformeerde leer.
Nu weet ik wel dat alleen kleding geen doorslaggevende factor is, maar toch ... vraag ik me wel eens af of de refo wereld niet teveel een zuil op zich is geworden, en waar wordt het zoutend zout nog gevonden dat naast de wereldling staat. Midden in de wereld staan, en er toch niet van zijn.
Volgens mij moet hier Legging staan :D :humhihi :haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Mara schreef:Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Ik bedoel, anno 2018.
Nee, dat gaat absoluut niet altijd 'tezamen', zelfs niet in de Ger. Gem.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie