Ik zoek een net pak

Luther
Contacteer:

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Luther »

DDD schreef:Maar dat kun je alleen aantrekken als je dominee of priester bent, natuurlijk.
Ja, dat klopt. En ik ben het beide niet.
(Hoewel: priester in m'n gezin natuurlijk...)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
KNed

Bericht door KNed »

Wandelende schreef: Wat moet een leraar met een stropdas in school of voor de klas?
Sommige scholen lijken het wel verplicht te hebben gesteld.
Ik weet van een basisschool waar dit inderdaad verplicht is voor mannen, of in ieder geval was dat een jaar of 7 geleden nog zo.
CvdW

Bericht door CvdW »

Tiberius schreef:Zijn er hier nog mannen die een dasspeld dragen? Luther, jij soms?
In mijn jeugd droeg ik ze. De dasspelden liggen nog in mijn nachtkastje. Mooie herinneringen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

CvdW schreef:
Tiberius schreef:Zijn er hier nog mannen die een dasspeld dragen? Luther, jij soms?
In mijn jeugd droeg ik ze. De dasspelden liggen nog in mijn nachtkastje. Mooie herinneringen.
Ik heb ze nooit gedragen, maar wat is er tegen een dasspeld. Dan wappert je das tenminste niet alle kanten op.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Roos2018

Bericht door Roos2018 »

Luther schreef: Ik heb ze nooit gedragen, maar wat is er tegen een dasspeld. Dan wappert je das tenminste niet alle kanten op.
Niks, maar het staat zo braaf. :slurp
Ik zie m´n man liever in z´n overall met laarzen dan in z´n nette pak.
Maar ja, er is overal een tijd voor.
liz boer

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:
liz boer schreef:
Luther schreef:
liz boer schreef:Enerzijds anderzijds, je hebt bepaalde kleding die aan trek als je gaat zwemmen, die kleding trek je niet aan als je naar een verjaardag gaat, maar ik ben het met Jantje eens dat als je "normale" kleding draagt, het niet uitmaakt of andere dat mooi vinden of niet, of het in de mode is of niet, daar heb ik namelijk ook helemaal niets mee, ik doe heel lang met mijn kleding en maak veel zelf, heb een eigen smaak, wat niet iedereen waardeert, ik ga echt niet na een paar jaar opeens een andere stijl dragen omdat het uit de mode is of dat je die kleur nu niet meer ziet. Wat anderen er van vinden is niet mijn probleem.
Zo is dat!
Als ik gewoon thuis zit, of naar een verjaardag ga, heb ik gewoon een katoenen broek en een overhemd (met zakje!) met korte mouwen aan, zonder strop. Voor lesgeven is dat ook prima outfit.
Een stropdas vind een akelig en onnodig ding, en broeken van pakken, zitten gewoon niet lekker. Vroeger had ik altijd witte sportsokken aan. Nu nog steeds, maar dan de zwarte of donkerblauwe variant. Andere sokken, van die vervelende gladde brrrr-stof, hoef ik niet.
Haha een stropdas is idd een akelig touwtje om je nek, eigenlijk is het een stukje ijdelheid, onnodig opdoffen... :haha
Wat weet jij daar nou van? :? ;)
Ik vind overigens dat een stropdas wel hoort hoor bij een pak. Hetgeen wat ik overbodig vind, is dat ik wel eens ambtsdragers zie die een driedelig pak aan hebben. Dat hesje is nergens voor nodig. En als het dan zo verschrikkelijk bloedheet is, zoals pas, dan begrijp ik ze werkelijk helemaal niet.
Nou driedelig dat hoort zo hoor, nee dat touwtje dat is overbodig :P :lol
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
liz boer

Bericht door liz boer »

Mannetje schreef:Er bestaan ook dassen voor vrouwen.
Haha op de veluwe hebje ze in het wild.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

KNed schreef:
Wandelende schreef: Wat moet een leraar met een stropdas in school of voor de klas?
Sommige scholen lijken het wel verplicht te hebben gesteld.
Ik weet van een basisschool waar dit inderdaad verplicht is voor mannen, of in ieder geval was dat een jaar of 7 geleden nog zo.
Het type basisschool waar ik nooit binnen kom, zeg maar.
(~)
liz boer

Bericht door liz boer »

Luther schreef:Het liefst zou ik i.p.v. een das, dit dragen (en dan met borstzakje):

Afbeelding
Is dit een soort van ambtsdragersboordje? voor een pastoor of pastor?
DDD

Bericht door DDD »

Ja. Een geestelijkenboordje. Komt gelukkig steeds meer in de mode in protestants Nederland. Zo is een dominee tenminste herkenbaar als predikant. Maar er zijn ook orthodoxe katholieken die erg ontevreden zijn, omdat tot op heden voornamelijk priesters een geestelijkenboordje droegen, althans in Nederland.
Terri

Bericht door Terri »

Luther schreef:Het liefst zou ik i.p.v. een das, dit dragen (en dan met borstzakje):

Afbeelding
Ik vind de paspop behoorlijk vrouwelijke vormen hebben en dat voor een priester of dominee ;)
liz boer

Bericht door liz boer »

Terri schreef:

Afbeelding
Ik vind de paspop behoorlijk vrouwelijke vormen hebben en dat voor een priester of dominee ;)
:mdr :mdr :mdr
Roos2018

Bericht door Roos2018 »

Terri schreef:

Afbeelding
Je bent niet de enige die dat opmerkte, alleen heb jij betere bewoordingen gevonden om dat juist weer te geven dan ik dat kon ... :) ... het heeft hier in ons huis vanavond wel voor de nodige hilariteit gezorgd.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

liz boer schreef:
Terri schreef:

Afbeelding
:mdr :mdr :mdr
Wat is daar nou zo vermakelijk aan? Er lopen heel wat vrouwelijke voorgangers rond op deze aardbol. Begin je dan ook te lachen, als je zo iemand tegenkomt?
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator

Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef: Wat is daar nou zo vermakelijk aan? Er lopen heel wat vrouwelijke voorgangers rond op deze aardbol. Begin je dan ook te lachen, als je zo iemand tegenkomt?
Iemand uit onze achterban, waarin een vrouwelijke voorganger als onbijbels wordt afgewezen, zet dit als voorbeeld neer. Dat kun je best als vermakelijk zien.
Plaats reactie