Ja, dat klopt. En ik ben het beide niet.DDD schreef:Maar dat kun je alleen aantrekken als je dominee of priester bent, natuurlijk.
(Hoewel: priester in m'n gezin natuurlijk...)
Ja, dat klopt. En ik ben het beide niet.DDD schreef:Maar dat kun je alleen aantrekken als je dominee of priester bent, natuurlijk.
Ik weet van een basisschool waar dit inderdaad verplicht is voor mannen, of in ieder geval was dat een jaar of 7 geleden nog zo.Wandelende schreef: Wat moet een leraar met een stropdas in school of voor de klas?
Sommige scholen lijken het wel verplicht te hebben gesteld.
In mijn jeugd droeg ik ze. De dasspelden liggen nog in mijn nachtkastje. Mooie herinneringen.Tiberius schreef:Zijn er hier nog mannen die een dasspeld dragen? Luther, jij soms?
Ik heb ze nooit gedragen, maar wat is er tegen een dasspeld. Dan wappert je das tenminste niet alle kanten op.CvdW schreef:In mijn jeugd droeg ik ze. De dasspelden liggen nog in mijn nachtkastje. Mooie herinneringen.Tiberius schreef:Zijn er hier nog mannen die een dasspeld dragen? Luther, jij soms?
Niks, maar het staat zo braaf.Luther schreef: Ik heb ze nooit gedragen, maar wat is er tegen een dasspeld. Dan wappert je das tenminste niet alle kanten op.
Nou driedelig dat hoort zo hoor, nee dat touwtje dat is overbodigJantje schreef:Wat weet jij daar nou van?liz boer schreef:Haha een stropdas is idd een akelig touwtje om je nek, eigenlijk is het een stukje ijdelheid, onnodig opdoffen...Luther schreef:Zo is dat!liz boer schreef:Enerzijds anderzijds, je hebt bepaalde kleding die aan trek als je gaat zwemmen, die kleding trek je niet aan als je naar een verjaardag gaat, maar ik ben het met Jantje eens dat als je "normale" kleding draagt, het niet uitmaakt of andere dat mooi vinden of niet, of het in de mode is of niet, daar heb ik namelijk ook helemaal niets mee, ik doe heel lang met mijn kleding en maak veel zelf, heb een eigen smaak, wat niet iedereen waardeert, ik ga echt niet na een paar jaar opeens een andere stijl dragen omdat het uit de mode is of dat je die kleur nu niet meer ziet. Wat anderen er van vinden is niet mijn probleem.
Als ik gewoon thuis zit, of naar een verjaardag ga, heb ik gewoon een katoenen broek en een overhemd (met zakje!) met korte mouwen aan, zonder strop. Voor lesgeven is dat ook prima outfit.
Een stropdas vind een akelig en onnodig ding, en broeken van pakken, zitten gewoon niet lekker. Vroeger had ik altijd witte sportsokken aan. Nu nog steeds, maar dan de zwarte of donkerblauwe variant. Andere sokken, van die vervelende gladde brrrr-stof, hoef ik niet.![]()
Ik vind overigens dat een stropdas wel hoort hoor bij een pak. Hetgeen wat ik overbodig vind, is dat ik wel eens ambtsdragers zie die een driedelig pak aan hebben. Dat hesje is nergens voor nodig. En als het dan zo verschrikkelijk bloedheet is, zoals pas, dan begrijp ik ze werkelijk helemaal niet.
Haha op de veluwe hebje ze in het wild.Mannetje schreef:Er bestaan ook dassen voor vrouwen.
Het type basisschool waar ik nooit binnen kom, zeg maar.KNed schreef:Ik weet van een basisschool waar dit inderdaad verplicht is voor mannen, of in ieder geval was dat een jaar of 7 geleden nog zo.Wandelende schreef: Wat moet een leraar met een stropdas in school of voor de klas?
Sommige scholen lijken het wel verplicht te hebben gesteld.
Is dit een soort van ambtsdragersboordje? voor een pastoor of pastor?Luther schreef:Het liefst zou ik i.p.v. een das, dit dragen (en dan met borstzakje):
Ik vind de paspop behoorlijk vrouwelijke vormen hebben en dat voor een priester of domineeLuther schreef:Het liefst zou ik i.p.v. een das, dit dragen (en dan met borstzakje):
Terri schreef:Ik vind de paspop behoorlijk vrouwelijke vormen hebben en dat voor een priester of domineeLuther schreef:Het liefst zou ik i.p.v. een das, dit dragen (en dan met borstzakje):
Je bent niet de enige die dat opmerkte, alleen heb jij betere bewoordingen gevonden om dat juist weer te geven dan ik dat kon ...Terri schreef:Ik vind de paspop behoorlijk vrouwelijke vormen hebben en dat voor een priester of domineeLuther schreef:Het liefst zou ik i.p.v. een das, dit dragen (en dan met borstzakje):
Wat is daar nou zo vermakelijk aan? Er lopen heel wat vrouwelijke voorgangers rond op deze aardbol. Begin je dan ook te lachen, als je zo iemand tegenkomt?liz boer schreef:Terri schreef:Ik vind de paspop behoorlijk vrouwelijke vormen hebben en dat voor een priester of domineeLuther schreef:Het liefst zou ik i.p.v. een das, dit dragen (en dan met borstzakje):
![]()
![]()
Iemand uit onze achterban, waarin een vrouwelijke voorganger als onbijbels wordt afgewezen, zet dit als voorbeeld neer. Dat kun je best als vermakelijk zien.Hendrikus schreef: Wat is daar nou zo vermakelijk aan? Er lopen heel wat vrouwelijke voorgangers rond op deze aardbol. Begin je dan ook te lachen, als je zo iemand tegenkomt?