Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Zita
Moderator

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

John Galt schreef:
Mara schreef:
John Galt schreef:Maar jij bent een meisje, dat maakt verschil denk ik ;)
:D
Bij Dokter Zhivago had ik het ook.
Die Russische literatuur is toch best zware kost, alleen al door die namen. Dan onthoud je niet wie wie is.
Je mag ze ook in het Nederlands lezen hoor. :D
Maar er komt inderdaad een groot aantal personen in voor. Dat vond ik ook bij "Pride and prejudice" van Jane Austen. Ik had het idee dat ik het Engelse telefoonboek zat te lezen.
Bij Pride and Prejudice? Vier zusjes Bennet, ouders, 2x miss Lucas, Lady Lucas, Mr Bingley, mr Darcy, zus van mr Bingley, zus en zwager van mr Bingey, en die dominee. Dan heb je ze toch ongeveer wel?
Ik ben gisteren begonnen in 'Hallelujah over het genadeverbond' van Brakel. En wat de lichtere kost betreft loopt er het een en ander door elkaar.
John Galt

Bericht door John Galt »

Zita schreef: Vier zusjes Bennet, ouders, 2x miss Lucas, Lady Lucas, Mr Bingley, mr Darcy, zus van mr Bingley, zus en zwager van mr Bingey, en die dominee. Dan heb je ze toch ongeveer wel?.
Nou, ik ben blij dat ik ze niet allemaal po de koffie krijg vanmiddag.

Minder personen, maar wel lekker ingewikkeld, is: The importance of being Earnest, van Oscar Wilde.
Who is John Galt? :quoi
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Jezus en de vijfde evangelist.
huisman

Bericht door huisman »

Vorst schreef:Jezus en de vijfde evangelist.
Na het lezen van deze betrouwbrare recensie besloot ik het boek niet te lezen. Er staan domweg teveel historische fouten in dit boek.

Hier de link van de recensie

http://historiek.net/de-jezus-van-fik-meijer/53889/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

huisman schreef:
Na het lezen van deze betrouwbrare recensie besloot ik het boek niet te lezen. Er staan domweg teveel historische fouten in dit boek.

Altijd interessant om verschillende belichtingen te lezen. Het boek is wel aardig en heeft interessante info. Maar ik ben leek en geen historicus. Een boek als Pontius Pilatus vind ik ook interessant - historisch gezien zal er vast wat op aan te merken zijn.
Het artikel dat je linkt vind ik trouwens bijzonder. Onprettig van die beste kerel om zo over een collega te schrijven. En waarom moet men hem wel geloven? Enfin, alles wat ik lees neem ik met een beetje zout. Wel zo veilig :D .
huisman

Bericht door huisman »

Vorst schreef:
huisman schreef:

Altijd interessant om verschillende belichtingen te lezen. Het boek is wel aardig en heeft interessante info. Maar ik ben leek en geen historicus. Een boek als Pontius Pilatus vind ik ook interessant - historisch gezien zal er vast wat op aan te merken zijn.
Het artikel dat je linkt vind ik trouwens bijzonder. Onprettig van die beste kerel om zo over een collega te schrijven. En waarom moet men hem wel geloven? Enfin, alles wat ik lees neem ik met een beetje zout. Wel zo veilig :D .
Jona Lendering is een internationale autoriteit op het gebied van de oude geschiedenis en is lid van veel internationale fora.
Ik lees al jaren zijn maandelijkse nieuwsbrief met nieuws over de klassieke geschiedenis, opgravingen, nieuwe boeken enz.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Aha, ok. Maar dan nog heeft hij ook niet alle wijsheid in pacht toch? En het artikel is gewoon onprettig geschreven, vind ik persoonlijk.
huisman

Bericht door huisman »

Vorst schreef:Aha, ok. Maar dan nog heeft hij ook niet alle wijsheid in pacht toch? En het artikel is gewoon onprettig geschreven, vind ik persoonlijk.
Het is iig stevig geschreven. :D Nee niet alle wijsheid maar basale historische blunders zijn gewoon aanwijsbaar.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Dat is wel slordig inderdaad!
Ik lees het toch maar uit denk ik... :livre
huisman

Bericht door huisman »

Vorst schreef:Dat is wel slordig inderdaad!
Ik lees het toch maar uit denk ik... :livre
Doen!
John Galt

Bericht door John Galt »

Ik ben sowieso altijd een beetje wantrouwig als mensen "de echte Jezus" presenteren.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Mara schreef:
John Galt schreef:Duurde een poos voordat ik in eht verhaal zat. Maar net zoals je goede wijn moet leren drinken, moet je een beetje doorzetten bij dit soort boeken.
Bij de tv-serie die een paar weken terug werd uitgezonden, ben ik afgehaakt. Kostuumdrama's zijn niet mijn ding.
Ik vond het boek niet om door te komen, die namen ook :sweat
Maar de serie was prachtig. En ineens ging het verhaal leven.
Bij mij was het andersom. Je moet inderdaad in het begin even doorbijten, maar dan krijg je ook een zeer rijk smaakpalet op je leespapillen. Ik vond het een prachtig verhaal - nee, epos. De serie raffelde het verhaal vlugjes af, zeer jammer. Bovendien bevatte de serie aanstootgevende scenes die in het boek NOOIT voorkwamen. Jammer
The Groom's still waiting at the altar
John Galt

Bericht door John Galt »

Bonny schreef:Bovendien bevatte de serie aanstootgevende scenes
Had ik dát geweten! :OO
huisman

Bericht door huisman »

Ben nu in meerdere boeken aan het lezen maar deze 2 maken het meeste indruk.

Afbeelding

en

Afbeelding
Waarschuwing aan de kerken bevat een aantal toespraken van bisschop J.C. Ryle. De vertaling van deze toespraken door ds. C. Smits maakte Ryle in de twintigste eeuw in Nederland bekend. Dit boek presenteert in kort bestek Ryle's profetische boodschap aan de kerken, voor zowel zijn tijd als voor de onze.
merel

Bericht door merel »

huisman schreef:
Vorst schreef:Aha, ok. Maar dan nog heeft hij ook niet alle wijsheid in pacht toch? En het artikel is gewoon onprettig geschreven, vind ik persoonlijk.
Het is iig stevig geschreven. :D Nee niet alle wijsheid maar basale historische blunders zijn gewoon aanwijsbaar.
Grappig hoe de interpretatie van stukken kan verschillen. Ik vond het juist heel prettig lezen door zijn stelligheid.

Verschil is ws dat ik dagelijks stukken lees van mensen die vinden dat zij gelijk hebben

@ huisman
Hoe is het boek over lenin geschreven?
Plaats reactie