Parsifal,
Het voorbeeld van ds. Tukker gaf ik omdat jij in een reactie zei dat een christen weinig strijd had als het gaat om ongeloof, onzekerheid over je staat, het leven in een duisternis waar je bijna denkt dat God niet met je is, laat staan dat je nog zalig wordt (bij God komt).
Ik wilde dus laten zien dat die strijd er wel is.
Maar in een gezond(er) geestelijk leven is die strijd minder in verhouding tot de strijd tegen je oude mens, de wereld en de satan. De worstelingen die je wel eens kunt hebben met twijfel over je staat of als God Zich verbergt komen bij vele (misschien wel alle) kinderen van God voor.
Duurzame genade
Is het niet zo dat de mens zich voor God verbergt en niet andersom? God laat de mens nooit los, je kan altijd bij Hem terugkomen (vgl de verloren zoon!).Oorspronkelijk gepost door Refojongere
De worstelingen die je wel eens kunt hebben ... als God Zich verbergt komen bij vele (misschien wel alle) kinderen van God voor.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
De kanttekeningen spreken hierover bij Job 13:24:
God wordt gezegd zijn aangezicht van de vromen te verbergen, als Hij op hen in de nood geen acht schijnt te geven, hun gebeden niet te verhoren en alle hulp te weigeren. Zie Deut. 31:17. Gelijke manier van spreken zijn Ps. 13:2, en Ps. 69:18, en Ps. 102:3; Jes. 54:8; Micha 3:4.
God wordt gezegd zijn aangezicht van de vromen te verbergen, als Hij op hen in de nood geen acht schijnt te geven, hun gebeden niet te verhoren en alle hulp te weigeren. Zie Deut. 31:17. Gelijke manier van spreken zijn Ps. 13:2, en Ps. 69:18, en Ps. 102:3; Jes. 54:8; Micha 3:4.