Ja dat is wel zo, maar een bouwcommissie komt met de bouwtekeningen en vervolgens moet je dan wel ambtenaren treffen die het ook zo zien. Want daar ligt vaak het struikelblok.eilander schreef:Jullie meningen hoeven niet tegenstrijdig te zijn. Het staat de Heere niet in de weg om het Woord zelfs in de open lucht tot zegen te stellen, zeker niet!Mara schreef:Dat ben ik niet met je eens. Ik ben vroeger met mijn pa meegeweest naar een oud schoolgebouwtje, boerenschuur, notarishuis, garage, kerk met een zwembad vóórin, en wat werd het Evangelie daar verkondigd zeg! Hoe ouder ik word, met hoe meer heimwee ik daaraan terugdenk.DDD schreef: Het gaat niet alleen om de ruimte, maar ook over de nepkneuterige uitstraling van het gebouw. Die past mijns inziens niet bij het Evangelie dat er gebracht zou moeten worden.
Ik herinner me zeker niet dat het nepkneuterig of misschien wel armoedig was.
Tegelijkertijd mag en moet je wel nadenken over de functie van een gebouw. Daar wordt als het goed is bij elk gebouw over nagedacht, des te meer moet dat bij een kerk zo zijn.
Voor een moskee zijn die regels zeker anders, want ik zie hier en daar foeilelijke kitscherige gebouwen staan.