Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Orchidee

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Over hoogmoed gesproken..................
Nederige hoogmoed speelt hier ook hoogtij :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

Auto schreef:
DDD schreef:Vanavond een mooi concert in Rijssen. Staat gek genoeg niet op tijd en plaats, maar wel op http://www.dicksanderman.nl.
Misschien een goede plek om te evangeliseren? .. :hum

(ik weet het erg flauw)
Inderdaad flauw. Ik hoop dat ik altijd uitstraal dat het heerlijk is om christen te zijn.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Over hoogmoed gesproken..................
Nederige hoogmoed speelt hier ook hoogtij :hum
Precies, Orchidee! Dat is een juiste karakterisering van de actie van Baan c.s.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Martijn

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Martijn »

---knip--- Niet op de persoon
Terri

Bericht door Terri »

mensen, mensen al deze akelige sneren richting 'Arjan Baan en zijn volgelingen' is toch een christen onwaardig?
Pot-ketel.......
mulder

Bericht door mulder »

Welke christen gaat er nou evangeliseren onder medechristenen.... droevig en nutteloos
Al weet ik ook wel dat bepaalde predikers enige twijfel zaaien over de toe-eigening van het heil en het afwachten prediken, dat zie ik in de Ggin ook terug. Maar hoe hoogmoedig is het dan dat je dat even recht wil gaan zetten door getuigenissen op een zomerfair, dat terwijl Nederland onchristelijkt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Nederige hoogmoed speelt hier ook hoogtij :hum
Precies. En vriendelijke vijandschap, niet te vergeten. :hum
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Het is te hopen dat het ons in nederige ootmoed brengt!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrien

Bericht door Hendrien »

mulder schreef:Welke christen gaat er nou evangeliseren onder medechristenen.... droevig en nutteloos
Al weet ik ook wel dat bepaalde predikers enige twijfel zaaien over de toe-eigening van het heil en het afwachten prediken, dat zie ik in de Ggin ook terug. Maar hoe hoogmoedig is het dan dat je dat even recht wil gaan zetten door getuigenissen op een zomerfair, dat terwijl Nederland onchristelijkt.
Hoezo droevig? Het is helaas bitter nodig! Er lopen zoveel christenen rond die helemaal niet geloven.
Martijn

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Martijn »

---knip--- Niet op de persoon
refo

Bericht door refo »

Lijkt wel op wat Jezus overkwam. Hij kwam als Middelaar, maar de mensen reageerden verontwaardigd: we hebben U niet nodig. Nu dus weer: je kunt wel ophoepelen, Baan. We zijn wel ongelovig, maar dat willen we zo houden. We zijn dan wel onbekeerd, maar we zijn ook verdeeld omdat we het onderling op punten en komma's oneens zijn. Verdeel ons niet nog meer met de waarheid. Die hebben we al wel. Althans onze voormannen.
Isala

Bericht door Isala »

Hendrien schreef: Er lopen zoveel christenen rond die helemaal niet geloven.
Een christen is een volgeling van Christus.
Als iemand niet in Hem geloofd is het geen christen.

Ja, net als op andere fairs en braderieën lopen ook op de D-dagen en Naar Buiten mensen rond die zonder God zijn, die niet gered zijn.
Mensen die elke week naar de kerk gaan en elke dag bijbel lezen, en het toch kunnen houden zonder Borg en Middelaar.
Die hun aandacht geven aan kleding en huis-inrichting, stands die op deze beurzen rijk vertegenwoordigd zijn. Refo's onderscheiden zich daarin niet van de wereld, helaas.
Wie ligt daar wakker van, vraag ik me af?
Hora est!
Martijn

Bericht door Martijn »

Degenen die het niet met Baan eens zijn kunnen misschien zelf op de betreffende beurzen met mensen in gesprek gaan......
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Nederige hoogmoed speelt hier ook hoogtij :hum
Precies. En vriendelijke vijandschap, niet te vergeten. :hum
Beide voel je wel eens aan ja...
Als het maar een vijandschap is zoals ds. F. Bakker die beschrijft.
Dan zou ik zeggen, was er maar meer zo'n vijandschap.
Niet dat geniepige dus. Maar dat oprechte.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

Madelief (39): "Heenreis: vijf uur vliegen met een boze baby en een jengelende peuter tussen medepassagiers die ontzettend hun best deden ons niet te wurgen, waarvoor dank. Vakantie: tien dagen all-inclusive, voedselvergiftiging (mijn man en ik), oorontsteking (onze peuter) en jeukende uitslag (onze nu permanent boze baby) inbegrepen."

"Terug: te uitgeput om baby nog te kunnen troosten of peuter het schoppen tegen de rugleuning vóór hem te verbieden, tot openlijke ergernis van iedereen, waarvoor alle begrip. Dit jaar blijven we thuis: een middag op het strandje bij het meer in de buurt lijkt me enerverend genoeg voor iedereen."

gelezen in Vrouw.nl

Tenminste eens een eerlijk vakantieverhaal. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie