Wist je dat...

modesto
Inactief

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door modesto »

En occult bovendien.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Dodo

Bericht door Dodo »

ejvl schreef:
Dodo schreef:Een zakje water boven de deur, de vliegen weg houdt?

Op internet staan verschillende positieve berichten hierover. Ik ben het nu ook aan het proberen, ik had de laatste dagen zoveel vliegen in huis! Morgen wordt een goed vliegengordijn opgehangen, hopelijk is het dan over. Eventueel met een zakje water voor de zekerheid.
Dat is een hoax.
Misschien een broodje aap, maar zeker geen hoax (zoek eens op wat een hoax is). En ook niet occult.
Het idee is dat het licht op een bepaalde manier gebroken wordt door het water en dat vliegen dat als onprettig ervaren.
ejvl

Bericht door ejvl »

Broodje aap is een van de betekenissen of synoniemen van een Hoax. Net als nep bijvoorbeeld.
Dodo

Bericht door Dodo »

ejvl schreef:Broodje aap is een van de betekenissen of synoniemen van een Hoax. Net als nep bijvoorbeeld.
Hoax is naar mijn idee meer zo'n onzinverhaal dat mensen doelbewust rondsturen (pas op, ergste virus ooit, open de mail en je pc zal ontploffen), en een broodje aap is meer een zo'n oud verhaal dat gebaseerd is op angsten van mensen, en dat mensen als echt en waar aan je vertellen (mijn collega kent de broer van de man die dit overkwam).
Er is een website met broodjes aap, die zeer vermakelijk is om door te lezen. Er staan verhalen op die ik ooit heb gehoord en voor waar aangenomen :nonnon
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Dodo schreef:
ejvl schreef:Broodje aap is een van de betekenissen of synoniemen van een Hoax. Net als nep bijvoorbeeld.
Hoax is naar mijn idee meer zo'n onzinverhaal dat mensen doelbewust rondsturen (pas op, ergste virus ooit, open de mail en je pc zal ontploffen), en een broodje aap is meer een zo'n oud verhaal dat gebaseerd is op angsten van mensen, en dat mensen als echt en waar aan je vertellen (mijn collega kent de broer van de man die dit overkwam).
Er is een website met broodjes aap, die zeer vermakelijk is om door te lezen. Er staan verhalen op die ik ooit heb gehoord en voor waar aangenomen :nonnon
"Stuur dit door naar iedereen in je adresboek".... Als je dat ziet staan, is het m.i. een hoax. Meteen weggooien, zo'n bericht.
Voor broodjes aap, zie http://www.broodjeaap.nl/broodje.html
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
ejvl schreef:
Dodo schreef:Een zakje water boven de deur, de vliegen weg houdt?

Op internet staan verschillende positieve berichten hierover. Ik ben het nu ook aan het proberen, ik had de laatste dagen zoveel vliegen in huis! Morgen wordt een goed vliegengordijn opgehangen, hopelijk is het dan over. Eventueel met een zakje water voor de zekerheid.
Dat is een hoax.
Misschien een broodje aap, maar zeker geen hoax (zoek eens op wat een hoax is). En ook niet occult.
Het idee is dat het licht op een bepaalde manier gebroken wordt door het water en dat vliegen dat als onprettig ervaren.
Dat denk ik ook.
We zijn inmiddels zo ver verwijderd geraakt van de "natuurlijke" oplossingen, dat alles meteen maar als broodje aap wordt weggezet, of nog erger, occult.
Mijn ouders hadden voor veel problemen een simpele oplossing en het werkte. Tegenwoordig moet er een spuitbus of ander gifspul aan te pas komen.
Mijn moeder legde een paar koperen stuivers neer om de mieren tegen te houden, en nu moet je 2 van die gifdoosjes neerzetten, dat eerst tienduizenden mieren lokt en vervolgens kun je nog dagenlang dode miertjes opvegen, omdat die het nestje niet meer halen. :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Misschien geloven de vliegen er zelf ook in, dan helpt het. :haha
Verder is het anti-vliegen-waterzakje een urban legend. Op de plaats waar het zakje hangt kunnen ze niet verder, maar een beetje vlieg vliegt in allerlei bochten.
Wellicht houden mieren niet van koper. Maar ze laten zich echt niet door een paar stuivers verjagen. Daarvoor zijn de feromonen van hun voorgangers veel te sterk.
helma

Bericht door helma »

Afbeelding

vanmiddag boekpresentatie boekje dochter.
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:Afbeelding

vanmiddag boekpresentatie boekje dochter.
Hé wat leuk!
Gefeliciteerd
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dodo

Bericht door Dodo »

... vrouwen in Utrecht komende zaterdag en zondag niet thuis mogen bevallen.

Stel dat je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet, dan is er geen doorkomen aan. Evengoed jammer.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dodo schreef:... vrouwen in Utrecht komende zaterdag en zondag niet thuis mogen bevallen.

Stel dat je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet, dan is er geen doorkomen aan. Evengoed jammer.
Het lijkt me bij de temperaturen die verwacht worden zaterdag prettiger om met airco te bevallen dan thuis in een warm bovenkamertje.
Dodo

Bericht door Dodo »

Zita schreef:
Dodo schreef:... vrouwen in Utrecht komende zaterdag en zondag niet thuis mogen bevallen.

Het lijkt me bij de temperaturen die verwacht worden zaterdag prettiger om met airco te bevallen dan thuis in een warm bovenkamertje.
Onze dochter heeft er mee te maken. Ze zou liever thuis zijn. We hebben een ventilator gedoneerd en ze heeft niet snel last van de warmte.
Gelukkig is ze dit weekend nog niet uitgerekend (maar het kan wel komen).
Plus, ze heeft al de spullen in huis gehaald. Ook een beetje jammer als je dan toch niet thuis bevalt.
helma

Bericht door helma »

Zo'n stoel lijkt me wel wat :livre

Afbeelding
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:Zo'n stoel lijkt me wel wat :livre

Afbeelding

Waar kun je die halen :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Auto

Bericht door Auto »

huisman schreef:
helma schreef:Zo'n stoel lijkt me wel wat :livre

Afbeelding

Waar kun je die halen :)
Ikea :OO3
Plaats reactie