Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
En occult bovendien.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
- Dodo
Misschien een broodje aap, maar zeker geen hoax (zoek eens op wat een hoax is). En ook niet occult.ejvl schreef:Dat is een hoax.Dodo schreef:Een zakje water boven de deur, de vliegen weg houdt?
Op internet staan verschillende positieve berichten hierover. Ik ben het nu ook aan het proberen, ik had de laatste dagen zoveel vliegen in huis! Morgen wordt een goed vliegengordijn opgehangen, hopelijk is het dan over. Eventueel met een zakje water voor de zekerheid.
Het idee is dat het licht op een bepaalde manier gebroken wordt door het water en dat vliegen dat als onprettig ervaren.
Broodje aap is een van de betekenissen of synoniemen van een Hoax. Net als nep bijvoorbeeld.
- Dodo
Hoax is naar mijn idee meer zo'n onzinverhaal dat mensen doelbewust rondsturen (pas op, ergste virus ooit, open de mail en je pc zal ontploffen), en een broodje aap is meer een zo'n oud verhaal dat gebaseerd is op angsten van mensen, en dat mensen als echt en waar aan je vertellen (mijn collega kent de broer van de man die dit overkwam).ejvl schreef:Broodje aap is een van de betekenissen of synoniemen van een Hoax. Net als nep bijvoorbeeld.
Er is een website met broodjes aap, die zeer vermakelijk is om door te lezen. Er staan verhalen op die ik ooit heb gehoord en voor waar aangenomen

"Stuur dit door naar iedereen in je adresboek".... Als je dat ziet staan, is het m.i. een hoax. Meteen weggooien, zo'n bericht.Dodo schreef:Hoax is naar mijn idee meer zo'n onzinverhaal dat mensen doelbewust rondsturen (pas op, ergste virus ooit, open de mail en je pc zal ontploffen), en een broodje aap is meer een zo'n oud verhaal dat gebaseerd is op angsten van mensen, en dat mensen als echt en waar aan je vertellen (mijn collega kent de broer van de man die dit overkwam).ejvl schreef:Broodje aap is een van de betekenissen of synoniemen van een Hoax. Net als nep bijvoorbeeld.
Er is een website met broodjes aap, die zeer vermakelijk is om door te lezen. Er staan verhalen op die ik ooit heb gehoord en voor waar aangenomen
Voor broodjes aap, zie http://www.broodjeaap.nl/broodje.html
~~Soli Deo Gloria~~
Dat denk ik ook.Dodo schreef:Misschien een broodje aap, maar zeker geen hoax (zoek eens op wat een hoax is). En ook niet occult.ejvl schreef:Dat is een hoax.Dodo schreef:Een zakje water boven de deur, de vliegen weg houdt?
Op internet staan verschillende positieve berichten hierover. Ik ben het nu ook aan het proberen, ik had de laatste dagen zoveel vliegen in huis! Morgen wordt een goed vliegengordijn opgehangen, hopelijk is het dan over. Eventueel met een zakje water voor de zekerheid.
Het idee is dat het licht op een bepaalde manier gebroken wordt door het water en dat vliegen dat als onprettig ervaren.
We zijn inmiddels zo ver verwijderd geraakt van de "natuurlijke" oplossingen, dat alles meteen maar als broodje aap wordt weggezet, of nog erger, occult.
Mijn ouders hadden voor veel problemen een simpele oplossing en het werkte. Tegenwoordig moet er een spuitbus of ander gifspul aan te pas komen.
Mijn moeder legde een paar koperen stuivers neer om de mieren tegen te houden, en nu moet je 2 van die gifdoosjes neerzetten, dat eerst tienduizenden mieren lokt en vervolgens kun je nog dagenlang dode miertjes opvegen, omdat die het nestje niet meer halen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Misschien geloven de vliegen er zelf ook in, dan helpt het.
Verder is het anti-vliegen-waterzakje een urban legend. Op de plaats waar het zakje hangt kunnen ze niet verder, maar een beetje vlieg vliegt in allerlei bochten.
Wellicht houden mieren niet van koper. Maar ze laten zich echt niet door een paar stuivers verjagen. Daarvoor zijn de feromonen van hun voorgangers veel te sterk.

Verder is het anti-vliegen-waterzakje een urban legend. Op de plaats waar het zakje hangt kunnen ze niet verder, maar een beetje vlieg vliegt in allerlei bochten.
Wellicht houden mieren niet van koper. Maar ze laten zich echt niet door een paar stuivers verjagen. Daarvoor zijn de feromonen van hun voorgangers veel te sterk.

vanmiddag boekpresentatie boekje dochter.
Hé wat leuk!helma schreef:
vanmiddag boekpresentatie boekje dochter.
Gefeliciteerd
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
- Dodo
... vrouwen in Utrecht komende zaterdag en zondag niet thuis mogen bevallen.
Stel dat je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet, dan is er geen doorkomen aan. Evengoed jammer.
Stel dat je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet, dan is er geen doorkomen aan. Evengoed jammer.
Het lijkt me bij de temperaturen die verwacht worden zaterdag prettiger om met airco te bevallen dan thuis in een warm bovenkamertje.Dodo schreef:... vrouwen in Utrecht komende zaterdag en zondag niet thuis mogen bevallen.
- Dodo
Onze dochter heeft er mee te maken. Ze zou liever thuis zijn. We hebben een ventilator gedoneerd en ze heeft niet snel last van de warmte.Zita schreef:Het lijkt me bij de temperaturen die verwacht worden zaterdag prettiger om met airco te bevallen dan thuis in een warm bovenkamertje.Dodo schreef:... vrouwen in Utrecht komende zaterdag en zondag niet thuis mogen bevallen.
Gelukkig is ze dit weekend nog niet uitgerekend (maar het kan wel komen).
Plus, ze heeft al de spullen in huis gehaald. Ook een beetje jammer als je dan toch niet thuis bevalt.
Zo'n stoel lijkt me wel wat

helma schreef:Zo'n stoel lijkt me wel wat![]()
Waar kun je die halen

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ikeahuisman schreef:helma schreef:Zo'n stoel lijkt me wel wat![]()
Waar kun je die halen