Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Nowhere

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Nowhere »

Wim Anker schreef:
Luther schreef:Ik denk trouwens - nee, ik weet het wel zeker - dat ik veel hulpelozer zal zijn zonder mijn vrouw, dan mijn vrouw zonder mij...:) Waarom heeft Bussemaker geen oog voor de afwezigheid van mijn zelfredzaamheid??
Dit etaleren van luiheid en laksheid is toch wel onnozel. Elke kerel van boven de 20 die niet kan koken, strijken, wassen etc. is een druiloor.
:super Zo denk ik er ook over! Sommige gasten zijn 23 jaar en dan smeert moeder de boterhammen nog :jongle
Marco

Bericht door Marco »

Je kunt / moet je ook afvragen of het beeld dat geschetst wordt als 'bijbels' wel de enige manier van het organiseren van je gezin is die in overeenstemming met de Bijbel te noemen is. De Bijbel zegt daar niet echt heel veel over. En als ik dan het loflied van Spreuken 31 lees, denk ik eerder dat de bezongen vrouw het huis wel runt, maar de huishouding aan het personeel overlaat. En wellicht veel van het onderhouden van de kinderen ook.
Nowhere

Bericht door Nowhere »

merel schreef:
Nowhere schreef: Als ik later kinderen zou mogen krijgen, dan zal ik er alles op alles zetten om mijn vrouw thuis te houden.
Dat lijkt mij inderdaad de juiste insteek voor een relatie en het maken van keuzes samen :nonnon
Haha ... er zijn genoeg meiden die er precies over denken! Je hoort het steeds vaker :yahoo
merel

Bericht door merel »

Nowhere schreef:
Marco schreef:
Nowhere schreef:Of als je al de kinderen bij elkaar ziet bij een kinderopvang. En echt waar ze worden er zo zelfstandig van en wijs en het is zo goed voor de ontwikkeling. :nananere .... samen spelen kunnen ze niet! samen delen al helemaal niet! want ieder kind komt voor ze eigen op, wordt thuis wel geleerd. Het broeinest voor de dikke-ik-mentaliteit van Nederland! :hum
Onzin.
Zie het genoeg in de omgeving waar ik woon!
Wat en wanneer zie jij dat dan? Als je er langs fietst? Ben jij er wel eens binnen geweest? Weet jij hoe de dagindeling is op een kdv?
Het is gewoon onzin wat jij verkondigd.
merel

Bericht door merel »

Nowhere schreef:
merel schreef:
Nowhere schreef: Als ik later kinderen zou mogen krijgen, dan zal ik er alles op alles zetten om mijn vrouw thuis te houden.
Dat lijkt mij inderdaad de juiste insteek voor een relatie en het maken van keuzes samen :nonnon
Haha ... er zijn genoeg meiden die er precies over denken! Je hoort het steeds vaker :yahoo
Dat je de keuze samen maakt, moet je helemaal zelf weten, maar de zinsnede 'ik zal alles op alles zetten om mijn vrouw thuis te houden' getuigt niet van een overleg structuur binnen een relatie.
Marco

Bericht door Marco »

Nowhere schreef:
Marco schreef:
Nowhere schreef:Of als je al de kinderen bij elkaar ziet bij een kinderopvang. En echt waar ze worden er zo zelfstandig van en wijs en het is zo goed voor de ontwikkeling. :nananere .... samen spelen kunnen ze niet! samen delen al helemaal niet! want ieder kind komt voor ze eigen op, wordt thuis wel geleerd. Het broeinest voor de dikke-ik-mentaliteit van Nederland! :hum
Onzin.
Dan woon je misschien wel in de buurt van een fout kinderdagverblijf :OO . Ik zie het zelf juist vaak andersom: kinderen die op een kdv hebben gezeten zijn beter in de omgang met elkaar dan kinderen die dat niet hebben meegemaakt (en dan vooral enig-kinderen). En dat kan dan ook weer aan de ouders liggen.
Nowhere

Bericht door Nowhere »

merel schreef:Ik hoor altijd verhalen over sleutelkinderen, maar het frappante is dat ik ze niet ken in mijn omgeving. Ik zie ze ook nooit. Ik weet niet in welke regio jij woont, maar hier zijn ze niet. Niemand van mijn omgeving laat een kind van 8 jaar alleen thuis komen van school.

@ nowhere Jammer dat je zo'n vooroordeel heb over de kinderopvangt. Ik heb zo'n vermoeden dat je nog nooit een kinderopvang van binnen hebt gezien, laat staan dat je weet hoe het eraan toegaat.

En qua ontwikkelen van intellectuele vaardigheden; niet iedereen is blij met een LOI cursus in de avonduren. Ik ben dolblij met de toepassing van mijn studie in mijn dagelijks werk. En mijn man is blij met mij. Deze keuze hebben wij samen gemaakt. Net zoals hij ook zijn rol in de opvoeding heeft. Ik vind het altijd super leuk om te zien dat het de kinderen niet uitmaakt wie er bij hun is. Het leven gaat gewoon door, wij vullen elkaar helemaal aan op dit punt.

Wat ik heel jammer vind in deze discussie is dat door bepaalde tegenstanders zo veroordelend gesproken wordt over werkende moeders. Alsof zij vooral werken om het grote geld na te jagen en hun kinderen verwaarlozen. Dat is gewoon niet het geval. Ik mis in deze hele discussie een open blik naar de beweegreden die iemand heeft om te werken. Ook een werkende moeder kan namelijk haar kind een chr en bijbelse opvoeding geven
Een ieder moet zijn of haar keuze hier in maken! En ik wil en ga je niet veroordelen, Merel! Echt niet waar.
Als het zo over komt, dan is dat niet mijn bedoeling. Geef alleen mijn mening, daar hoef jij je niet in te herkennen, dat mag.

Maar de omgeving waar ik woon doet er niet toe. Het gaat erom dat ik ze genoeg zie. En dat is triest!
Zo een kind is dan de dupe van de 24-uurs-maatschappij, waar vrouwen zogenaamd moeten werken.
Er zitten genoeg mannen thuis die willen werken (de slechten daar gelaten, die te lui zijn om de dag aan te kijken; zie laatste Elsevier), maar die er niet meer tussen komen of heel moeizaam. En dat komt natuurlijk niet alleen door de vrouw, maar ook door openstelling van grenzen. Maar dat is een ander verhaal.

Haha ... geregeld ben ik op een kinderopvang geweest. Mij viel daar altijd op wat een ongestructureerde bende het was (maar wellicht is de ene opvang de andere niet, wie zal het zeggen). En daarnaast dat het een geldverslindend iets is wat de overheid grotendeels moet betalen.
Nowhere

Bericht door Nowhere »

Marco schreef:
Nowhere schreef:
Marco schreef:
Onzin.
Dan woon je misschien wel in de buurt van een fout kinderdagverblijf :OO . Ik zie het zelf juist vaak andersom: kinderen die op een kdv hebben gezeten zijn beter in de omgang met elkaar dan kinderen die dat niet hebben meegemaakt (en dan vooral enig-kinderen). En dat kan dan ook weer aan de ouders liggen.
Dit is onzin. Kinderen vanuit mijn omgeving die thuis zijn, zijn communicatief beter in de omgang dan die op een kdv zitten.
In vergelijking tot de leeftijdsgenootjes!
Marco

Bericht door Marco »

Nowhere schreef:
Marco schreef: Dan woon je misschien wel in de buurt van een fout kinderdagverblijf :OO . Ik zie het zelf juist vaak andersom: kinderen die op een kdv hebben gezeten zijn beter in de omgang met elkaar dan kinderen die dat niet hebben meegemaakt (en dan vooral enig-kinderen). En dat kan dan ook weer aan de ouders liggen.
Dit is onzin. Kinderen vanuit mijn omgeving die thuis zijn, zijn communicatief beter in de omgang dan die op een kdv zitten.
In vergelijking tot de leeftijdsgenootjes!
Je kunt niet stellen dat wat ik meemaak onzin is. Of je moet precies meemaken wat ik meemaak (let op de woordjes 'zelf' en 'vaak').
Wat wel onzin is, is wat je zelf beweert: namelijk dat jouw ervaring algemeen geldig is (dat kinderdagverblijven broeinesten zijn van...). Dat is-ie gewoon niet.
merel

Bericht door merel »

Ik denk eigenlijk dat dat geen verschil maakt. De omgeving leert een kind communicatief gedrag aan en of dat nu de ouders zijn of een kdv maakt volgens mij niet uit. Het ligt eraan in hoeverre en hoe vaak een kind omgaat met andere kinderen in de omgeving. Voorheen gebeurde dat natuurlijk in de thuissituatie doordat de gezinnen veel groter waren. Tegenwoordig zijn de gezinnen kleiner ( ook in veel refo kringen) en zal een kind meer beschermd opgroeien als hij vooral thuis is voordat het naar school gaat.

Een kind dat naar een kdv gaat zal wel sneller schakelen in groepen. Het is van jongs af aan gewend om in een groep van leeftijdsgenoten te functioneren en in te spelen op een groepsvraag. Dat heb je thuis niet. Daar zijn over het algemeen verschillende leeftijdsgroepen. Dat maakt dat kinderen die naar een kdv gaan zich in aanvang vaak makkelijker bewegen in groepsverband, maar ook in aanvang assertiever zijn. Dat heeft niets met het leren delen te maken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

merel schreef:Ik denk eigenlijk dat dat geen verschil maakt. De omgeving leert een kind communicatief gedrag aan en of dat nu de ouders zijn of een kdv maakt volgens mij niet uit. Het ligt eraan in hoeverre en hoe vaak een kind omgaat met andere kinderen in de omgeving. Voorheen gebeurde dat natuurlijk in de thuissituatie doordat de gezinnen veel groter waren. Tegenwoordig zijn de gezinnen kleiner ( ook in veel refo kringen) en zal een kind meer beschermd opgroeien als hij vooral thuis is voordat het naar school gaat.

Een kind dat naar een kdv gaat zal wel sneller schakelen in groepen. Het is van jongs af aan gewend om in een groep van leeftijdsgenoten te functioneren en in te spelen op een groepsvraag. Dat heb je thuis niet. Daar zijn over het algemeen verschillende leeftijdsgroepen. Dat maakt dat kinderen die naar een kdv gaan zich in aanvang vaak makkelijker bewegen in groepsverband, maar ook in aanvang assertiever zijn. Dat heeft niets met het leren delen te maken.
...en maakt een kind ook te assertief op jonge leeftijd, tot onhandelbaar en brutaal in het VO.
Vroeger kwamen bruggertjes als schuwe vogeltjes de school binnen lopen; nu zeggen ze met een grote mond: "Heuh, werk-ie hier ook?"
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Eveline de Pater schreef:
Vooral deze uitspraak vond ik schokkend: 'Vrouwen moeten af van dat eeuwige schuldgevoel over hun gezin.' Wat is het Bijbelse gedachtegoed ver onder het tapijt geschoven... :nonnon
Maar bedenk wel dat we nu in 2015 leven! Niet meer in 1974! Toen hadden we het "Jaar van de Vrouw" nog niet gehad! Die kwam pas in 1975! Het denken van toen is thans zwaar achterhaald! En als we dit maar vaak genoeg horen gaan we dat ook wel zo zien en voelen. Herhaling is de kracht van reclame, maar geldt ook voor andere zaken. Ik meen me ergens te herinneren dan men dat wel indoctrinatie placht te noemen. Dat werk perfect! Er moet vooral geen tegengeluid komen, want dat werkt verstorend op de indoctrinatie, en dat kan voor mevrouw Bussemaker toch nog wel eens wat vervelende gevolgen hebben. Even geduld! Dan hebben we een perfecte wereld! (Als het aan de beleidsmakers van onze regering ligt.)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Marco

Bericht door Marco »

Luther schreef:
merel schreef:Ik denk eigenlijk dat dat geen verschil maakt. De omgeving leert een kind communicatief gedrag aan en of dat nu de ouders zijn of een kdv maakt volgens mij niet uit. Het ligt eraan in hoeverre en hoe vaak een kind omgaat met andere kinderen in de omgeving. Voorheen gebeurde dat natuurlijk in de thuissituatie doordat de gezinnen veel groter waren. Tegenwoordig zijn de gezinnen kleiner ( ook in veel refo kringen) en zal een kind meer beschermd opgroeien als hij vooral thuis is voordat het naar school gaat.

...en maakt een kind ook te assertief op jonge leeftijd, tot onhandelbaar en brutaal in het VO.
Vroeger kwamen bruggertjes als schuwe vogeltjes de school binnen lopen; nu zeggen ze met een grote mond: "Heuh, werk-ie hier ook?"
Ligt dat dan echt aan de kinderopvang, of zouden de ouders van die kinderen er een rol in hebben?
Als je het over brugklassers hebt, zou het trouwens vooral de BSO's moeten betreffen. Het lijkt mij toch dat ook de leiding op een BSO bepaalde dingen niet accepteert.
merel

Bericht door merel »

Luther schreef:

Als jij op een refoschool lesgeeft, kan dat niet aan het kdv liggen. De meeste refokids gaan daar nl niet heen :)
merel

Bericht door merel »

Brutaal gedrag is een tendens van deze tijd, heeft niets met de kdv te maken.
Maar volgens mij beschreef Socates al de brutaliteit van de jeugd in zijn tijd. Dat in inherent aan het verschil in generaties.
Plaats reactie