merel schreef:Ik hoor altijd verhalen over sleutelkinderen, maar het frappante is dat ik ze niet ken in mijn omgeving. Ik zie ze ook nooit. Ik weet niet in welke regio jij woont, maar hier zijn ze niet. Niemand van mijn omgeving laat een kind van 8 jaar alleen thuis komen van school.
@ nowhere Jammer dat je zo'n vooroordeel heb over de kinderopvangt. Ik heb zo'n vermoeden dat je nog nooit een kinderopvang van binnen hebt gezien, laat staan dat je weet hoe het eraan toegaat.
En qua ontwikkelen van intellectuele vaardigheden; niet iedereen is blij met een LOI cursus in de avonduren. Ik ben dolblij met de toepassing van mijn studie in mijn dagelijks werk. En mijn man is blij met mij. Deze keuze hebben wij samen gemaakt. Net zoals hij ook zijn rol in de opvoeding heeft. Ik vind het altijd super leuk om te zien dat het de kinderen niet uitmaakt wie er bij hun is. Het leven gaat gewoon door, wij vullen elkaar helemaal aan op dit punt.
Wat ik heel jammer vind in deze discussie is dat door bepaalde tegenstanders zo veroordelend gesproken wordt over werkende moeders. Alsof zij vooral werken om het grote geld na te jagen en hun kinderen verwaarlozen. Dat is gewoon niet het geval. Ik mis in deze hele discussie een open blik naar de beweegreden die iemand heeft om te werken. Ook een werkende moeder kan namelijk haar kind een chr en bijbelse opvoeding geven
Een ieder moet zijn of haar keuze hier in maken! En ik wil en ga je niet veroordelen, Merel! Echt niet waar.
Als het zo over komt, dan is dat niet mijn bedoeling. Geef alleen mijn mening, daar hoef jij je niet in te herkennen, dat mag.
Maar de omgeving waar ik woon doet er niet toe. Het gaat erom dat ik ze genoeg zie. En dat is triest!
Zo een kind is dan de dupe van de 24-uurs-maatschappij, waar vrouwen zogenaamd moeten werken.
Er zitten genoeg mannen thuis die willen werken (de slechten daar gelaten, die te lui zijn om de dag aan te kijken; zie laatste Elsevier), maar die er niet meer tussen komen of heel moeizaam. En dat komt natuurlijk niet alleen door de vrouw, maar ook door openstelling van grenzen. Maar dat is een ander verhaal.
Haha ... geregeld ben ik op een kinderopvang geweest. Mij viel daar altijd op wat een ongestructureerde bende het was (maar wellicht is de ene opvang de andere niet, wie zal het zeggen). En daarnaast dat het een geldverslindend iets is wat de overheid grotendeels moet betalen.