Waar denk je op dit moment aan? [3]

Luther
Contacteer:

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Luther »

parel schreef:Komend weekend Heartcry!
Een weekend vol eenzijdige theologie.
Een weekend waar rechtvaardiging en heiliging met elkaar verward zullen worden.
Een weekend waar de reguliere kerken van binnenuit afgebroken zullen worden.

Treurig.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Fijn weekend @Parel :super

@Luther: De conferenties staan open voor allen die willen buigen voor het onfeilbare gezag van het Woord van God (van kaft tot kaft) en die honger hebben naar bijbels en praktisch onderwijs voor het geestelijk leven.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Terri

Bericht door Terri »

Luther schreef:
parel schreef:Komend weekend Heartcry!
Een weekend vol eenzijdige theologie.
Een weekend waar rechtvaardiging en heiliging met elkaar verward zullen worden.
Een weekend waar de reguliere kerken van binnenuit afgebroken zullen worden.

Treurig.
Nou nou, je bent een gedesillusioneerde Heartcry bezoeker begrijp ik, want je weet er zo veel van :bobo
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Orchidee schreef:Fijn weekend @Parel :super

@Luther: De conferenties staan open voor allen die willen buigen voor het onfeilbare gezag van het Woord van God (van kaft tot kaft) en die honger hebben naar bijbels en praktisch onderwijs voor het geestelijk leven.
Dergelijke mensen hebben zich in hun eigen gemeenten te vervoegen. Bij de kerkdienst en het overige gemeentewerk.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Dat kan beide.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Dat kan beide.
Neen, dat kan niet. De conferenties zijn tegenwoordig op zondag.
Die honger naar bijbels onderwijs zal ik niet ontkennen. Helaas is men na het bezoeken van dergelijke conferenties meestal afgebracht van enig historisch besef, van liefde voor de gereformeerde belijdenis en heeft men een visie op geloven die toch nog bekwaamheden in de mens legt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik ken veel andere voorbeelden, gelukkig!
Die conferentie is een lang weekend, niet alleen zondag, niets mis met een lang weekend op deze manier met het geloof en geestelijk leven bezig te zijn.
Mara

Bericht door Mara »

Op zondag hoor je in je eigen gemeente je plaats in te nemen, tenzij er zwaarwichtige redenen om dat niet te doen.
Als mensen werkelijk zo'n honger en dorst naar geestelijke verdieping hebben, kunnen ze daar dan niet 1 of snipperdagen aan opofferen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Ik ken veel andere voorbeelden, gelukkig!
Die conferentie is een lang weekend, niet alleen zondag, niets mis met een lang weekend op deze manier met het geloof en geestelijk leven bezig te zijn.
Triest dat je het toejuicht, dat een medeforummer zich onder een dwaalleer stelt, op zondag van de eigen gemeente verzuimt en na afloop vervreemd van de eigen kerkelijke gemeente terugkomt.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
Triest dat je het toejuicht, dat een medeforummer zich onder een dwaalleer stelt, op zondag van de eigen gemeente verzuimt en na afloop vervreemd van de eigen kerkelijke gemeente terugkomt.
Het laatste gedeelte van je zin is natuurlijk maar de vraag: je weet immers nooit welk effect zo'n conferentie heeft. Misschien wordt iemand wel zwaar teleurgesteld daar.
Voor de rest ben ik het eens; het is een trieste en verwarring-scheppende ontwikkeling.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dat laatste zegt me niks. De Farizeeën waren hun hele leven met het geloof en het geestelijk leven bezig.
Het punt dat ik maar weer eens wil maken, is het feit dat HeartCry een program heeft dat afwijkt van de eenvoudige, bijbelse, gereformeerde leer. (Vandaar dat ik met HCr veel meer moeite heb, dan met JijDaar. Die laatste club nodigt ook weleens mensen uit waar ik mijn kinderen niet heen zou sturen, maar dat is verder zonder program, soms zelfs naïviteit.

Mijn grote bezwaar is ook de verwoesting die HeartCry-ganegrs nogal eens aanrichten in families of eigen kerkelijke gemeente. Opeens heeft men het licht gezien, en is al het andere grove dwaling, etc etc etc
(Ja , ik ga er even met gestrekt been in. Sorry.)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Dat laatste zegt me niks. De Farizeeën waren hun hele leven met het geloof en het geestelijk leven bezig.
Het punt dat ik maar weer eens wil maken, is het feit dat HeartCry een program heeft dat afwijkt van de eenvoudige, bijbelse, gereformeerde leer. (Vandaar dat ik met HCr veel meer moeite heb, dan met JijDaar. Die laatste club nodigt ook weleens mensen uit waar ik mijn kinderen niet heen zou sturen, maar dat is verder zonder program, soms zelfs naïviteit.

Mijn grote bezwaar is ook de verwoesting die HeartCry-ganegrs nogal eens aanrichten in families of eigen kerkelijke gemeente. Opeens heeft men het licht gezien, en is al het andere grove dwaling, etc etc etc
(Ja , ik ga er even met gestrekt been in. Sorry.)
Precies de reden waarom ik deze discussie even binnenkwam, eveneens met een gestrekt been.
DDD

Bericht door DDD »

Mara schreef:Op zondag hoor je in je eigen gemeente je plaats in te nemen, tenzij er zwaarwichtige redenen om dat niet te doen.
Als mensen werkelijk zo'n honger en dorst naar geestelijke verdieping hebben, kunnen ze daar dan niet 1 of snipperdagen aan opofferen?
Ik weet niet veel van Heartcry, maar waarom zou je niet een weekeinde op vakantie mogen gaan?
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:
Mara schreef:Op zondag hoor je in je eigen gemeente je plaats in te nemen, tenzij er zwaarwichtige redenen om dat niet te doen.
Ik weet niet veel van Heartcry, maar waarom zou je niet een weekeinde op vakantie mogen gaan?
Wie heeft het over vakantie mogen gaan?
Maar je kunt onder een vroom mom van alles doen, zonder dat dit daadwerkelijk nuttig en noodzakelijk is.
En om je heen breek je het e.e.a af.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Als je 10 dagen naar Kreta gaat en de zondag "in ere houd" mag het wel. :hum
4 Dagen naar een conferentie van Heart Cry is "zondig". :hum
Gesloten