Een weekend vol eenzijdige theologie.parel schreef:Komend weekend Heartcry!
Een weekend waar rechtvaardiging en heiliging met elkaar verward zullen worden.
Een weekend waar de reguliere kerken van binnenuit afgebroken zullen worden.
Treurig.
Een weekend vol eenzijdige theologie.parel schreef:Komend weekend Heartcry!
Nou nou, je bent een gedesillusioneerde Heartcry bezoeker begrijp ik, want je weet er zo veel vanLuther schreef:Een weekend vol eenzijdige theologie.parel schreef:Komend weekend Heartcry!
Een weekend waar rechtvaardiging en heiliging met elkaar verward zullen worden.
Een weekend waar de reguliere kerken van binnenuit afgebroken zullen worden.
Treurig.
Dergelijke mensen hebben zich in hun eigen gemeenten te vervoegen. Bij de kerkdienst en het overige gemeentewerk.Orchidee schreef:Fijn weekend @Parel![]()
@Luther: De conferenties staan open voor allen die willen buigen voor het onfeilbare gezag van het Woord van God (van kaft tot kaft) en die honger hebben naar bijbels en praktisch onderwijs voor het geestelijk leven.
Neen, dat kan niet. De conferenties zijn tegenwoordig op zondag.Orchidee schreef:Dat kan beide.
Triest dat je het toejuicht, dat een medeforummer zich onder een dwaalleer stelt, op zondag van de eigen gemeente verzuimt en na afloop vervreemd van de eigen kerkelijke gemeente terugkomt.Orchidee schreef:Ik ken veel andere voorbeelden, gelukkig!
Die conferentie is een lang weekend, niet alleen zondag, niets mis met een lang weekend op deze manier met het geloof en geestelijk leven bezig te zijn.
Het laatste gedeelte van je zin is natuurlijk maar de vraag: je weet immers nooit welk effect zo'n conferentie heeft. Misschien wordt iemand wel zwaar teleurgesteld daar.Tiberius schreef:Triest dat je het toejuicht, dat een medeforummer zich onder een dwaalleer stelt, op zondag van de eigen gemeente verzuimt en na afloop vervreemd van de eigen kerkelijke gemeente terugkomt.Orchidee schreef:Ik ken veel andere voorbeelden, gelukkig!
Die conferentie is een lang weekend, niet alleen zondag, niets mis met een lang weekend op deze manier met het geloof en geestelijk leven bezig te zijn.
Dat laatste zegt me niks. De Farizeeën waren hun hele leven met het geloof en het geestelijk leven bezig.Orchidee schreef:Ik ken veel andere voorbeelden, gelukkig!
Precies de reden waarom ik deze discussie even binnenkwam, eveneens met een gestrekt been.Luther schreef:Dat laatste zegt me niks. De Farizeeën waren hun hele leven met het geloof en het geestelijk leven bezig.Orchidee schreef:Ik ken veel andere voorbeelden, gelukkig!
Het punt dat ik maar weer eens wil maken, is het feit dat HeartCry een program heeft dat afwijkt van de eenvoudige, bijbelse, gereformeerde leer. (Vandaar dat ik met HCr veel meer moeite heb, dan met JijDaar. Die laatste club nodigt ook weleens mensen uit waar ik mijn kinderen niet heen zou sturen, maar dat is verder zonder program, soms zelfs naïviteit.
Mijn grote bezwaar is ook de verwoesting die HeartCry-ganegrs nogal eens aanrichten in families of eigen kerkelijke gemeente. Opeens heeft men het licht gezien, en is al het andere grove dwaling, etc etc etc
(Ja , ik ga er even met gestrekt been in. Sorry.)
Ik weet niet veel van Heartcry, maar waarom zou je niet een weekeinde op vakantie mogen gaan?Mara schreef:Op zondag hoor je in je eigen gemeente je plaats in te nemen, tenzij er zwaarwichtige redenen om dat niet te doen.
Als mensen werkelijk zo'n honger en dorst naar geestelijke verdieping hebben, kunnen ze daar dan niet 1 of snipperdagen aan opofferen?
Wie heeft het over vakantie mogen gaan?DDD schreef:Ik weet niet veel van Heartcry, maar waarom zou je niet een weekeinde op vakantie mogen gaan?Mara schreef:Op zondag hoor je in je eigen gemeente je plaats in te nemen, tenzij er zwaarwichtige redenen om dat niet te doen.
Als mensen werkelijk zo'n honger en dorst naar geestelijke verdieping hebben, kunnen ze daar dan niet 1 of snipperdagen aan opofferen?