Verschillende reacties geven blijk van het niet beseffen van wat de dood inhoudt.Mara schreef:Die betekenis is er wel aan gegeven, heb ik begrepen. Ik heb het nagevraagd.eilander schreef:Mara, je kunt je natuurlijk vastbijten op het woord "avondwake", maar het zou natuurlijk wel kunnen dat er niet de betekenis aan gegeven wordt die jij er aan geeft. En/of een andere dan die er in RKK-kringen aan gegeven wordt.
Bidden voor de overledene is gewoon niet bijbels en daarom niet goed. Als dat de invulling ervan zou zijn, ben ik het met je afkeuring eens.
Ik was geschokt toen ik de kaart ontving en dit las en vroeg me af of dit inmiddels veel vaker gebeurt.
Ik weet van de diverse gezamenlijke activiteiten die gedeeld worden door de PKN met de RK, maar dit gaat m.i. wel heel ver richting Rome.
En dan wil ik het verder hierbij laten, omdat er nogal lauw op wordt gereageerd. Kennelijk is het voor ieder ver-van het-bed (nog).
En zou het een beklag worden. Dat was geenszins de bedoeling.
Of ik nog stukjes ga plaatsen weet ik niet. Vrees dat het niet veel begrip zal opleveren.
Hoe meer ik de ontwikkelingen op dit forum, in de krant, de kerk en in de gehele wereld
waarneem, hoe minder ik me aan de indruk kan ontworstelen dat er een geest van een diepe
slaap over de kerk en de wereld is gekomen, waar ook ik niet van uitgezonderd ben.
We merken zeer duidelijk dat het einde aller dingen nader is dan ooit. De tekenen, vooral
ook in de kerken, spreken een zeer duidelijke taal aangaande de tijd waarin wij nu leven.
Het einde van alles kenmerkt zich door een hoge mate van onbezorgdheid en gedachten
aan de dood worden ver weg gehouden, en zo ze er nog zijn wordt algemeen gedacht dat
'het allemaal wel mee zal vallen', immers God is toch barmhartig? En ik geloof, dus.. wat
ontbreekt mij nog? Zo komt het wel over als we alles goed beschouwen.