Oorspronkelijk gepost door LeoniusKijk, ik snap heus wel het spanningsveld, en je zal het wel niet snel goed kunnen doen wat dat betreft. Maar mij gaat het er om: de SGP staat ergens voor, en pretendeert dat ook continue uit te dragen. Ik constateer slechts dat dit niet het geval is. Dat is overigens met meer dingen zo, zoals bijv. de zinsnede "weren en uitroeien van alle valse godsdiensten". Met andere woorden: praktijk en theorie stemmen vaak niet overeen, en dan is de vraag of de theorie niet wat aangepast moet worden aan de praktijk. Zie ook het debat over de vrouwenkwestie binnen de partij.
Hart. Gr.,
:u:u Van harte mee eens!
De SGP schuift ( al wil men het vaak niet erkennen) steeds meer op in deze. Waarom? Omdat getuigenispolitiek anno 2005 geen ingang meer vindt en men , overigens heel begrijpelijk, toch politiek wil bedrijven.
zodoende zien we steeds meer concessies ( al ontkennen sommigen dat ten stelligste) gedaan worden door SGP-ers i.v.m. houding t.o.v. moskeeen/ vrouwenstandpunt/ theocratie etc.
Deze spagaten los je als SGP voor een gedeelte op door aanpassingen te doen in het beginselprogram :sne:sne oei billy wat zeg je nou? :sne:sne
Kortom een Christelijk/bijbels genormeerde politiek zonder theologische discussies te blijven voeren binnen de partij.
1 probleem: men vreest vele stemmers en leden te verliezen.
we dwalen wat af nu geloof ik.
wil benadrukken dat Gert goed het woord heeft gevoerd alleen was niet te merken dat het een sgp-er was.
Mij maakt dat niet uit. maar als men strikt kijk waar de sgp op dit moment nog voor staat, nl. Getuigenis politiek vanuit Gods Woord, kan je vragen hebben of deze actie binnen die kaders paste!
Nogmaals een conservatief als Hans Hillen of Frits Bolkenstein had hetzelfde kunnen zeggen.
sterker nog, afgelopen jaar hoorde ik Hans Hillen (CDA) op de radio i.v.m. de blootposter van Balkenende ( op aankondiging van een of ander erotisch feest) en die haalde nog BIJBELSE normen en waarden aan.
ben dus zelf niet tegen op een verschuiving van deze koers van de SGP maar draag deze vorm van politiek bedrijven dan ook uit in het beginselprogram en de periodieken............