Toch heeft het zondagsrijden echt niet alleen maar goeds gebracht! Hoe je dit ook wendt of keert. (denk hierbij bijv. aan het kerk(s)hoppen)Luther schreef:Dat klopt nog steeds. De vier genoemde GG's, inclusief de GGiN en de OGG zijn bij elkaar nog steeds een zeer kleine minderheid van het wereldwijze gereformeerde protestantisme...Mara schreef:Ik heb in 2011 een topic over dit onderwerp geopend: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=10148Luther schreef:In de GG's van Barneveld-Centrum, Barneveld-Zuid, De Valk-Wekerom en Kootwijkerbroek is dat nog steeds het geval. (Allen gemeente voortgekomen uit Barneveld-Centrum.)Ad Anker schreef:Nee hoor, wij hadden een eigen predikant. Er was op bid- en dankdag drie keer kerk en in de middagdienst altijd dopen. In die tijd vooral was het nog zo dat er in onze kring niet gereisd werd maar op bid- en dankdag was dat minder een probleem. Vandaar denk ik.
Toen werd er nogal verbaasd gereageerd, alsof het niet of nauwelijks voorkomt nog.
Bovendien wekt het alom ergernis in veel plaatsen in Nederland, dat komplete wijken worden volgeplempt met auto's, tweemaal per zondag.
Ik denk dat er meer uitgaat van dit:

(Voor de goede orde: dit is Schiedam 1933) om de stereotiepe Barneveldse en Staphorster menigtes even te ontzien.