Barendrecht kiest SGP-burgemeester

Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door refo
gelukkig hebben we mensen in NL die SGP geweest zijn en dat dus in de gaten hebben.....:mad:
Ja hè, die spijtoptanten, daar moeten we het van hebben. Die hebben echt een helder beeld van wat de SGP voorstaat.

Bah.

Ik ben het op belangrijke punten niet met de SGP eens, maar vind goede SGP'ers verre te verkiezen boven mensen uit bijna alle andere partijen. En burgemeesters zijn haast zonder uitzondering goede, nuchtere, zakelijke SGP'ers. Geen In het Spoor-mannetjes.

Als wij morgen in APeldoorn een SGP-burgemeester zouden krijgen, zou ik vooraan staan om hem een hand te geven.

Een ex-SGP'er
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat zijn 'In het Spoormannetjes?' :pu
Be yourself, there are plenty of others.
refo

Bericht door refo »

Mensen van:
Landelijke Stichting ter bevordering van de Staatkundig
Gereformeerde Beginselen.

Hun blad heet "in het spoor", omdat de sgp af en toe uit hun rails loopt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
RefoBaptist

Bericht door RefoBaptist »

Luitjes:

Steun Dhr. Van Belzen en teken het gastenboek op de anti-(christelijke)site van het comite democratie-ja, fundamentalisme-nee!

Laat je tegenstem horen!!!!! Het is te bizar voor woorden, waar mensen zich druk om maken!!

WWW.DEMOCRATIE-JA.NL

Gr. RB

[Aangepast op 20/5/05 door RefoBaptist]
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door RefoBaptist
Luitjes:

Steun Dhr. Van Belzen en teken het gastenboek op de anti-(christelijke)site van het comite democratie-ja, fundamentalisme-nee!

Laat je tegenstem horen!!!!! Het is te bizar voor woorden, waar mensen zich druk om maken!!

WWW.DEMOCRATIE-JA.NL

Gr. RB

[Aangepast op 20/5/05 door RefoBaptist]
is gebeurd
dré

Bericht door dré »

uit het RD van vandaag

BARENDRECHT (ANP) – Barendrecht krijgt per 1 juli SGP-er J. van Belzen (50) als burgemeester. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken is vrijdag akkoord gegaan met de unanieme voordracht van de gemeenteraad.
.
Door de benoeming wordt Barendrecht (40.000 inwoners) de grootste Nederlandse gemeente met een staatkundig gereformeerde eerste burger.
.
Van Belzen is nu nog burgemeester van het veel kleinere Graafstroom in de Alblasserwaard. Hij was een van de vijftien sollicitanten voor de opvolging van de huidige burgemeester M. van der Wouw (CDA). Die gaat met pensioen.
.
De benoeming van Van Belzen is niet onomstreden. Zo stuurde voormalig wethouder D. Vermaat (PvdA) een brief aan de gemeenteraad van Barendrecht met een oproep de kandidatuur van Van Belzen af te wijzen. In de brief verweet hij de SGP fundamentalistische en theocratische trekjes.
.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken maakte vrijdag nog twee benoemingen van burgemeesters bekend. In Bloemendaal neemt W. de Gelder (47, GroenLinks) op 15 juni het stokje over van L. Snoeck-Schuller (VVD), die met pensioen gaat. De Gelder is nu nog dagelijks bestuurder van de deelgemeente IJsselmonde (Rotterdam). Makelaar en oud-lid van Gedeputeerde Staten in Friesland G. van Klaveren (53, VVD) wordt op 1 juni burgemeester van de gemeente Weststellingwerf. Hij volgt H. Heite (PvdA) op, die met pensioen gaat.
dré
--------

Credo in unum Deo
Jongere

Bericht door Jongere »

Het steekt de oud-wethouder vooral dat Van Belzen als SGP-lid de beginselen van zijn partij onderschrijft.
:, Dit vind ik een beetje dom klinken.
Lecram

Bericht door Lecram »

Onze predikant heeft een brief aan de plaatselijke krant gestuurd.

De moeder van Vermaat zit bij ons in de kerk en zijn broer is predikant. Die man schopt dat het een lieve lust is tegen zijn opvoeding.
SolaGratia
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

en zijn broer is predikant
Een broer van P. Vermaat die in Schevingen predikant was/is??:wo
RefoBaptist

Bericht door RefoBaptist »

Even op de website gekeken, is tot mijn grote verbazing het gastenboek gesloten:

rede:

In verband met de vervuilende reacties is het gastenboek gesloten.

Vreemd!!

Gr. Erik
Mariken

Bericht door Mariken »

Iemand vanavond het 8-uur journaal gezien? kwam deze kwestie ook in voor. Op een zeer onbeschofte manier.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door RefoBaptist
Even op de website gekeken, is tot mijn grote verbazing het gastenboek gesloten:

rede:

In verband met de vervuilende reacties is het gastenboek gesloten.

Vreemd!!

Gr. Erik
Helemaal niet vreemd. ZO werkt de "vrijheid van meningstuiting" in sommige kringen. Je mag alleen reageren als je een bepaalde mening hebt.

We hebben dat ook wel eens gehad met Krijtje van der Stoep, ook zo'n anti-SGP-heldin. Je mocht reageren op haar acties, mits je ze steunde. Alle OSW-reacties stonden er maar 5 minuten op!

Ook bij de Gaykrant heeft zich een keer zoiets voorgedaan. Een poll die teveel doorsloeg naar de foute kant.

En, toppunt van democratie: Toen bij de Provinciale Statenverkiezingen in Gelderland verleden jaar er teveel SGP-adviezen gegeven werden naar de zin van de demon-craten, werden de spelregels aangepast.

Ken je bovendien het verhaal van Coins for Care nog? Christenen frauderen! werd er geroepen. De uitslag viel namelijk tegen...
Egbert

Bericht door Egbert »

Een goed idee om dan voortaan meer van zulke gastenboeken e.d te vermelden zodat er meer dicht gaan.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Een goed idee om dan voortaan meer van zulke gastenboeken e.d te vermelden zodat er meer dicht gaan.
OSW-terreur op tinternet. Wow!
arend

Bericht door arend »

in internetland wordt het als onfatsoenlijk gezien om mensen op te roepen bepaalde gastenboeken, polls of andere reactiemogelijkheden te manipuleren. Waarschijnlijk ging de boel daarom op slot. (misschien ook wel vanwege bovengenoemde redenen, maar dat weet ik niet).
Het blijft niet erg chique om geestverwanten op te roepen andere sites te gaan bestoken met reacties. Dat 'hoort' gewoon niet, hoe verwerpelijk de inhoud van die pagina dan ook is.

Daarnaast zou ik ook niet teveel waarde hechten aan de acties die in Barendrecht lopen. Ik heb inmiddels begrepen dat de betreffende initiator op dit gebied niet helemaal "toerekeningsvatbaar" is, om het maar zo te zeggen.
Plaats reactie