Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

ejvl

Re: Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door ejvl »

In Noord Korea worden al jarenlang duizenden christenen in concentratiekampen opgesloten, gemarteld, vermoord, complete families uitgeroeid.
Wat te denken van Somalie, Irak, Syrie, Afghanistan? (Top 5 van Open Doors) Dat is vele malen erger...

Dit komt dichterbij, het zijn praktisch onze buren.

Destijds met het vermoorden (onthoofden) van de journalist(en) was er veel minder aandacht...
De wereld staat al lang in brand, al veel langer als wij denken.

En heeft al vaak in brand gestaan in het verleden, wat te denken van de brandstapels? Het keizerrijk Rome? De martelaren? De kruistochten?

Vergeleken met andere landen/werelddelen en eerdere tijden leven wij nog in complete vrijheid
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:In Noord Korea worden al jarenlang duizenden christenen in concentratiekampen opgesloten, gemarteld, vermoord, complete families uitgeroeid.
Wat te denken van Somalie, Irak, Syrie, Afghanistan? (Top 5 van Open Doors) Dat is vele malen erger...
Dit komt dichterbij, het zijn praktisch onze buren.
Destijds met het vermoorden (onthoofden) van de journalist(en) was er veel minder aandacht...
De wereld staat al lang in brand, al veel langer als wij denken.
En heeft al vaak in brand gestaan in het verleden, wat te denken van de brandstapels? Het keizerrijk Rome? De martelaren? De kruistochten?
Vergeleken met andere landen/werelddelen en eerdere tijden leven wij nog in complete vrijheid
Ik ben bang dat de oordelen van de Heere laag hangen, lager dan ooit.
Ik ben al jaren donateur van Open Doors en ken die verschrikkelijke verhalen.
Hier in het westen is kerkverlating, God wordt openlijk bespot, genegeerd en Hij is geen machteloos toeschouwer!
Ik heb het gevoel dat Hij nu spreekt tot ons, door al deze gebeurtenissen.

Daarom vind ik zo'n samenkomst op een plein nogal zinloos.
Wat zijn wij nou waard met een pennetje?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jongere

Bericht door Jongere »

Het zou wel eens waar kunnen zijn dat dit geweld heel dicht bij kan komen.
Laten we niet rusten totdat we Paulus na kunnen 'spellen':

Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard?
(Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.)
Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.

Paulus zegt niet dat het geweld ons voorbij zal gaan. Wie in Christus is, moet rekenen op wat Hij ons heeft gezegd: Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen.
Maar dit is absoluut niet het ergste wat ons kan overkomen! Het ergste wat ons kan overkomen is dat we lauwe christenen zijn, tegen wie Christus zegt dat Hij ons uit Zijn mond zal spuwen. Het is wezenlijk erger om aan de kant van het kwaad te staan dan te worden geacht als een schaap ter slachting.
Ik besef hoe grote woorden dat allemaal zijn. Ik durf niet te zeggen of ik dat kan blijven zeggen als de vervolging hier is. Tegelijk is het de enige richting die het Woord ons wijst. Onze legers zijn noodzakelijk en kunnen veel, maar dit probleem van het hart kunnen zij niet oplossen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:
Luther schreef: Maar waarom ben je bang?
Ik ben bang dat het onbeheersbaar wordt en we in Openbaring terecht zijn gekomen.
Bang niet alleen voor mezelf, maar ook voor degenen die me lief en dierbaar zijn.
Ik ben nooit eerder zo bang geweest. Maar als je nu de beelden op NOS.nl bekijkt, wie zou dan niet vrezen?
De daders zijn emotieloos, lees ik steeds opnieuw en dat maakt het zo eng.
Mhh... laten we wel een beetje nuchter blijven. Er is een vreselijke aanslag gepleegd, zeker. Er is nu een gijzeling gaande in een Joodse winkel. Ik doe niets af aan de ernst van wat er gaande is, maar wat Boko Haram betreft, en IS: dat is allemaal vele malen erger! Het dreigingsniveau in NL is niet verhoogd, maar al meer dan twee jaar 'substantieel'. Dat betekent dat dit precies in dat beeld past.
En ja, er kan elke dag wat gebeuren. Maar de kans dat je door een verkeersongeval getroffen wordt, is nog steeds veel groter.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:Daarom vind ik zo'n samenkomst op een plein nogal zinloos.
Wat zijn wij nou waard met een pennetje?
Ik zou er sowieso niet heengaan, want ik wil niet vanwege die barbaarse daad opeens me vereenzelvigen met de satirische tekenaars, die ook het christelijk geloof bespot hebben.
De vrije en open en democratische samenleving waar nu iedereen de loftrompet over opsteekt, heeft anno 2015 ook veel anti-christelijke kanten. Zie de blog van Koert van Bekkum: http://www.refdag.nl/opinie/er_staat_wa ... l_1_882413

En verder geheel eens met Jongere!
Laatst gewijzigd door Luther op 09 jan 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:
Luther schreef: Maar waarom ben je bang?
Ik ben bang dat het onbeheersbaar wordt en we in Openbaring terecht zijn gekomen.
Bang niet alleen voor mezelf, maar ook voor degenen die me lief en dierbaar zijn.
Ik ben nooit eerder zo bang geweest. Maar als je nu de beelden op NOS.nl bekijkt, wie zou dan niet vrezen?
De daders zijn emotieloos, lees ik steeds opnieuw en dat maakt het zo eng.
Mhh... laten we wel een beetje nuchter blijven. Er is een vreselijke aanslag gepleegd, zeker. Er is nu een gijzeling gaande in een Joodse winkel. Ik doe niets af aan de ernst van wat er gaande is, maar wat Boko Haram betreft, en IS: dat is allemaal vele malen erger! Het dreigingsniveau in NL is niet verhoogd, maar al meer dan twee jaar 'substantieel'. Dat betekent dat dit precies in dat beeld past.
En ja, er kan elke dag wat gebeuren. Maar de kans dat je door een verkeersongeval getroffen wordt, is nog steeds veel groter.
Inmiddels wordt het plein en gebouwen rond de Eiffeltoren ontruimd en een bekende straat met joods eetcafeetjes, eveneens.

Het gaat niet over het feit dat je evengoed aan een ongeluk kan overlijden, maar over het huiveringwekkende gevaar dat wij allen in de greep van een monster zijn.
En niet alleen in Parijs!
En nu zijn we zogenaamd allen één, maar dat werd in de jaren 30 ook beweerd.
Terwijl veel Nederlanders verraden werden door hun eigen landgenoten.

Wie zegt ons dat de gematigde moslims zo gematigd blijven?
Vandaag oproep tot gebed in moskee in Rotterdam Zuid, deze was open voor de media.
refo

Bericht door refo »

Wordt er niet een beetje teveel drukte gemaakt?
Er sterven dagelijks mensen aan gewelddaden. Nu zijn het er een keer twaalf tegelijk. Erg genoeg, maar waarom is dit nu zo eindtijdachtig?

Meteen gaat het in het nieuws nergens anders meer over. Binnenkort zullen de daders wel in een vuurgevecht sneuvelen.
En dan gaan we de vrijheden van burgers weer verder beperken.

Charlie Hebdo is een blad! Ranzigheid der ranzigheden. Oplage enkele tienduizenden. Het volgende nummer krijgt een oplage van 1 miljoen exemplaren. Het lijkt op deze manier wel een publiciteitsstunt. Ranziger dan ranzig nog wel. Het past dus wel bij dit blad.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Wordt er niet een beetje teveel drukte gemaakt?
Door wie, al die soldaten die op de been zijn?
refo schreef:Er sterven dagelijks mensen aan gewelddaden. Nu zijn het er een keer twaalf tegelijk. Erg genoeg, maar waarom is dit nu zo eindtijdachtig?
Je vergeet de andere mensen gemakshalve die momenteel gegijzeld worden?
refo schreef:Meteen gaat het in het nieuws nergens anders meer over. Binnenkort zullen de daders wel in een vuurgevecht sneuvelen.
Ach ja en dan is alles voorbij.
refo schreef:En dan gaan we de vrijheden van burgers weer verder beperken.
Waar worden wij momenteel in beperkt volgens jou?
refo schreef:Het lijkt op deze manier wel een publiciteitsstunt.
Deze opmerking laat ik voor jouw rekening, maar ik vind hem zeer ongepast.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:Inmiddels wordt het plein en gebouwen rond de Eiffeltoren ontruimd en een bekende straat met joods eetcafeetjes, eveneens.
Rond de Eiffeltoren is alles weer vrijgegeven: vals alarm. Rond de Joodse eetcafeetjes zijn de straten afgesloten; niets ontruimd. alles is gewoon dicht, want het is sabbat.
Het gaat niet over het feit dat je evengoed aan een ongeluk kan overlijden, maar over het huiveringwekkende gevaar dat wij allen in de greep van een monster zijn.
En niet alleen in Parijs!
En nu zijn we zogenaamd allen één, maar dat werd in de jaren 30 ook beweerd.
Terwijl veel Nederlanders verraden werden door hun eigen landgenoten.
Sorry, maar wij zijn niet in de greep van een monster. Hooguit is er een groep gestoorde gekken die ons bang willen maken.
Wie zegt ons dat de gematigde moslims zo gematigd blijven?
Dit onderbuikpraat a la Wilders. Kijk even het begin van het programma Jinek na van dinsdag (dus nog voor de aanslag) en luister naar wat die imam daar zegt. Luister ook nog even naar wat (moslim!)burgemeester Ahmed Aboutaleb in Nieuwsuur zei op 7 jan en gisteren speechte bij de demonstratie gisteren.
Vandaag oproep tot gebed in moskee in Rotterdam Zuid, deze was open voor de media?
Insinuatie. Was je erbij? Zijn al onze kerkdiensten open voor de media?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Wordt er niet een beetje teveel drukte gemaakt?
Er sterven dagelijks mensen aan gewelddaden. Nu zijn het er een keer twaalf tegelijk. Erg genoeg, maar waarom is dit nu zo eindtijdachtig?

Meteen gaat het in het nieuws nergens anders meer over. Binnenkort zullen de daders wel in een vuurgevecht sneuvelen.
En dan gaan we de vrijheden van burgers weer verder beperken.

Charlie Hebdo is een blad! Ranzigheid der ranzigheden. Oplage enkele tienduizenden. Het volgende nummer krijgt een oplage van 1 miljoen exemplaren. Het lijkt op deze manier wel een publiciteitsstunt. Ranziger dan ranzig nog wel. Het past dus wel bij dit blad.
Helemaal mee eens!
Beide gijzelingen zijn inmiddels door de politie met geweld beëindigd.
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:Inmiddels wordt het plein en gebouwen rond de Eiffeltoren ontruimd en een bekende straat met joods eetcafeetjes, eveneens.
Rond de Eiffeltoren is alles weer vrijgegeven: vals alarm. Rond de Joodse eetcafeetjes zijn de straten afgesloten; niets ontruimd. alles is gewoon dicht, want het is sabbat.
Dit was in het NOS nieuws!
Luther schreef:Dit onderbuikpraat a la Wilders. Kijk even het begin van het programma Jinek na van dinsdag (dus nog voor de aanslag) en luister naar wat die imam daar zegt. Luister ook nog even naar wat (moslim!)burgemeester Ahmed Aboutaleb in Nieuwsuur zei op 7 jan en gisteren speechte bij de demonstratie gisteren.
Ik heb geen behoefte aan mevrouw Jinek en haar praatprogramma.
Wat burgemeester Aboutaleb zegt, volg ik altijd al op de voet.
Luther schreef:Insinuatie. Was je erbij?
De moskee was vrijdag open voor de media. Tien kranten en omroepen maakten daar gebruik van. Na de aanslagen hechten moslims in Nederland eraan ''zo open mogelijk in de samenleving te staan''; daarom is tot de uitnodiging besloten, aldus Jacob van der Blom van het Contactorgaan Moslims en Overheid na afloop van het vrijdaggebed.
bron:RTV rijnmond.nl
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Inmiddels zijn beide gijzelingen afgelopen; daders zijn allen gedood; gegijzelden allen in leven.
Bron: Le Monde

France24.com zegt echter dat er 6 doden zijn; NOS spreekt over 1 dode.

18.01: ANP-persalarm: RTR: VIER GIJZELAARS JOODSE SUPERMARKT PARIJS OM HET LEVEN GEKOMEN
Laatst gewijzigd door Luther op 09 jan 2015, 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:
Luther schreef:
Dit was in het NOS nieuws!
Kan wezen, maar je moet meer bronnen in de gaten houden. BNR-liveblog, RTL, France24.com, etc.
Luther schreef:Dit onderbuikpraat a la Wilders. Kijk even het begin van het programma Jinek na van dinsdag (dus nog voor de aanslag) en luister naar wat die imam daar zegt. Luister ook nog even naar wat (moslim!)burgemeester Ahmed Aboutaleb in Nieuwsuur zei op 7 jan en gisteren speechte bij de demonstratie gisteren.
Ik heb geen behoefte aan mevrouw Jinek en haar praatprogramma.
Wat burgemeester Aboutaleb zegt, volg ik altijd al op de voet.
Bij mw. Jinek zat een verlichte imam.
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef: Dit was in het NOS nieuws!
Kan wezen, maar je moet meer bronnen in de gaten houden. BNR-liveblog, RTL, France24.com, etc.
[/quote]

Vaak volg ik CNN, of BBC, maar vandaag niet.
Luther schreef:Bij mw. Jinek zat een verlichte imam.
Aha, dat was op dinsdag, haar 2e dag zei je?
Heb je de kritiek op haar gelezen? En dan het verschil met de uitzending van gisteravond?

Maar dit verder terzijde, ik zou wel kijken als het bijvoorbeeld Sven Kockelmann was geweest, of P&W gezamenlijk.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wat een onzin, het ging mij om het feit dat je niet zomaar kunt zeggen: Hoe lang blijven gematigde moslims nog gematigd. Er zat n.b. een dergelijke imam bij mw. Jinek. Moslims zijn de grootste slachtoffers van al dit gedoe.
Plaats reactie