Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

-DIA-

Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door -DIA- »

Een kalifaat... Een antichristelijk, een antisemitisch bolwerk... Het lijk met een grote snelheid
verwerkelijkt te worden. Wat heeft dat ons te zeggen. Of heeft ons dat niets te zeggen, en
zitten wij veilig in onze kerkjes?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nogal wat gaande is... Als ik me niet vergis.
Maar ja, men zegt altijd dat ik een zwartkijker ben en nogal eens spoken zie als het om zulk soort
zaken gaat. Realiteitszin wenst men, en geen spoken.

Daarom zou ik het forum er wel eens wat over horen zeggen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Cremar

Re: Een Kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door Cremar »

Misschien wordt daar het antichristelijke rijk gevestigd? Ooit gehoord van het Herstelde Romeinse Rijk? Ik kijk met belangstelling toe.

Hier een link: http://www.bijbelengeloof.com/index.php ... &Itemid=90

Hier een uitleg over de twee beesten.
https://www.youtube.com/watch?v=T4zypc4 ... Vw&index=6
https://www.youtube.com/watch?v=eSzxtcY ... posDLn8GVw
Rijssen

Bericht door Rijssen »

-DIA- schreef:Een kalifaat... Een antichristelijk, een antisemitisch bolwerk... Het lijk met een grote snelheid
verwerkelijkt te worden. Wat heeft dat ons te zeggen. Of heeft ons dat niets te zeggen, en

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nogal wat gaande is... Als ik me niet vergis.
Maar ja, men zegt altijd dat ik een zwartkijker ben en nogal eens spoken zie als het om zulk soort

Dia, heb het een aantal jaren geleden ook al voorspeld hier op het refoforum, maar dan word je voor xenofoob uitgemaakt.
Islam is maar op één ding uit, en dat is een groot moslimkalifaat.
Een gematigde islam bestaat niet, vroeg of laat staan ze allemaal achter hun broeders.
Stapje voor stapje dringen ze door tot hoge posities, en steeds meer dringen ze ons hun wil op.
Binnen nu en een paar jaar gaan de Christelijke feestdagen verdwijnen en komen er andere feestdagen in de plaats.
Droevig dat zoveel mensen het nog niet (willen) zien.
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Eigenlijk is het zaak om zo veel mogelijk mensen van dat volk te winnen voor de eeuwigheid. Reik jij je hand uit naar je (spreekwoordelijke) Turkse buurman, Rijssen? (want we weten wel dat er ook in Rijssen Turken wonen, vrij veel ook nog). Leen je hem je heggenschaar indien gevraagd, toon jij hem het evangelie door een godzalige levenswandel? Of groet je hem niet en kijk je de andere kant op (het is tenslotte 'de vijand' :bobo )?

Vaak zijn moslims eigenlijk makkelijker te spreken over het christendom, dan de gemiddelde niet-religieuze Nederlander. Zij hebben in ieder geval Isa (Jezus), helaas niet als Verlosser en Middelaar maar op zijn minst als Profeet. Misschien zijn dezen wel gemakkelijker te oogsten. Laten we dat niet allemaal collectief liggen?
Rijssen

Bericht door Rijssen »

sirdanilot schreef:Eigenlijk is het zaak om zo veel mogelijk mensen van dat volk te winnen voor de eeuwigheid. Reik jij je hand uit naar je (spreekwoordelijke) Turkse buurman, Rijssen? (want we weten wel dat er ook in Rijssen Turken wonen, vrij veel ook nog). Leen je hem je heggenschaar indien gevraagd, toon jij hem het evangelie door een godzalige levenswandel? Of groet je hem niet en kijk je de andere kant op (het is tenslotte 'de vijand' :bobo )?

Vaak zijn moslims eigenlijk makkelijker te spreken over het christendom, dan de gemiddelde niet-religieuze Nederlander. Zij hebben in ieder geval Isa (Jezus), helaas niet als Verlosser en Middelaar maar op zijn minst als Profeet. Misschien zijn dezen wel gemakkelijker te oogsten. Laten we dat niet allemaal collectief liggen?
Mensen uit Rijssen groeten hun buren allemaal hoor. :) En ja ik heb toevallig ook nog een turkse buurman.
Aardige mensen hoor, maak er geregeld praatje mee, en ja je hebt gelijk over het spreken over Christendom (is ook niet zo makkelijk om over te beginnen)
Ken ook wel behoorlijk wat Turkse mensen hier, op een paar mensen na allemaal behoorlijk verwesterd, Veel ervan moeten zelfs niet van extremisme hebben.
En spreken afschuw uit over Erdogan en zn islamisering.
Maar ken ook wel andere voorbeelden hier uit Rijssen die niet aangepast of verwesterd zijn.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bij mij wonen ook Turken rondom, en heel lieve mensen hoor! Niet racistisch worden!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Rijssen schreef:
-DIA- schreef:Een kalifaat... Een antichristelijk, een antisemitisch bolwerk... Het lijk met een grote snelheid

Dia, heb het een aantal jaren geleden ook al voorspeld hier op het refoforum, maar dan word je voor xenofoob uitgemaakt.
Islam is maar op één ding uit, en dat is een groot moslimkalifaat.
Een gematigde islam bestaat niet, vroeg of laat staan ze allemaal achter hun broeders.
Stapje voor stapje dringen ze door tot hoge posities, en steeds meer dringen ze ons hun wil op.
Binnen nu en een paar jaar gaan de Christelijke feestdagen verdwijnen en komen er andere feestdagen in de plaats.
Droevig dat zoveel mensen het nog niet (willen) zien.
Nee dat heb ik niet voorspeld. Velen zagen dat ook wel. Velen wilden het ook niet zien. Maar het was wel aan zien te komen, dat er wat ging gebeuren, lettende op de tekenen der tijden. Wat het uiteindelijk wordt kunnen we niet zeggen. We hebben alleen zien op de tekenen. en hoe zich die ontwikkelen. Daar hebben we op te letten.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Bij mij wonen ook Turken rondom, en heel lieve mensen hoor! Niet racistisch worden!
Dan was Luther wel anders. Die dichtte:

Erhalt uns, Herr, bei deinem Wort
Und steur des Papsts und Türken Mord,
Die Jesum Christum, deinen Sohn,
Wollen stürzen von deinem Thron!

Maar goed, vertalers en herdichters van dit lied hebben de Turken er maar snel uit wegvertaald ;)
~~Soli Deo Gloria~~
refo

Bericht door refo »

Waar hebben jullie het over?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Waar hebben jullie het over?
Over de tekenen der tijden dacht ik. Of ging het nu ineens over je Turkse buurman?
Het is hier niet altijd even duidelijk waarheen het gesprek zich wendt of keert.
ejvl

Bericht door ejvl »

Rijssen schreef: Aardige mensen hoor, maak er geregeld praatje mee, en ja je hebt gelijk over het spreken over Christendom (is ook niet zo makkelijk om over te beginnen).
Waarom niet?
Goedemorgen buurman, hoe gaat het ermee? Ik heb een vraag aan u, kent u Jezus Christus? Hij is naar deze wereld gekomen voor mensen zoals u en ik.
Enzovoorts.
refo

Bericht door refo »

DIA spreekt vaak in cryptogrammen. Ik dacht dat hij met 'kalifaat aan de grenzen van Europa' ons NL bedoelde.
Ik hoorde vanmorgen dat er krachten bezig zijn die een kalifaat van Marokko tot de Philippijnen wil vormen. Dat wil dus zeggen: min of meer grenzend aan Europa. Zolang ze daar maar blijven is dat prima.

Europa had Gadaffi moeten helpen, niet zijn bestrijders.
Amerika had Saddam Hoessein moeten laten zitten.
Het is te hopen dat de rebellen in Syrie niet de macht krijgen.
Die Islamitische lente is niet zo rooskleurig als wordt gedacht. Voor de mensen daar dan, voor ons maakt het geen verschil.
sirdanilot

Re: Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door sirdanilot »

Ik denk dat je zeker kunt stellen dat de Amerikaanse interventies niet echt heel slim waren, op zijn zachtst gezegd. Maar dat komt vooral omdat ze vooral door olie zijn gemotiveerd en niet om de mensen daar. Dat het verschrikkelijke Saddam Hoessein regime weg is, daarvan kun je niet met droge ogen beweren dat dat nadelig is, integendeel, en hetzelfde geldt voor de Taliban. Maar hoe men vervolgens met de situatie is omgegaan...
refo

Re: Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door refo »

sirdanilot schreef:Ik denk dat je zeker kunt stellen dat de Amerikaanse interventies niet echt heel slim waren, op zijn zachtst gezegd. Maar dat komt vooral omdat ze vooral door olie zijn gemotiveerd en niet om de mensen daar. Dat het verschrikkelijke Saddam Hoessein regime weg is, daarvan kun je niet met droge ogen beweren dat dat nadelig is, integendeel, en hetzelfde geldt voor de Taliban. Maar hoe men vervolgens met de situatie is omgegaan...
Het verschrikkelijke bewind is weg? En wat kwam er voor in de plaats?
In die landen is het al eeuwen zo: als je de sjeik tegenkomt heb je pech. Kans van 1 op 100 dat je het overleeft.
Niet fijn, maar men was dat zo gewend.

Olie is voor de VS nu geen issue meer, de wereld zit met de brokken.

Afganistan wordt binnenkort weer gewoon een grote bende, zoals ook zij dat al gewend zijn.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:DIA spreekt vaak in cryptogrammen. Ik dacht dat hij met 'kalifaat aan de grenzen van Europa' ons NL bedoelde.
Ik hoorde vanmorgen dat er krachten bezig zijn die een kalifaat van Marokko tot de Philippijnen wil vormen. Dat wil dus zeggen: min of meer grenzend aan Europa. Zolang ze daar maar blijven is dat prima.

Europa had Gadaffi moeten helpen, niet zijn bestrijders.
Amerika had Saddam Hoessein moeten laten zitten.
Het is te hopen dat de rebellen in Syrie niet de macht krijgen.
Die Islamitische lente is niet zo rooskleurig als wordt gedacht. Voor de mensen daar dan, voor ons maakt het geen verschil.
Ze doen het ook allemaal verkeerd hè?
Plaats reactie