Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

-DIA-

Re: Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door -DIA- »

alexv schreef:
-DIA- schreef:
alexv schreef:Wat we eigenlijk allemaal weten wordt hier nog even op een rij gezet http://eunmask.wordpress.com/2014/06/17 ... ingepland/
Vreemd... heel vreemd zelfs. Weinig vertrouwen in deze schrijfsels.
Ik denk dat het meer een fanatieke anti-islamsite is dan werkelijk verantwoorde informatie.

Jij denkt, maar wat is er nu feitenlijk onwaar aan deze lijst met argumenten? Hier wordt een lijst met feiten gegeven en wat klopt er nu niet aan deze lijst?

Je gaat me toch niet vertellen dat je ook een ontkenner bent? Jij hebt dit topic gestart.
Ik zie het gevaar wel, maar moeten we dat bestrijden, zoals dat op deze site gebeurt? Daar wordt het hele
verschijnsel van de islamisering als het ware losgekoppeld van de tijd waarin we leven, de tijd van de secularisatie.
Waarin alles gaat wankelen en allerlei machten winnen. Dat kan grote onrust geven, maar we geloven
toch ook dat er niets bij geval gebeurt. Als we de islamisering bezien vanuit het Bijbelse denken dan kunnen we vrezen voor vervolging.
Maar niet van de islam op zich een punt te maken. Dit staat alles in de context van onze verheidenste wereld in West-Europa, of wellicht geheel Europa.

Denk aan de tijd van de Richteren. Als het volk afweek werd het benauwd en verdrukt door de vijanden van
het volk. God zond toen nog de richters die Hij gebruikte om het volk terug te doen keren. Daar zien we in
deze tijden niet zo veel van. Men ziet het probleem ook als een probleem dat de wereld dwars zit in hun
uitleving, en dat brengt veel meer in beweging als dat het enkel de kerk vervolgde.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Djossie

Bericht door Djossie »

eilander schreef:Welkom, @Djossie...

Het valt me op in jouw reactie en in die van anderen dat er meer en meer wordt uitgegaan van gelijkschakeling van godsdiensten in het openbare leven. Ik snap de politieke realiteit en vind ook dat hier behoedzaam mee omgegaan moet worden. Maar voor je het weet, gaan we ervan uit dat alle godsdiensten gelijk zijn.

En onderwijl gooien we onze joods/christelijke wortels ook nog even de kliko in. Als we notabene les van een jihadist op een openbare school gaan gelijkschakelen met Bijbels onderwijs op een openbare school, zijn we toch echt ver van de Bijbelse werkelijkheid af!

Overigens terecht als je feitelijke onjuistheden, zoals in Utrecht, corrigeert. Maar verder ben ik het nogal met je oneens. De God van de Bijbel is de enige God en Hij is een jaloers God op Zijn eer.
Opzich ben ik het met je eens. Ik ben ook niet van plan om de Islam goed te praten, maar hier in Nederland, zijn de dingen in het artikel volgens mij geen islamisering. Maar volgens onze (voor een groot deel weinig religieuze en niet christelijke) overheid maken de dingen die ik in een eerdere reactie schreef geen verschil. Voor ons wel. Dus zijn er mensen, zoals de schrijver van het artikel, die op elk klein dingetje inspelen en het islamisering noemen.

Ik weet dat ik mijn ogen niet moet sluiten voor de werkelijkheid. De kerken lopen nog steeds leeg, er zijn steeds minder mensen die zich christen noemen. Maar het lijkt me niet juist om het grote gevaar alleen in de Islam te zoeken. Zit dat gevaar niet ook juist in het atheïsme, het ietsisme, allerlei beweging zoals new-age en allerlei mensen die zich nog wel christen noemen, maar die er beslist niet-Bijbelse principes op nahouden. Persoonlijk denk ik dat het subtiele gevaar, veel en veel groter is. Dat komt binnen in veel wat je op internet leest. Het komt binnen via kranten, huis-aan-huis-blaadjes, medestudenten, collega's een weet ik veel op welke manier nog meer, dat beïnvloedt mij in elk geval meer, dan de Islam. Dat weet ik zeker.
Gebed zou onze eerste bron moeten zijn, niet onze laatste toevlucht.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

alexv schreef:Mannetje, je bent toch wel met me eens dat vanuit de politiek er veel toegeefelijker gereageerd wordt op de eisen van de Moslims als op de wensen van Christelijk Ned. Dit tot grote ergenis van vele.

Je laaste opmerking geeft duidelijk aan dat dat een conflict geeft Christendom en een multie samenleving. Je kunt nooit voor vrijheid van Islam zijn. Dat moet je bestrijden het is een valse godsdienst.
Wat betreft het eerste: ik zie inderdaad dat er in de samenleving meer en meer met moslims gerekend wordt en minder met christenen. Toch vind je in de samenleving veel meer sporen van het christendom dan van de islam, denk aan de feestdagen. Maar de grootste verandering is in de richting van het seculaire, niet in de richting van een kalifaat.
Wat betreft het tweede: Tot op zekere hoogte ben ik voor vrijheid van godsdienst. Haat prediken gaat te ver, maar iemand verbieden in allah te geloven ook.
- Niet meer zo actief -
alexv

Bericht door alexv »

Secularisatie heeft er zeker mee te maken. Het geeft meer ruimte aan de Islam om zich te ontplooien. Daarbij komt dat het zich superieur achten boven alle godsdiensten en beschavingen van de Islam er veel meer bereikt wordt. Het is ook hun doel om de hele wereld in de armen van de profeet te brengen en alle middelen zijn geoorloofd. Moorden, stelen liegen verkrachten noem maar op. En deze verderfelijke idiologie moet krachtig bestreden worden.

Mannetje schreef:
alexv schreef:Mannetje, je bent toch wel met me eens dat vanuit de politiek er veel toegeefelijker gereageerd wordt op de eisen van de Moslims als op de wensen van Christelijk Ned. Dit tot grote ergenis van vele.

Je laaste opmerking geeft duidelijk aan dat dat een conflict geeft Christendom en een multie samenleving. Je kunt nooit voor vrijheid van Islam zijn. Dat moet je bestrijden het is een valse godsdienst.
Wat betreft het eerste: ik zie inderdaad dat er in de samenleving meer en meer met moslims gerekend wordt en minder met christenen. Toch vind je in de samenleving veel meer sporen van het christendom dan van de islam, denk aan de feestdagen. Maar de grootste verandering is in de richting van het seculaire, niet in de richting van een kalifaat.
Wat betreft het tweede: Tot op zekere hoogte ben ik voor vrijheid van godsdienst. Haat prediken gaat te ver, maar iemand verbieden in allah te geloven ook.
Dat je veel meer sporen van het Christendom vind komt doordat het veel ouder is. Onze samenleving is/was er op gebouwd. Maar wat je nu ziet dat het Christendom gaat toegeven aan de Islam en dat is erg kwalijk want van toegeven komt uiteindelijk opgeven.
Djossie

Bericht door Djossie »

alexv schreef:Secularisatie heeft er zeker mee te maken. Het geeft meer ruimte aan de Islam om zich te ontplooien. Daarbij komt dat het zich superieur achten boven alle godsdiensten en beschavingen van de Islam er veel meer bereikt wordt. Het is ook hun doel om de hele wereld in de armen van de profeet te brengen en alle middelen zijn geoorloofd. Moorden, stelen liegen verkrachten noem maar op. En deze verderfelijke idiologie moet krachtig bestreden worden.
Het grootste deel van de moslims zal dit absoluut niet met je eens zijn. Er is een klein deel moslimextremisten wat eigenlijk alle middelen geoorloofd vindt. Maar om nu de hele Islam over één kam te scheren, dat lijkt me niet realistisch.
Gebed zou onze eerste bron moeten zijn, niet onze laatste toevlucht.
alexv

Bericht door alexv »

Het is allemaal volgens de Koran, die geeft ruimte voor dit gedrag. Er zijn veel gematigde Moslims totdat het er op aankomt. Landen waar vroeger eigenlijk niet veel aan de hand was zijn total veranderd.

Kijk maar naar hen die vanuit NL mee gaan vechten in een gematigde omgeving opgegroeid en zie wat ze doen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ja er zijn ook Christenen die praten alsof ze Moslims het land uit willen zetten, uit publieke functies willen weren enz.

Zoals ik al aangaf zijn er ook landen met een duidelijke moslim meerderheid waar de gematigde moslims het nog steeds voor het zeggen hebben, na democratisch gekozen te zijn. Denk hierbij aan Indonesie.
Er is veel mis in sommige moslimlanden, soms gaat het om religie, soms niet.
Zo is er ook wel het een en ander mis in landen met een Christenmeerderheid. Denk aan Rwanda waar niet zo lang geleden een genocide was.

Natuurlijk moeten we zaken benoemen die fout zijn. Ook als het religieus geinspireerd is. Echter wat jij doet via je links is klagen over Moslims die vrijheid van Godsdienst hebben in Nederland en waarmee mensen rekening houden, of Moslims die publieke functies hebben. Hierbij lijkt de motivatie niet (zoals bij Eilander) de eer van God die wordt aangetast door een valse religie, maar eerder de angst voor de Moslims zelf, waarbij waar nodig de moslims in een hokje worden gestopt, als zijnde allemaal in principe onbetrouwbaar en geweldadig. En voor het gemak worden de Marrokaanse hangjongeren die nooit een moskee van binnen zien ook maar als represantieve moslims gezien.
Ik ben het ook niet helemaal met Eilander eens, maar jij gaat echt een paar stappen verder.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Panny

Bericht door Panny »

-DIA- schreef:Een kalifaat... Een antichristelijk, een antisemitisch bolwerk... Het lijk met een grote snelheid
verwerkelijkt te worden. Wat heeft dat ons te zeggen. Of heeft ons dat niets te zeggen, en
zitten wij veilig in onze kerkjes?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nogal wat gaande is... Als ik me niet vergis.
Maar ja, men zegt altijd dat ik een zwartkijker ben en nogal eens spoken zie als het om zulk soort
zaken gaat. Realiteitszin wenst men, en geen spoken.

Daarom zou ik het forum er wel eens wat over horen zeggen.
Wat er feitelijk plaats vind is een burgeroorlog tussen twee stromingen moslims: De soennieten en de sjiieten.
Eigenlijk vergelijkbaar met de strijd tussen Rooms katholieken en protestanten die wij uit onze geschiedenis kennen.
Ik schrik van hoe extreem gewelddadig en fanatiek de strijders van ISIS zijn. Ze hebben werkelijk hun leven over voor Allah.
En het engste is ook dat er veel strijders uit west Europa komen.
En deze fanatieke moslims zien Joden en christenen ook als hun grote vijanden.
Ik denk dat er meer sjiitische moslims hier in Nederland toch wel achter ISIS staan dan je zou denken.

De islam is een hele grote antichristelijke macht.
Menselijk gesproken staat het er heel slecht voor met de christelijke kerk in landen als Irak.
De meeste van de christenen die er nog waren zullen wel vluchten.

Wat ik bijvoorbeeld ook heel schokkend vind is dat één van de heiligste plaatsen van de islam, de koepelmoskee in Jeruzalem, staat op de plek waar vroeger de tempel, het huis van God stond.
parsifal

Bericht door parsifal »

Panny schreef: Ik denk dat er meer sjiitische moslims hier in Nederland toch wel achter ISIS staan dan je zou denken.
Ik denk dat je hier de twee stromingen binnen de Islam door elkaar haalt. ISIS is niet bepaald Sjiitisch.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Panny schreef:
-DIA- schreef:Een kalifaat... Een antichristelijk, een antisemitisch bolwerk... Het lijk met een grote snelheid
verwerkelijkt te worden. Wat heeft dat ons te zeggen. Of heeft ons dat niets te zeggen, en

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nogal wat gaande is... Als ik me niet vergis.
Maar ja, men zegt altijd dat ik een zwartkijker ben en nogal eens spoken zie als het om zulk soort

Wat er feitelijk plaats vind is een burgeroorlog tussen twee stromingen moslims: De soennieten en de sjiieten.
Eigenlijk vergelijkbaar met de strijd tussen Rooms katholieken en protestanten die wij uit onze geschiedenis kennen.
Ik schrik van hoe extreem gewelddadig en fanatiek de strijders van ISIS zijn. Ze hebben werkelijk hun leven over voor Allah.
En het engste is ook dat er veel strijders uit west Europa komen.
En deze fanatieke moslims zien Joden en christenen ook als hun grote vijanden.
Ik denk dat er meer sjiitische moslims hier in Nederland toch wel achter ISIS staan dan je zou denken.

De islam is een hele grote antichristelijke macht.
Menselijk gesproken staat het er heel slecht voor met de christelijke kerk in landen als Irak.
De meeste van de christenen die er nog waren zullen wel vluchten.

Wat ik bijvoorbeeld ook heel schokkend vind is dat één van de heiligste plaatsen van de islam, de koepelmoskee in Jeruzalem, staat op de plek waar vroeger de tempel, het huis van God stond.
De koepel op het tempelplein is geen moskee, wel een heiligdom. De moskee staat een aantal meters verderop.
En wat dat heilige plaats betreft: Jeruzalem wordt in de Koran helemaal niet een genoemd.
Panny

Bericht door Panny »

parsifal schreef:
Panny schreef: Ik denk dat er meer sjiitische moslims hier in Nederland toch wel achter ISIS staan dan je zou denken.
Ik denk dat je hier de twee stromingen binnen de Islam door elkaar haalt. ISIS is niet bepaald Sjiitisch.
Foutje! Ik bedoelde soennitische moslims.
Mister schreef: De koepel op het tempelplein is geen moskee, wel een heiligdom. De moskee staat een aantal meters verderop.
En wat dat heilige plaats betreft: Jeruzalem wordt in de Koran helemaal niet een genoemd.
Moslims geloven dat Mohammed vanaf die plaats een reis naar de hemel gemaakt heeft.
Maar er staat inderdaad niets over Jeruzalem in de koran,en het is niet bekend dat Mohammed ooit in Jeruzalem geweest is.
Waarschijnlijk is dit 'verhaal' pas veel later ontstaan.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

73% Nederlandse moslims vindt Syriëgangers 'helden'

De meeste moslims vinden dat potentiële Syrië-gangers geen strobreed in de weg moet worden gelegd. Zij willen niet dat ze preventief worden opgepakt en vervolgd. Bij terugkeer moeten de strijders weer worden opgenomen in de Nederlandse samenleving. Hun Nederlandse nationaliteit mag niet worden afgepakt.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... ers-helden

Lijkt me erg duidelijk toch?? ondanks dat je hier veel sjiieten wonen, keuren ze Isis toch niet af.
Mara

Bericht door Mara »

Wat een profetische woorden sprak jij hier DIA!
Op oudjaarsavond waren de meeste predikanten ernstig. We keken terug op een veelbewogen jaar, er was zoveel verdriet geweest.
En wat zou het nieuwe jaar ons brengen?
En dan een paar dagen later overspoelt het ons allemaal.
En nog is het einde niet, als we nu lezen dat een dader het personeel van een joodse winkel gijzelt.
Frankrijk is in de greep van de terreur, Engeland verwacht het daar ook.
Ik weet zeker dat Duitsland ook verhoogde paraatheid heeft.
Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Voor meer dan 10 mensen was het plotseling eeuwigheid geworden.

De intense haat en koelbloedigheid waarmee alles gebeurt, maakt mij heel bang.
Ik kon gisteravond niet met mijn pen in de hand op een verregend plein gaan staan.
Ik kon het echt niet.

Maar dacht later, we hadden alle kerken moeten openen, om daar een gezamenlijke bidstond te houden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:

Wat een profetische woorden sprak jij hier DIA!
Op oudjaarsavond waren de meeste predikanten ernstig. We keken terug op een veelbewogen jaar, er was zoveel verdriet geweest.
En wat zou het nieuwe jaar ons brengen?
En dan een paar dagen later overspoelt het ons allemaal.
En nog is het einde niet, als we nu lezen dat een dader het personeel van een joodse winkel gijzelt.
Frankrijk is in de greep van de terreur, Engeland verwacht het daar ook.
Ik weet zeker dat Duitsland ook verhoogde paraatheid heeft.
Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Voor meer dan 10 mensen was het plotseling eeuwigheid geworden.

De intense haat en koelbloedigheid waarmee alles gebeurt, maakt mij heel bang.
Ik kon gisteravond niet met mijn pen in de hand op een verregend plein gaan staan.
Ik kon het echt niet.

Maar dacht later, we hadden alle kerken moeten openen, om daar een gezamenlijke bidstond te houden.
Maar waarom ben je bang?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef: Maar waarom ben je bang?
Ik ben bang dat het onbeheersbaar wordt en we in Openbaring terecht zijn gekomen.
Bang niet alleen voor mezelf, maar ook voor degenen die me lief en dierbaar zijn.
Ik ben nooit eerder zo bang geweest. Maar als je nu de beelden op NOS.nl bekijkt, wie zou dan niet vrezen?
De daders zijn emotieloos, lees ik steeds opnieuw en dat maakt het zo eng.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie