NEE-campagne begonnen

Rijnmond

Bericht door Rijnmond »

Afbeelding

Deze gedachte een beetje! :D
Jelle

Bericht door Jelle »

t'Is natuurlijk wel belangrijk dat de neestemmers dus ook daadwerkelijk gaan stemmen, anders heeft het nog weinig zin.
Nee roepen maar niet stemmen is een stem voor de jastemmers.
Dus alle neestemmers toch naar de stembus.

Juist het kabinet hoopt er natuurlijk op dat velen neestemmer thuis zullen blijven.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het kabinet maakt zowiso al rare sprongen... nu willen ze, dat 60% 'nee' moet stemmen, voordat het resultaat geldig is.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Rijnmond

Bericht door Rijnmond »

Neej ik hoorde dat het CDA (vandaag) besloten had dat 55% procent (net als in Frankrijk) genoeg is.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik stem toch NEE wat het kabinet ook zegt!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
David J

Bericht door David J »

Wel ja joh, waarom zou je ook naar argumenten luisteren? Dat maakt het leven maar nodeloos ingewikkeld, niet?
:sne
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Oorspronkelijk gepost door astroguy
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Oorspronkelijk gepost door astroguy
Om maar de knuppel tussen de kippen te gooinen. Mijn JA stem is inmiddels gestuurd naar het stem bureau (zijnde de ambassade.
Tuurlijk. Jij hebt er niet de nadelen van ;)
Ik neem aan jij dan wel??
De zgn tegenstemmers lijken wij wel te weten wat ze niet willen maar op dit forum heb ik nog niet gehoord wat ze dan eigenlijk willen bereiken met hun tegenstem.
Ik kan natuurlijk niet voor alle neeërs praten, en ik weet dat de motieven verschillend zijn.

Maar voor mij geldt dat Europa prima is waar het niet gemist kan worden, zoals in grensoverschrijdende milieuproblematiek, en economische samenwerking en solidariteit prima is, maar met mijn NEE-stem wil ik een halt toeroepen aan de verdergaande politieke integratie van Europa. Wat mij betreft had de trein vóór Maastricht al mogen stoppen, maar the show had to go on. Nou, wat mij betreft gaat het doek neer. The End. This show was sponsored by yourself, especiaaly by the Dutch among us.

Het Europa van deze grondwet is beslist niet democatisch, al doet men net van wel. De perikelen rond dit referendum tonen dat weer pijnlijk aan.

Bovendien heeft men mij absoluut niet kunnen overtuigen van het nut van b.v. een Europese president.
Dit zijn toch ook argumenten, David J?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Jelle

Bericht door Jelle »

Of het nu argumenten zijn of niet maar ik ben vandaag vast gaan hamsteren, want er zal nu wel oorlog uitbreken en het licht zal ook wel uit gaan in Frankrijk.
A.S. woensdag komt er een nee van Nederland n dan zal de oorlog hier ook wel komen, volgens onze profeet Balkenende. De toekomst ziet er zwart uit, zeker nu we ons niet moeten laten beinvloeden door de Fransen. Ja we zijn een zelfstandige staat met een eigen mening en moeten onze oren niet naar het nee laten hangen van Frankrijk.

Als we ja stemmen laten we zien dat we zelfstandig en democraties kunnen zijn.

Heel eerlijk gezegt, vanuit den haag hoor ik de laatste tijd alleen maar ul verhalen.
Daar leert men hoe men zich belachelijk kan maken tegenover de gemeenschap.

Het is werkelijk banaal zoals Blkenende nu ook weer reageert en alles weer een andere draai weet te geven.

Laat de man nu gewoon eens toegeven dat we helemaal niet op een verenigd europa zitten te wachten en dat we het zelf best zelf afkunnen zonder al die grootspraak van de EU.

Politiek is vreemd maar laten we ons daar nu maar niet druk over maken, we krijgen het nu al druk genoeg met de voorbereidigen om een oorlog te overleven.
aorta

Bericht door aorta »

Ergens (EP) werd gesteld:
Bij een Frans NON heeft Europa een probleem.
Bij een Nederlands NEE heeft Nederland een probleem.
Moet ik dan nog voor deze grondwet stemmen?
Jelle

Bericht door Jelle »

Volgens mij gewoon tegen stemmen.
Zoals het nu functioneerd gaat het ook goed en we moeten uitkijken om ons zelf niet geheel buitenspel te zetten, zodat anderen het voor het zeggen gaan krijgen in Nederland.
Een groot europa is niet gewenst en niet eens nodig.
Unionist

Bericht door Unionist »

Lassie

Bericht door Lassie »

En als het Nee wordt, dan in nov. weer stemmen? (raar hoor).
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
En als het Nee wordt, dan in nov. weer stemmen? (raar hoor).
Ik heb een beter voorstel: we laten het lot bepalen.

We gooien een dobbelsteen op en als het 1,2,3,4 of 5 wordt, zeggen we ja. Wordt het 6 dan mogen we nog een keer gooien.

Zo werkt de Europese democratie ook ongeveer.
Rijnmond

Bericht door Rijnmond »

Haha, laten we dr eerst maar voor zorgen dat we morgen met z'n allen tegen stemmen. ;)
refo

Bericht door refo »

Als we 'ja' stemmen, mogen we toch ook wel in november weer?

Of snap ik nu iets niet?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie