NEE-campagne begonnen

Unionist

NEE-campagne begonnen

Bericht door Unionist »

Afbeelding
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
David J

Bericht door David J »

He, gek, een goed pro-argument op een anti-grondwet poster...

Effe serieus. Dit is een hele slechte poster, omdat-ie twee discussies door elkaar haalt, veronderstelt dat de euro een mislukking is en er bovendien vanuit gaat dat mensen die tegen de euro zijn, ook tegen de grondwet zijn en vice versa.

Als het anti-kamp beter niet weet...
jan03

Bericht door jan03 »

Wellicht zijn er ook nog mensen die tegen het middel referendum als zodanig zijn..

:t
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

David of het helemaal correct is weet ik niet, maar de vraag of de bevolking de Euro wilde is nooit aan die bevolking voorgelegd. Ook leeft er rondom de Euro veel negatief sentiment. Alles is duurder geworden, de inflatiecijfers ten spijt. Natuurlijk komt niet alles op conto van de Euro, maar ja de meeste mensen willen simpel redeneren. Zoals een aantal jaren terug betaalde ik zo rond de 150 - 200 gulden voor mijn Nutsvoorzieningen, nu hetzelfde bedrag in euros. Dat dit oa. te maken heeft met de sterke stijging van de olieprijs zal waar zijn [is evengoed diefstal], maar zo redeneert de burger niet.

De grondwet van ons allemaal? Van ons allemaal? Van wie dan? Van een clubje elitaire bestuurders die hoog in een ivoren toren ellenlang hierover vergaderen op kosten van de burger?

Een grondwet van ons allemaal? Met voorbijgaan van onze christelijke fundamenten? Natuurlijk heeft de secularisatie toegeslagen, maar daarmee is het fundament nog niet weg. Iemand anders schreef hierover dat wanneer hij reisde van Noorwegen tot in Spanje hij niets anders tegenkwam dan sporen van het christendom. Maar, dat past niet in het seculiere straatje.

De grondwet van ons allemaal? Van wie, van premier Balkenende die zijn rug niet eens recht durft te houden en niet anders is als een 'marionet' van de grote Europese landen?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
David J

Bericht door David J »

Ik heb me nog niet voldoende verdiept in de Grondwet om er een mening over te hebben, maar vooralsnog heb ik m'n aarzelingen.

Mijn bezwaar ging uitsluitend tegen de poster, die, zoals jij zelf goed aangeeft, inhaakt op het (grotendeels onterechte) negatieve sentiment bij veel mensen t.a.v. de euro. Alsof dat een argument tegen de grondwet zou zijn...

Overigens bevat jouw eigen posting ook nogal wat retoriek. En daar kan ik slecht tegen.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Hoi David,

Misschien is 'retoriek' soms het enige middel om je gevoelens weer te geven, zeker als er door regeringsleiders misbruik wordt gemaakt van hun macht.

Je hoeft voor mij echt niet voor ieder ding naar de bevolking, maar één ding heb ik wel geleerd, wil iets slagen dan zal die wens op moeten komen uit de bevolking zélf. Top-down levert de meeste problemen op.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Unionist

Bericht door Unionist »

Me dunkt, van de week stond er in de SPits: Stem maar gerust voor, want het Nederlands elftal blijft wel bestaan.

Ik ben dus direct een JA-stemmer geworden, dat begrijp je.

Voor serieuze argumenten: http://www.christenunie.nl/nieuws.php?tekstId=478

[Aangepast op 14/4/05 door Unionist]
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik snap wel dat ze wat meer eenheid willen in europa, zoals de 'arme landen' er een beetje bij betrekken.
De euro is een leuk voorbeeld, van wat wel heel praktisch is. Als je nu naar Zweden of Zwitserland wilt, zit je nog te klooien met andere valuta, dan merk je pas hoe makkelijk het is. Natuurlijk iets wat direct voor ons van toepassing is, we hebben het allemaal in de portemonnee.

Maar die grondwet dat vind ik net een stapje te ver gaan. Je moet je als Nederland toch terug kunnen trekken, zonder je té veel te binden aan al die regels. Ik denk niet dat dit een goede weg is van 'samenwerking' het gaat mij iets te ver.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door marsm104

De euro is een leuk voorbeeld, van wat wel heel praktisch is. Als je nu naar Zweden of Zwitserland wilt, zit je nog te klooien met andere valuta, dan merk je pas hoe makkelijk het is.
Ik ben 10 jaar geleden voor het laatst in Zwitserland geweset en nog nooit in Zweden.

Wel betaal ik nu al een paar jaar in eigen land met geld dat ik nog steeds niet begrijp.

Handig hoor, die Euro.
Jelle

Bericht door Jelle »

Nee tegen de europese grondwet, alleen de euro, ja dat is me wat.
Ik ben er met mij reizen door europa bijzonder blij mee, geen omrekenen meer, overal direct weten wat iets kost, zonder omrekenen. Geen buienlands geld over als je terugkomt of vergeten bent om nog wat te wisselen.

Alleen de kosten van de euro, ja dat voelen we allemaal in onze portemonnee, en zolangzamerhand zijn de prijzen van guldens euro's geworden. Het zou niet geven als het aantal euro's wat je nu krijgt ook verdubbeld zou zijn.

In dit opzicht hadden we natuurlijk beter de gulden kunnen houden.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Unionist

Ik ben 10 jaar geleden voor het laatst in Zwitserland geweset en nog nooit in Zweden.

Wel betaal ik nu al een paar jaar in eigen land met geld dat ik nog steeds niet begrijp.

Handig hoor, die Euro.
Toevallig dat wij vorig jaar meivakantie bij onze oude buren zijn geweest, en die wonen nu in Zweden. Tja, niet dat het beholpen is, maar dan kom je er achter hoe handig de euro is!

Maar ik vrees dat de grondwet gaat 'overheersen', en dat er wel problemen van komen
refo

Bericht door refo »

In Zwitserland is alles dubbel geprijsd. Je kunt overal met euro betalen. Bakje patat: 5 CHF / 2,50 EUR en ga zo maar door.

Verder denk ik niet dat iemand me kan overtuigen dat alles beter wordt met de nieuwe grondwet. We hebben er al één en welke gaat dan voor?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Wat mij betreft gaat onze eigen grondwet voor, maar daar zal de regering wel anders over denken, denk ik zo
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat Frankrijk nog niet helmaal overtuigd is. Chiraq probeerde een groepje jongeren op TV debat te overtuigen, maar dat was nog niet echt gelukt. Maar als Frankrijk niet meedoet, gaat het helemaal niet door!

Ik blijf het ook onzin vinden.
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Wat mij betreft gaat onze eigen grondwet voor, maar daar zal de regering wel anders over denken, denk ik zo
Krijgen we toch een gekozen burgemeester....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie