Ik stel ook niet dat je geen kritiek mag hebben op een preek, of daar sowieso wat van mag vinden. Natuurlijk wel. Ik verplaats me even in ds. van Boven. Die heeft gisteren een preek gehouden. Een preek is de verkondiging van Gods Woord, weer wat anders dan zomaar een lezing, o.i.d. Als hij dan op het forum een bespreking vindt waarin vragen worden gesteld over die prediking (en nee, het was echt geen schelden of zo, dat gebeurt ook nog wel eens) dan kan hij zich niet verweren richting die persoon. Hij zou natuurlijk in kunnen loggen en vervolgens reageren, maar hij weet niet tegen wie hij het heeft. Ik weet niet of we dat moeten willen.
Anderzijds vind ik het ook vervelend jouw mening over de prediking van deze dominee te horen. Ik ken een beetje jouw visie op veel zaken en dan kan ik die mening ook wel plaatsen. Deze predikant staat namelijk bij ons op tweetal, ik heb geen behoefte aan deze gekleurde informatie. Maar goed, ik moet het dan ook gewoon maar niet lezen, wellicht.
Ik heb overigens mijn naam gewijzigd, ik zou het prettig vinden wanneer velen zouden volgen.