Wat doen we vandaag?

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:naar het consultatiebureau met dochter, altijd weer leuk!

en nu genieten van het feit dat beide kids even slapen en het even stil is in huis... snel wat klusjes doen en hier even kijken...
O dan gaat het allemaal goed :)
Gaat hard he MM?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:

en nu genieten van het feit dat beide kids even slapen en het even stil is in huis... snel wat klusjes doen en hier even kijken...
Gaat hard he MM?
Ja enorm, volgens mij heb ik het echt getroffen hoor, met zowel de arts als de verpleegkundige... Ik vind het altijd wel leuk, maak niet altijd de keuze die zij zouden maken (uit een beker drinken met 11 maanden enzo), maar ze doen niet moeilijk.

Het gaat hard ja, dochter ook alweer bijna 1 jaar, zoon net 3 geworden.... het is zó genieten!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:

Gaat hard he MM?
Ja enorm, volgens mij heb ik het echt getroffen hoor, met zowel de arts als de verpleegkundige... Ik vind het altijd wel leuk, maak niet altijd de keuze die zij zouden maken (uit een beker drinken met 11 maanden enzo), maar ze doen niet moeilijk.

Het gaat hard ja, dochter ook alweer bijna 1 jaar, zoon net 3 geworden.... het is zó genieten!
Het bureau houdt m.i. te weinig rekening met verschillen in kindjes.
Het kind dat altijd alleen bekeken werd door de kinderarts, mocht geheel op eigen tempo ontwikkelen.
Mijn jongste moest van het bureau na 4 maanden bijgevoed worden met groente, terwijl de kinderarts zei dat het verstandig was als ik daar nog mee zou wachten.
Ze had heel gevoelige darmen en neiging tot allergie nl.
En heb nooit spijt gehad dat ik de adviezen van de k.a. heb opgevolgd. Terwijl hij haar niet eens behandelde, maar ze ging gewoon mee voor de gezelligheid en om geen oppas te hoeven regelen.
Fijn dat ze niet moeilijk doen, bij jou MM.
En inderdaad ervan genieten, dat jaartje vóór school. ;)
MarthaMartha

Mara schreef:
MarthaMartha schreef:
Mara schreef:

Gaat hard he MM?

Het bureau houdt m.i. te weinig rekening met verschillen in kindjes.
Het kind dat altijd alleen bekeken werd door de kinderarts, mocht geheel op eigen tempo ontwikkelen.
Mijn jongste moest van het bureau na 4 maanden bijgevoed worden met groente, terwijl de kinderarts zei dat het verstandig was als ik daar nog mee zou wachten.
Ze had heel gevoelige darmen en neiging tot allergie nl.
En heb nooit spijt gehad dat ik de adviezen van de k.a. heb opgevolgd. Terwijl hij haar niet eens behandelde, maar ze ging gewoon mee voor de gezelligheid en om geen oppas te hoeven regelen.
Fijn dat ze niet moeilijk doen, bij jou MM.
En inderdaad ervan genieten, dat jaartje vóór school. ;)
Inderdaad, hier twee héél verschillende kinderen, maar geen problemen met CB. Wij zijn gestopt met melk (en verdere zuivel, zoals toetjes enzo), dat bevalt ons prima, dus dochterlief mag nu mee gaan eten met de pot, ze krijgt geen melk.... en zelfs daarover geen moeilijkheden (ik had nu wel een beetje fronsen verwacht, maar het was prima die keuze). Borstvoeding is voor baby's tenslotte en die koe geeft melk voor z'n kalf, niet voor volwassen mensen :huhu
Dodo

Bericht door Dodo »

Als je iets tegen koemelk hebt, is geitenmelk misschien een optie? AH en C1000 verkopen dat gewoon. AH ook geitenyoghurt.
Ik heb een keer die geitenmelk geproefd en die smaakt goed. Beetje romiger dan halfvolle koeienmelk maar beslist niet vies. (geitenkaas is weer een ander verhaal...)
MarthaMartha

Dodo schreef:Als je iets tegen koemelk hebt, is geitenmelk misschien een optie? AH en C1000 verkopen dat gewoon. AH ook geitenyoghurt.
Ik heb een keer die geitenmelk geproefd en die smaakt goed. Beetje romiger dan halfvolle koeienmelk maar beslist niet vies. (geitenkaas is weer een ander verhaal...)
Als je voldoende groene groenten eet heb je geen zuivel nodig voor je calcium, dus geen alternatief nodig. En met bakken ofzo gebruik ik wel boter, het is niet principieel, maar gewoon een kwestie van zo gezond mogelijk met voedsel omgaan.
Mara

Bericht door Mara »

Ik koop bij de Hoogvliet tegenwoordig karnemelk van de boer, uit het groene hart.
Je weet niet wat je proeft!
Zo ontzettend lekker. En volgens mij is dat niet ongezond, gezonder dan gewone melk.
Anderzijds is het misschien best wel verstandig om kleine kindjes niet aan die mierzoete toetjes e.d. te laten wennen.
Geef je wel kaas MM?
Lassie

Bericht door Lassie »

Hier rauwe geitenmelk, halen we bij de boer aangezien dat goedkoper is dan plantaardige melk.

Hier vanochtend eerst gezellig met z'n allen een taartje gegeten.
Straks nog even met zoonlief naar buiten en vanmiddag/avond werken.
MarthaMartha

Mara schreef:Ik koop bij de Hoogvliet tegenwoordig karnemelk van de boer, uit het groene hart.
Je weet niet wat je proeft!
Zo ontzettend lekker. En volgens mij is dat niet ongezond, gezonder dan gewone melk.
Anderzijds is het misschien best wel verstandig om kleine kindjes niet aan die mierzoete toetjes e.d. te laten wennen.
Geef je wel kaas MM?
Nee, eten we zelf wel af en toe, maar zoon lust het niet, en dochter is nog te klein, maar voor mij hoeft het ook niet.
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

De Boer heeft heerlijke dingen inderdaad....
De smaak is sensationeel, karnemelk vd boer, heerlijk!
Maar ook andere producten, kaas, boter e.d. , vers vd boer....fantastisch...

Maar dat geldt ook voor groenten en fruit, direct van het land, vele malen lekkerder :super
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Dodo

Bericht door Dodo »

MoesTuin schreef:De Boer heeft heerlijke dingen inderdaad....

Maar dat geldt ook voor groenten en fruit, direct van het land, vele malen lekkerder :super
het enige wat ik soms vers van de boer heb, is biest. Jummie in het kwadraat. Jammer dat je er zo dik van wordt.
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

Dodo schreef:
MoesTuin schreef:De Boer heeft heerlijke dingen inderdaad....

het enige wat ik soms vers van de boer heb, is biest. Jummie in het kwadraat. Jammer dat je er zo dik van wordt.
Dodo, daar noem je me wat, Biest, Jummie inderdaad! :super
Wat is dat lang geleden dat ik dat gegeten heb.
Vroeger kregen we thuis nog weleens wat toegestopt, waaronder Biest....heerlijk... (de eerste melk van een koe die net gekalft heeft)
Mijn moeder stond dan in de keuken en maar roeren in die pan, anders "vloog het in de bonken"
We aten het met beschuit en beetje suiker erin soms ook, wat lekker zeg.....
:)
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Tjonge, na 16 jaar lijm verwijderd van tegeltjes in mijn badkamer... Nou maar hopen dat-ie er nog minstens 16 jaar tegen kan.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

:? waarom na 16 jaar pas :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Orchidee schreef::? waarom na 16 jaar pas :quoi
Ik dacht dat het verf was, die er toch niet af kon... :huhu
Maar een nieuwe douchekop en -slang brachten mij ineens tot grootse daden.
Plaats reactie