Ik ben toch echt mannelijk! Haha, ik heb een beetje de verkeerde gebruikersnaam gekozen ;-)-DIA- schreef:Ik wacht even met reageren tot Panny gereageerd heeft. Ik heb het tenslotte voor haar geschreven. Natuurlijk mag iedereen reageren, dat wil ik natuurlijk ook niet verbieden.
Ik begrijp zeker jou vervreemding. De gekleurde sfeerlampen, het geforceerd creëren van een bepaalde 'gezellige' sfeer...
Ik snap daar niet zo de toegevoegde waarde van als je met elkaar samen komt om het Woord te bestuderen.
Ik ben niet zo snel tegen het gebruik van bepaalde muziekinstrumenten. Ik heb eens een dienst meegemaakt in een kerkje bij een krottenwijk waar ze ook trommels en gitaren gebruikten. En de mensen liepen daar ook niet in driedelig zwart (ik vind wel dat je netjes gekleed naar de kerk hoort te gaan).
Wat betreft de boodschap van de jongens die het een beetje aan elkaar praten krijg ik regelmatig en beetje een 'leeg' gevoel (Alsof er halve waarheden verteld worden.)
Bijvoorbeeld zinnen als: "....als je het nog niet gedaan heb, dat je vanavond je hart aan Jezus geeft". Alsof je dat zomaar even doet zonder dat daar iets aan vooraf gaat.
Dan mis ik toch een beetje het zoeken, bidden, belijden van zonde, vragen om vergeving en verzoening (Besef van Zijn heiligheid!), hopen op God, op Christus...
Dat zou meer de boodschap zijn die ik aan de jeugd zou willen meegeven in plaats van "geef nu vanavond je hart aan Jezus".
Het "zoeken" is toch ook een centraal thema in Gods Woord. En God laat zich vinden!
5 Maar indien gij naar God vroeg zoekt, en tot den Almachtige om genade bidt;
6 Zo gij zuiver en recht zijt, gewisselijk zal Hij nu opwaken, om uwentwil, en Hij zal de woning uwer gerechtigheid volmaken.
7 Uw beginsel zal wel gering zijn; maar uw laatste zal zeer vermeerderd worden.
6 Zoekt den HEERE terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan terwijl Hij nabij is.
7 De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk.
25 De HEERE is goed dengenen die Hem verwachten, der ziele die Hem zoekt.
26 Het is goed dat men hope en stil zij op het heil des HEEREN.
44 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een schat, in den akker verborgen, welken een mens gevonden hebbende, verborg dien, en van blijdschap over denzelven, gaat hij heen, en verkoopt al wat hij heeft, en koopt dienzelven akker.
45 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een koopman, die schone paarlen zoekt;
46 Dewelke, hebbende een parel van grote waarde gevonden, ging heen en verkocht al wat hij had, en kocht dezelve.